Søgning på: afsætning a tiger. Resultater: 17181 til 17200 af 144216
-
Nulte ordens reaktion.
ForumindlægHej, lige et par spørgsmål.Sidder og læser på dette. Man finder et udtryk for reaktionshastigheden, som er: v = -(d[A]/dt) Jeg er lidt i tvivl om hvad det der "d" står for? senere kommer der noget med at v=k, hvor jeg ikke lige ved hvad det der k står for? Er det høldningskof.!?Tak -
bremselængde
Forumindlæghej! nogle der kan en formel på at finde en bremselængde? jeg får følgende oplysn. 65 km/ bilen bremser, således at størrelsen af dens acceleration er |a| = 5,5 m/s^2 på forhånd takk -
vektor regning!!!
ForumindlægHejsa..der er ikke lige nogle der kan forklare hvad man skal gøre i følgende opgave: Bestem tallene s og t, således, at c=sa+tb, når a=(1,-2) , b=(2,4) , c=(-5,-22) Hvad skal man starte med at gøre??? -
Hjælp! Rumgeometri
ForumindlægHej, håber at I kan hjælpe mig med den her opgave: A(2,0,0) B(0,3,0) C(0,0,4) Punktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD|=5|BD| Beregn koordinatsættet til punktet D -
hjælp til et par beregninger på 3. gradsfunktion
ForumindlægHey, jeg har følgende funktion f(x) = x^3 + x^2 + ax + b Hvor f'(-2) = 7 og f(-2) = -1 Til dette skal jeg bestemme hvad a og b er hvordan gør jeg lige dette? på forhånd tak :) -
kemi angående stofmængde
Forumindlæghey. Er der nogen der kan hjælpe mig med den her spørgmål: "hvor stor en stofmængde er" a) 1,204*10 i 24 sølvatomer b) 1,204*10 i 24 blyatomer c) 4,82*10 i 22 guldatomer tak for hjælpen på forhånd -
Hastighedsvektor
ForumindlægHej alle Har lige et spg: jeg ved godt at man skal differentiere stedvektoren for at få hastighedsvektoren, og igen for at få accelerationen, men hvorfor er det sådan? hvorfor skal man differentiere? er det fordi:V(t) = s’(t)og A(t) = V’(t) ??? kan det begrundes? tak :) -
projektion af punkt på plan
ForumindlægJeg har absolut ingen idé om hvordan man projektere et punkt på en plan!!!!! Jeg har ligningen for planen B: y=4x+12y+5z+298=0 og punkt A(6,4,0) Jeg skal finde koordinaterne for prjektionen, håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! -
Fordoblingskonstanten
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med af finde fordoblingskonstanten?? når jeg har fået opgivet forskriften f(t)=297*1.0679^(t) , 0 ≤ 1≤20 jeg ved at man skal bruge formlen her T½=(log(½) / (log (a) -
hvordan er forholdet imellem årskarrakterer og eksamenskarrakterer ?
ForumindlægNogle der kan afgører en debat om stx og karrakterer A) påstår at en eksamenkarrakter erstatter en årskarrakter når man regner gennesnit på eksamensbeviset B) påstår at både årskarakterer og eksamenskarakterer tæller og en gennemsnit af disse tæller. Hvad er korrekt og hvor kan man se dok... -
Rotenon
ForumindlægJeg skal gøre rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem molekyle A og rotenon. Jeg kan ikke lige gennemskue opgaven, for begge strukturer indeholder nogenlunde samme grupper, har dobbeltbindinger (så additionsreaktioner er udelukket). Lidt hjælp vil være meget værdsat ... -
Opskrive reaktionerne
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med vedhæftet opgave jeg skal opskrive reaktionligninger a) til e) uden tilskurioner ig sp sjak jeg angive ligevægtkonstanter (opløselihedensprodukt og kompleksdannelsenskonstanter) og den første reaktion havde pH 5 -
Moment i AC motor
ForumindlægHej alle, Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe med delopgave b) i følgende opgave (vedhæftet)? Delopgave A) er jeg ret sikker på er rigtig (0,817), men jeg har svært ved delopgave B) med at beregne motorens spænding ved opstartsmoment. -
hej..er der nogen der vil rette et par linier engelsk??
Forumindlægjeg vil være meget taknemmelig, hvis der var nogen der ville kigge de her sætninger igennem for fejl..?tak på forhånd.•I have chosen the essay about “Wood Grouse on a high Promontory Overlooking Canada” because I feel it was much better then the other essay. I have learn a lot of things in this e... -
Polynomier og mærkelige, græske(?) tegn:)
ForumindlægEt til problematisk bevis:Et andengradspolynomium ax^2+bx+c=0 med rødderne alpha og beta, har faktoropløsningen:ax^2+bx+c=a(x-alpha)(x-beta)I flg. sætningen om en rod i et polynomium går x-alpha op i ax^2-bx-c. Ved at dividere andengradspolynomiet med x-alpha fås følgende divisionsligning:ax^2+bx... -
Hjælp til at finde fejl i stil.
ForumindlægHej. Jeg har fået en engelsk stil tilbage i dag. Min lærer har ikke rette fejlene, men bare sat et mærker hvor der er fejl. Jeg tror jeg har fundet ud af de fleste, men kan ikke find fejlen i disse sætninger. Er der nogen som gider at hjæle? Hvis I gider må i meget gerne skrive en lille forklarin... -
Hjælp til oversæt
ForumindlægHej gutter Nogen der lige vil læse denne oversætning fra dansk til spansk igennem? Dansk: David er fra Tarragona i Catalonien i nordøst Spanien. Han er tømrer og arbejder i Tarragona. Han bor hos sine forældre på landet uden for Tarragona. I sin fritid kan han godt lide at dyrke sport, som f.e... -
Træt af min vejleders rettelser. Tager jeg fejl?
ForumindlægHej, jeg har fået en aflevering tilbage med 9/10 point. Jeg ser, at den eneste fejl, min vejleder gav mig var, fordi jeg skrev at alle vektorer på formen (x_1, x_2, x_3, x_4, a) = (k, k+1, k+2, k+3, a) for k i legemet F er løsninger til et ligningssystem, der var givet... Ligningssystemet var af... -
integration hjææælp
ForumindlægHej opgaven er vedhæftet hvordan laver jeg den og er min a) rigtig? -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej Hvordan løser man opgave a? Det er fra delprøve 2, altså med hjælpemidler.
