Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17221 til 17240 af 154719
-
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
Hjælp til forståelse af en omskrivning
ForumindlægEr der en, som vil være så sød,at hjælpe mig til at forstå følgende omskrivning: (2a+b)/(a+b) =(a+b)/a <=> a^2-ab-b^2=0 -
moderæret sin funktions's skæring med x-aksen
ForumindlægHej.jeg sidder med en funktion der hedder f(x)=c*sin(b*x-a)a=0.5b=0.4c=0.6Jeg er her interesseret i at finde finde funktionens skærings punkter med x-aksen, i det intervald der strækker sig fra x=16 til 26 (altså fra 16 til 26 x).Jeg kan dog ikke se hvor det er jeg går galt når jeg forsøger mig m... -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
Bestemmelse af azimutvinklen
Forumindlægjeg skal eftervise formlen tan(az)= cos(d)sin(t)/sin(b)cos(d)cos(t)-cos(b)sin(d). For at gøre det skal man først bevise den sfæriske tangensrelation: tan(A) = sin(a)sin()/cos(a)sin(b)-sin(a)cos(b)cos(C). dette kan gøres ved at bruge cos-og sinusrelationerne: - Cos(a) = cos(b)cos(c)+sin(b)si... -
Potenser og Rødder
ForumindlægHej jeg har problemer med nogle stykker som dette 91/2 Nogle der kan give mig en god forklaring omkring hvordan det skal regnes? :) -
Synopsiseksamen
ForumindlægEr der nogle der sikkert ved om de to fag skal fordeles 50/50 eller må man gerne have et "hovedfag", og bare inddrage fra et andet? Der er lidt uenighed omkring det på vores skole.. -
Opfattelser
ForumindlægDer er forskellige opfattelser af et objekt, men hvad forstås der ved obejtets afbildning for sig selv? -
effekt og energiii
ForumindlægHej alle jer fysik elskere derude : ) Jeg er igang med en fysik rapport, om Effekt og energi. Jeg er nået til punktet Teori, og har indtil videre skrevet: Energi er et vidt begreb som i nogle tilfælde kan være svært at definere. Men generelt defineres det således: Energi er evnen til at udføre... -
Termodynamik i SRO
ForumindlægJeg søger et emne inden for termodynamikken som man kan skrive om i Studieretningsopgaven (forh. SSO). Det skal være svært nok til, at der er noget at skrive om. De skal desuden være muligt at lave nogle forsøg. Der er jo rigtig mange emner, hvor man kan kombinere fysik, matematik eller kemi, m... -
Ikke havde mat fag i 2mdr!!
ForumindlægJeg er lige startet på HTX. De første to uger havde vi ikke matematik med denne undskyldning at de ikke kunne finde en mat lærer. Efter de to uger havde vi matematik i to uger, også havde vi ikke matematik indtil nu, med denne undskyldning at læreren er "syg" (helt ærligt i 2 hele måned... -
hjælp !!!
ForumindlægOpgave: januar har værdien 45 april har værdien 35 oktober har værdien 50 november har værdien 55 Hvilken værdi har september ? Mvh BNH -------------------------------------------------------------------------------- -
Hyperbel
ForumindlægHejsa...Tja jeg har egentlig et lille problem.Jeg er ved at gennemgå vores formelsamlinghvor jeg er stødt på en hyperbel. Jeg ved hvordan formlen udregnes og hvordan den tegnes, men jeg har aldrig fået en opgave med en hyperbel. Nogle der ved hvordan en sådan opgave vil være formuleret eller hvor... -
Opdrift
ForumindlægHej forum Jeg har fået nedenstående opgave stillet, men jeg kan ikke gennemskue, hvordan billedet kan fortælle noget om stearinlysets densitet. -
Liniespektre?
ForumindlægHej, Hvad er liniespektre? Hvor kan jeg finde en grundig forklaring bag teorien?? -
Saltkrystaller
ForumindlægHej alle Jeg har ikke kunnet finde et konkret svar på følgende spørgsmål: Hvorfor sætter salte sig sammen i krystaller? Det ville være dejligt, hvis der var nogen, som kunne forklare det for mig. På forhånd tak! -
Mindste IT krav på gymnasium
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave om IT på mit gymnasium, og en del af opgaven skal give forslag til nye ting og/eller forbedringer inden IT på gymnasiet. Hvad synes I er det mindste et gymnasie skulle have af IT? Er der nogen med gode forslag til ting der mangler på jeres egne gymnasie? o.s.v... -
Titrering af base - hvilken indikator?
ForumindlægHej :))))) Jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og er igang med at lave dispositioner til alle vores opgivne emner. Jeg har lavet syredispositionen hvor jeg bl.a. titrerer min hjemmelavede HCl og benytter phenophtalein som indikator. På vores forventningsark står der at vi skal kunne gøre det s... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je...
