Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17241 til 17260 af 95434
-
Kokain - karsammentrækkende
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor kokain har karsammentrækkende egenskaber? Jeg har søgt omkring det, og jeg finder kun, at kokain ER karsammentrækkende, men ikke hvorfor. Nogen, der kan hjælpe? :) -
ÅhÅH
ForumindlægÅhåh... har mat. afl. til i morgen og kan ikke komme videre. Trekant ABC hvor A højde H er tegnet på linjen BC. dvs. ABC delt op i 2 trekanter. vinkel B 43,3 længde AC 4,7 længde CH 2,1 lAHl beregnes ved a^2+b^2= c^2 ikk? skal så bruge cos og sin til at finde vinkel c? -
Faldetiden for en kugle
ForumindlægHvis man måler en kugles faldetid og måler afstanden den har faldet så skulle man gerne finde ud af at jo tættere kuglen er på jorden jo hurtigere er den om at falde til jorden.Men hvis man tegner udviklingen ind på et enkeltlogaritmisk, milimeter, og dobbeltlogaritmisk papir, på hvilken af de pa... -
radioaktivitet og elektromagnetisme
ForumindlægJeg har hørt at radioaktive bølger kan blive afbøjet af elektromagnetisme. Er der ikke nogen som gider at forklare mig hvorfor og hvordan? -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
Wiens forskydningslov?
ForumindlægHeii.. jeg skal finde toppunkts bølgelængeden (Lmax) i solens stråling fra hhv. Solen (5780 K) ved hjælp af formlen : Lmax= (2,9*10^-3m * K) / T men hvad er K i formlen? HJÆLP! På forhånd TaakK! -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell... -
Kemi - grænseværdi
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Det drejer sig om b) i opgaven. Her er hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Rumfang af kemilokale: 12 m * 9 m * 3 m = 324 m3 Densiteten af Hexan = 0,659 g/ml Tak på forhånd! :-) -
Psykologi i gymnasium?
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :) -
Gitter og lysstråler
ForumindlægJeg har fået et billede, som kan ses her: http://peecee.dk/?id=41835 Hertil har jeg fået nogle påstande, hvor jeg skal konkludere hvilken der er sand. A: Afstanden mellem spalterne i gitteret varierer - jeg ved ikke hvordan dette vil påvirke ordenerne. B: Lysstrålen består af lys med tre bølgel... -
Matematik.
ForumindlægHeej alle sammen er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave : Beregn de manglende sider og vinkler i ?ABC, hvor b=c= 16,04 og ≤C = 34. 28°' tak på forhånd =) -
Integral
ForumindlægHej er der nogen der evt kan hjælpe??? Er i gang med opgave 2 der står at jeg skal bestemme højden og bredden af den gamle vold Jeg har ingen problemer med at finde nulpunkter og toppunkter, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved de 2 meter og de 50 der er oplyst jeg vedhæfter opgaven -
Selvstudere hf-enkeltfag?
ForumindlægHvasså venner Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg ... -
Sætning
Forumindlæg"Sometimes I even dare to say, that I’m bored, not because of the lack of options, but because there are endless choices" Hedder det "the lack of options" eller "of lack of options" og "And not long after, you’ll forget that you ever had th... -
til de kloge hoveder opg 3.018
Forumindlægi en trekant ABC, hvori <B er stump, er <A=21.2 grader, |BC|= 6.9 og |AC|= 14.2 beregn vinklerne B og C beregn |AB| Beregn arealet af trekanten ABC -
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved... -
Det periodiske system
ForumindlægJeg er blevet i tvivl imens jeg sidder og læser til eksamen.. Hvad når man skal sige hvor Fe ligger i det periodiske system. Siger man så hovedgruppe 2 i undergruppen 8. Eller er det kun undergruppe 8??? + Perioden 4 fx som Jern jo også ligger i.. Hvad meners der med det?? Og er det vigtigt?? -
TI-89 til salg!
ForumindlægHej matematikere! Idet jeg har afsluttet matematik stx, bruger jeg ikke længere min TI-89. Den er så god som ny og fejler ingenting. Kom med et bud hvis du er interesseret! :) -
Prob.formulering -Hekse
ForumindlægSynes I denne prob.form. er okay?:"I denne opgave vil jeg beskæftige mig med den hekseforfølgelse der fandt sted i Danmark i 1500 og 1600-tallet. Jeg vil undersøge hvilke årsager der lå til grund for hekseforfølgelserne, her vil jeg koncentrere mig om de religiøse og samfundsmæssige aspekter...
