Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17181 til 17200 af 48880
-
Afstemning 1920
ForumindlægHej sp. Mangler at svar på 3 spørgersmål ud af 12 ville gerne have hjælp til dem. evt. en link spørgersmålene lyder sådan 1) Hvor stor en del af befolkningen stemte dansk i 1. zone i 1920? Jeg har svaret: Der blev angivet 100760 stemmer hvoraf 74% var danske stemmer -er det rigtigt?... -
SRP - analyse & perskektiver
ForumindlægHej Jeg sidder her med et lidt dumt spørgsmål s: men i min problemformulering står der: På baggrund af 2-4 tysksprogede artikler efter eget valg ønsked en analyse af de holdninger der kommer til udtryk i flytninge/indvandrer-debatte i Tyskland Perspektiver via 1-2 artikler efter eget valg fra dan... -
hjælp til "Stor" skriftlig DA opgave i 2.g
ForumindlægHey alle sammen. Står her og har valget mellem at skrive om historie eller dansk. Det skal afleveres i januar, Men vil da helst være ude i god tid. I dansk må jeg skrive om hvad jeg vil og jeg vil også helst skrive i faget dansk. Så det er jo fint. Jeg vil helst beskæftige mig med noget moder... -
Goethe periode????
ForumindlægHej. Jeg har læst bogen "den unge Werhters lidelser" og er lidt i tvivl omkring perioden. Jeg skal perspektivere til den danske periode. Jeg ved at den er fra den tyske Sturm-und_Drang-perioden... Hvordan hænger det sammen med den danske periode?? Et sted står der at Goethe påvirkede d... -
Litteraturliste - Rækkefølge?
ForumindlægHey Jeg sidder med min litteraturliste og skal sætte den i rækkefølge efter forfatternes efternavne. Jeg sidder så bare og bliver i tvivl om, hvordan jeg skal sætte den i rækkefølge ved de internetadresser? Fx - Mark Rothko - Den Store Danske. Udgivet af Den Store Danske. Internetadresse:http://w... -
Forklaring af sammenhæng
ForumindlægNogle, der kan hjælpe med følgende opg: Antallet af danskere, der blev dræbt i trafikken pr år kan i perioden 1977-2001 beskrives ved sammenhængen y = -16x + 840 hvor y er antallet af danskere, der blev dræbt i trafikken pr år, og er antal år efter 1977. Gør rede for, hvad tallene i sammenhængen... -
jura
ForumindlægJeg har desværre ikke et højt snit til at blive taget i betragtning til jurastudiet på Århus Universitet, og har i den forbindelse overvejet at karakterforbedre min adgangskravsfag Dansk A og Engelsk B. I gymnasiet fik jeg følgende karakterer: Dansk A: 10,02, Engelsk B: 10,4. Hvis man vil karak... -
underemner til nationalffølelse
Forumindlæghej, jeg er igang med en stor opgave om nationalfølelsen er svækket eller ej? Og min problemstilling er: hvorfor det er et problem at føle sig dansk? er der nogle gode underemner til det. skal jo skrive en lang rapport.. -
Synopse
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at lave en dansk synopse om agnete og havmanden eller kan sende mig et link så jeg kan se hvordan jeg gør. På forhånd tak. -
Læseprøve 9-4
Forumindlæger der nogen herinde som har facitlisten til læseprøve 9-4 på gyldendals webprøver? Har virkelig brug for svarene fordi at jeg skal træne mit dansk til den kommende terminsprøve -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej Hvordan ville I oversætte disse to sætninger? “Huset rengøres hver dag.” “Huset er rengjort” Skal begge oversættes til “The house is cleaned”? Også selvom de to danske versioner har forskellige betydninger? -
Mennesker med erhvervet fysisk handicap
ForumindlægHej Jeg har i AT med overemnet 'kampen for det gode liv', valgt at have om mennesker med et erhvervet fysisk handicap. Jeg vil i fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), forkusere på, hvilken kamp mennesker der før har levet et normalt liv og pludselig erhverver sig et fysisk handicap... -
Kig forbi :)? (Indledning)
ForumindlægHej allesammen Nogen der vil kigge min indledning igennem det er til min SRP. Bare for at se om man kan stille den op således og hvad der er godt og dårligt. Tusind tak. Indvandreres og flygtninges kultur og tilhørsforhold til Danmark er et stadigt tilbagevende emne i den offentlige debat. Je... -
Lyst til kigge (indledning) ?
ForumindlægHej, nu har eg rettet lidti min indledning til SRP så ville gerne hører om der noget som kan gøres bedre el anderledes. Indledning Indvandreres og flygtninges kultur og tilhørsforhold til Danmark er et stadigt tilbagevende emne i den offentlige debat, hvilket ses ud fra 24års-reglen. Jeg e... -
Oversættelse
ForumindlægNogle der er friske på at se min spansk oversættelse igennem?\n\nDen danske tekst:\n"La composicíon" foregår i Chile en måned efter militærkuppet d. 11 september 973. Den chilenske militærjunta fortsætter med at udspionere folket for at finde sine fjender. Derfor er Kaptajn Romo kommet ... -
Traducción
ForumindlægEr der en, som vil kigge på min oversættelse - evt. rette nogle fejl?Her er den danske tekst, som jeg skulle oversætte:Da journalisten kom hjem, skrev han flere artikler om det, Jorge havde fortalt ham under deres lange samtaler. Han ville have, at chilenerne fik sandheden at vide. Mange bliver f... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægDansk: En britisk økonom har skrevet en bog, hvori han imødegår traditionelle teorier. Lykke, hævder han, ikke bruttonationalproduktet og i endnu mindre grad konkurrenceenvnen, bør være den økonomiske politiks altoverskyggende princip. Han underbygger sin teori: på trods af at de vestlige lande ... -
Rettelse af mindre tekst
ForumindlægDette drejer sig hovedsageligt om Udsagnsord-Fremtid.... Dansk: Når jeg bliver Englands statsminister. Hver aften beder jeg [om], at jeg en dag kan blive statsminister. Det bliver spændende. Så vil jeg gøre verden bedre end i dag; når jeg bliver landets leder, sender vi alle de gamle politikere ... -
Passiv i Engelsk oversættelse
ForumindlægHej gutter og gutinder :-) Jeg har fået denne oversættelse, som jeg har lidt svært ved. Så hvis der er nogle der gider fortælle mig hvad der er forkert, vil jeg blive superglad! :-) Oversættelse(Dansk -> Engelsk): Der er kun få kvindelige politikere i Irland. De, der findes, har måttet kæm... -
Identitet og samfundsforandringer
ForumindlægJeg har i dag trukket overemnet: Identitet og samfundsforandring og har 24 eksamen jeg skal op til klokken 08.00 i morgen tidlig. Men har svært ved at se hvilke centrale ting udover de sociologiske teorier omhandlende senmodernitet, jeg bør tage fat på ! ! Har meget svært ved at formulere en forn...
