Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17161 til 17180 af 117955
-
Hjælp til Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse denne Hændelsen A er at bestå eksamen i erhvervsøkonomi. Hændelsen B er at bestå eksamen i samfundsøkonomi. Sandsynligheden for at bestå erhvervsøkonomi er 0,8 og for at bestå samfundsøkonomi 0,7. Desuden er sandsynligheden for at bestå samfundsøkonom... -
Allan Sim !
ForumindlægAllan Sim !Jeg gå på VUC aftenskole på et spanskhold der hedder Spansk fortsættersprog høj-niveau.Som jeg kan se det er der 3 niveauer:Spansk begyndersprog = niv. CSpansk begyndersprog høj-niveau = niv. BSpansk fortsættersprog høj-niveau = niv. AJeg har et spørgsmål til dig angående skriftligeksa... -
Selvstudie - hvilke karakterer gælder?
ForumindlægJeg går i 2.g og har lige fået privilegiet af at færdiggøre matematik A før tid, dvs. at jeg tager min matematik A eksamen i slutningen af 2.g. Men jeg er lidt usikker på hvilke karakterer der vil gælde. Er det udelukkende de to eksamenskarakterer? Eller kommer mine 2.g årskarakterer også til at ... -
Behandling af en retvinklet trekant
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg sidder og læser op til den mundtlige matematiske eksamen på B-niveau.. Et af spørgsmålene man kan trække er under emnet "Trigonometri". Opgaven lyder: Gør rede for definitionen af Sinus, cosinus og tangens. Giv en behandling af den retvinklede trekant. Hvad indgår... -
Blodtyper
ForumindlægKan to forældre, der har blodtyperne A+ og B+, få et barn med blodtype 0-? Kan en mand med blodtype 0- udelukkes som far til et A+ barn? Hvilken virkning har det på kredsløbet og resten af legemet, hvis der benyttes en “forkert” blodtype ved en transfusion? Hvis der ved en blodtransf... -
Hjælp - Matematik
ForumindlægHej alle... Jeg skal til eksamen på mandag og er ved at skrive mine dispositioner færdige.. Men jeg forstår ikke hvad min lærer mener, når der står i det ene spørgsmål: Gør rede for forskriften og grafen for eksponentialfunktioner. Og i det andet spørgsmål står der: Gør rede for den eksponetielle... -
Hjælp til valg af fag
ForumindlægHej :) Jeg drømmer om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet (HF). Jeg har lige afsluttet matematik på C niveau med et 10 tal mundtligt og skriftligt. Jeg vil gerne hæve det op på B niveau, men er usikker på om det vil blive for meget pres da, jeg har 4 andre fag jeg... -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
Cosinusrelationerne
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder til min eksamen på tirsdag øver mig lidt på cosinusrelationerne men er ikke helt sikker på hvordan man kommer fra b^2 = a^2 + c^2 - 2ac * cos(B) til cos(B) = a^2 + c^2 - b^2 : 2ac jeg starter med at flytte cos(B) over på den anden side så det bliver b^2 : cos(... -
Vietnamkrigen - Kemisk krigsførelse
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT på mandag, og jeg sidder med et lille problem. Jeg skriver i biologi og historie, og har om stoffet dioxin. Jeg har siddet og kigget op nogle teorier i AT-håndbogen i biologi. Jeg kan ikke koble nogle af de teorier sammen med mit emne? Er der nogen der har nogle ideer? J... -
AT emner?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i mdt biologi eksamen her den 14. juni, og er i fuld gang med at repetere Vi havde på et tidspunkt et AT forløb i biologi og idræt, hvor overskriften var fedme Kan jeg risikere at trække dette emne til min biologi eksamen, selvom det ikke er en AT eksamen? ville hjælpe ... -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Karakter på eksamensbeviset
ForumindlægHej Jeg har trukket biologi b-niveau, som mit valgfag i 2.g, og jeg vil spørge om den afsluttende årskarakter jeg fik i 1.g med biologi c, vil komme på mit endelig eksamensbevis -
Må en sensor gøre sådan?
ForumindlægJeg ved godt at det er et lektiehjælpsforum men jeg kunne virkelig godt bruge en andens perspektiv lige nu. Hvis det ikke er i orden at jeg skriver det her så slet endeligt. :) Okay, så jeg var oppe til eksamen i dag, og personligt har jeg aldrig oplevet noget af den slags som skete i dag. Alts... -
Bariumsalte (kemiA)
ForumindlægHej jeg skal snart til kemiA årsprøve, og laver nogle opg som jeg har lidt svært ved...Det drejer sig om opg (a): ved at Ko for bariumsulfat er 1,1*10^-10M^2Både Ba2+ og SO4^-2 har 0 M i start. er der nogle hjælpsomme??opg (b): skal jeg hed først regne n=m/M og derefter c=n/V eller hva?men jeg ka... -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Forstår ikke billedet? HDL-kolesterol
ForumindlægHej jeg skal snart til AT-eksamen i biologi og dansk. Mit emne handler om HDL-kolesterol Jeg har lige set dette billede på nettet, er der nogle der kan oversætte dette til dansk? Fordi jeg forstår det ikke også selvom jeg har benyttet diverse oversættelsesprogrammer. Det kunne være rart, hvis d... -
Tæller årskarakterer med på endelige snit?
ForumindlægHejsa, jeg har lige været op i matematik eksamen på B niveau i 2g, jeg fik dsv 4 hvilket jeg var sårn temmeligt skuffet over. Jeg undrer mig over om min årskarakter som lå på 10 ville tælle med i mit endelige snit når jeg går ud i 3g, eller om det kun er det 4 tal der. -
Bestem type af trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælp !!.. Sidder med en opgave som jeg synes er ret svært at komme igang med. Det opgaven siger er: I en bestemt type af trekant ABC er ( AB) = 12 og <C = 25 grader. a) bestem ( AB) og arealet af trekant ABC, når ( BC) = 10 b) bestem ( BC), når arealet af t...
