Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17241 til 17260 af 48880
-
Omregning af valutakurser
ForumindlægHvordan regner man fra udenlandsk valuta til danske kroner? Hvordan regner man fra danske kroner til udenlandsk valuta? -
fagudtryk
Forumindlægnogle gode dansk fagudtryk, der er gode at ha´til mundtlig dansk? -
google oversættelse rigtig
Forumindlæghej er google fra engelsk til dansk oversættelse rigtig, altid oversæt som dansk ordforråd? -
Irak krigen
ForumindlægHej.. Så er det snart ved at være slut - skønt! Dog har jeg lige en sidste og krævende eksamen tilbage - historie!!! Jeg er helt fortvivlet når det komme til Irak krigen.. Jeg savner især en kronologisk oversigt og hvad der skete og hvem der gjorde hvad. Og hvad er det for noget med mediern... -
Lav karakter i srp
ForumindlægHey, first post. Anyway, jeg fik en lav karakter i min srp. Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del tanker bag den. er der nogen der har tid/Lyst til at kigge på den og evt. fortælle mig hvad der er galt? Lærerne må åbenbart ikke fortælle mig det. Jeg går p... -
Matematik på A niveau på STX
ForumindlægHej :-) Jeg vil gerne have matematik på A niveau på STX, men jeg vil lige hører, om nogle af jer det på A niveau, og så kan fortællem ig lidt om det? Hvor svært er det virkelig, og skal man være total nørd i matematik, for at klarer det? Tak på forhånd. -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ... -
Historie klog person søges..
ForumindlægJeg fornyede mig ;-)Hejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Historie? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: maicecilie@... -
kvalitativ metode
Forumindlæghej allesammen Jeg har et spg. angående kvalitative metoder.. jeg benytter mig af et interview der er lavet af nogle journalister, spg. er så om jeg til fremlæggelsen skal redegøre for journalistens kvalitative metode, heri fortælle om svaghederne ved denne metode! fx at intervieweren kan ... -
Halvårs karakter
ForumindlægHej. Jeg er en dreng, som går i 9 klasse. Er der nogle kloge hoveder eller nolge flinke folk som kan hjælpe mig? Hvordan får man et godt halvårs karakter, drømmer om et gennemsnit på 7, jeg synes det hårdt at få. Er der nogle der kender et par tips til det, I vil være til store hjæp. Min genn... -
Større chance for optagelse efter bonus-ordning?
ForumindlægHej:) Jeg har lige afsluttet HF, og vil ekstremt gerne læse psykologi. Problemet er at mit snit er 8,3, hvilket jo ikke er nok, da standbyen i Aalborg er 9,0. Med bonus-ordningen fra næste år, hvor man kan gange sit snit med 1,08 vil jeg lige komme op på 9,0 i snit. Mit spørgsmål er så om i tro... -
SAMF STX A - skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej people, hvad tror i umiddelbart emnerne vil være i år? nogle ideer? -
METODE
ForumindlægHej alle Hvis jeg har været inde og kigge på en paradise hotel-deltagers facebook profil, og kigget på hvordan hun iscenesætter sig selv, og kigget på hendes billeders kommentare for at se hvilke kommentare hun får der blandt andet lyder ala "eej hvor du smuk, misunder dig, ser op til dig!&q... -
Urban II’s tale i Clermont 1095
ForumindlægEr der nogen der kan finde kilden til Pave urbans tale der opfordrer til korstog i 1095, vel og mærke på dansk? Jeg har prøvet alt efterhånden! En bog hvor den står i (og ikke kun er et uddrag), ville være ligeså godt som et link. På forhånd tak for hjælpen. MVH Maria -
Forskellen mellem ET og EN og min og mit
ForumindlægHej folkens! Jeg har et problem som lyder at jeg ikke kan finde ud af hvad skal komme først altså en eller et Og min og mit. Jeg har brug for lidt hjælp til dansk hvis nogen har ideer har svært ved at snakke udtale tingene -
Engelsk Oversættelse - Kort
ForumindlægHejsa, villem blive glad, hvis nogle gad og kigge den igennem. Er ikke den bedste til engelsk. Dansk version: Den unge mand stak pengene i lommen uden at sige et ord og forsvandt. Et par timer senere da formanden i pakkeekspeditionen kom ind på kontoret for at tale med direktøren, spurgte denn... -
Rettelse
Forumindlæghej, nogle som vil oversætte dette: : Dansk Overalt I vores samfund er vi omgivet af maskiner, computere og robotter, som alle stimulerer at være intelligente. De løser mange problemer og personliget kunne jeg ikke forstill mig en verden uden disse ting. De er uundværlige. I tror der er både god... -
Handicappede dur åbenbart ikke
ForumindlægHej! :) Jeg skal analyser en artikel handicappede dur åbenbart ikke... her er linket til artiklen: http://stiften.dk/laeserbrev/handicappede-dur-aabenbart-ikke og her er hvad jeg har skrevet indtil videre... nogle steder har jeg ikke skrevet noget og andre steder har jeg skrevet hjælp, fordi j... -
Ok med tørklæder på myndighedspersoner??
ForumindlægIntegrationsministeren har, til min store overraskelse!, støttet tanken om religiøse tørklæder på myndighedspersoner – herunder ønsket om at tillade tørklæder i retssale. De fleste af os er nok helt enige om at vi skal bekæmpe DFs stereotype og fordomsfulde syn på muslimer, men det skal vel net...
