Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17161 til 17180 af 20688
-
Vektor Hjælp!
ForumindlægI et koordinatsystem er givet vektor a =. For hvert tal t er vektoren bestem ved: 1) Bestem for t = 2 arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne a og b. 2) Bestem for t = 2 længdent af projektionen af vektorerne a og b 3) Bestem de værdier af t, for hvilke vinklen mellem vek... -
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
Forbedrelse af mit matematik
ForumindlægHej Alle Jeg er en pige på 15, som går i 1.G. mit problem er, at mit matematik ikke er så godt eller dvs. at jeg bare ikke kan forstå det. Altså når jeg først har fået tingene forklaret nogle gange, så plejer det at fise ind, men det ligger sådan at jeg gerne vil forbedre mig i faget da mine ... -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
svær mat opg!!!
Forumindlæghey er der nogle matematiske genier der kan hjælpe med denne opgave:En trekants omskrevne cirkel er en cirkel gennem trekantens vinkelspidser, og den har centrum i midtnormalernes skæringspunkt.Trekant ABC har vinkelspidserne A(3,1), B(9,3) og C(7,7).Bestem en ligning for trekantens omskrevne cir... -
matematik: et hurtigt spørgsmål...
ForumindlægHvis en ting er lavet af 150 kg jern og jeg får oplyst at jerns massefylde i kg/m3 = 7900. betyder det så at 1 kg jern har en masse på 7900?og i såfald er tankens masse så: 150kg*7900?? håber der er nogen der kan hjælpe..mvh -
Engelsk komma
ForumindlægHvor skal der komme i følgende engelske sætning ? Eller skal der fjernes et komma? The author, Simon Singh, an admiringly author and journalist whose work in a great extent contains mathematics. -
Egenfrekvens
ForumindlægJeg skal lave en opgave som går ud på at finde en snors egenfrekvens. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? Eller give mig en formel til det, for totalt ude og skide:) Håber i kan hjælpe! -
opg i kemi
Forumindlæghey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med... -
"Uddannelseskartotek"
ForumindlægHej alle!Håber I har haft en ligeså dejlig sommerferie som mig!Jeg er lige startet i 2.g og er så småt ved at begynde at tænke over hvad jeg egentlig skal bruge gymnasiet til. Tror måske mit gennemsnit ville blive løftet hvis jeg vidste, hvad jeg skulle bruge det til.Derfor spørger jeg jer, om I ... -
Hvor radioaktiv er din banan?
ForumindlægBananer er en god og sund fødevarekilde til kalium, som er et livsvigtigt mineral. Imidlertid er 0,0117 % af naturligt forekommende kalium den radioaktive isotop 40K, som henfalder ved udsendelse af -partikler med en halveringstid på 1,26 ⋅109 år. Dette medfører spørgsmålet: Hvor ra... -
Hvordan går det med jeres sso??
ForumindlægHej...Sidder selv og skriver min sso lige nu, og ville høre hvordan det går med jer andre derude????Katrine -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Alfa, Beta & Gamma
ForumindlægHej...da jeg skal op til eksamen her på mandag vil jeg godt lige være inde på det med Alfa Beta og Gamma strålingen...* Er der nogle der kan fortællemig lidt om de 3 strålinger* Hvad bruger man dem til?* Hvad kan jeg vise lærer og cencor?* Evt, noget på gymnasie niveau?Malfoy -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka... -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
SSO i Mat?
ForumindlægJeg skal til at væge i hvilket fag jeg skal skrive sso i.. jeg har tænkt på dansk eller matematik. (jeg kan enten skrive i dansk, his, mat el. kemi)er der nogle af jer der har skrevet i matematik, og vil komme med gode råd? + gode emner???min lærer synes, at sfærisk geometri er et godt emne...? h... -
Ny linje??
ForumindlægEfter at have læst lidt i de forskellige guide etc. er jeg kommet frem til at komandoen for en ny linje er enten:\\\\ eller \ewlineJeg skrive følgende:{\\bf Formål}Denne øvelses formål er at bestemme tyngdeaccelerationen g. Dette gøres vha. 2 forsøg med et konisk pendul\\\\{\\bf Teori}Et konisk p... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke...
