Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17241 til 17260 af 20688
-
Energi
ForumindlægEnergi til opvarming af is Jeg skal vel ikke bare bruge Q=m*cp*deltaT Jeg får også angivet enthalpi -
Hvad hedder dette tegn?
Forumindlægθ Hvordan udtales det / hvad bruges det til? -
Nu kræver gamle eksamensopgaver på uvm.dk et password?
ForumindlægNu arbejder jeg selv til daglig som gymnasielærer i maematik og har i flere omgange her de sidste par opfordret mine elever til når skriftlig eksamen nærmer sig, at de kunne gå ind på uvm.dk og downloade gamle eksamenssæt gratis. Især fordi de disse opgaver er en god træning til den kommende skri... -
Opgaver / beregning til databehandling Hjælp haster..
ForumindlægPå vedhæftet billede, ses mine måleresultater fra forsøg - "vands specifikke varmekapacitet". Jeg har spørgsmål til min databehandling. Er det rigtigt, hvad jeg gør? Jeg har prøvet at lave en graf også - med temp. i x- aksen og tilført energi på y-aksen, men jeg ved ikke, om min da... -
Trykket stiger, når dybden stiger
ForumindlægEr dette grunden til, at trykket stiger, når dybden stiger? (dette omhandler væskesøjler) Når dybden stiger=højere volume=højere masse Højere masse medfører, at tyngdekraften fra den overliggende væske er stor. Og når den virker på en vandret flade, med areal a, så vil trykkt hermed også være ... -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Masse af uran og q værdi
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man kan regne massen af vandet i denne opgave og c opgaven bagefter tak for hjælpen på forhånd -
Radius og diameter af carbon-12
ForumindlægHej, Er der en der vil hjælpe med følgende? -
Centralbevægelse
ForumindlægGrundlæggende elementer til forståelse af acceleration -
Vejen til praktiserende læge
ForumindlægHej. Jeg skal efter 10.klasse på gymnasium, og drømmer om at blive praktiserende læge, da jeg elsker biologi, mennesker og alt hvad jobbet indebærer. Jeg regner med at vælge studieretningen med Biologi A og Kemi B, men er i tvivl om hvordan jeg herefter kan blive uddannes som praktiserende læge. ... -
Islamisk Kultur
ForumindlægHej alle sammen! :-) Er der nogle her, der kan hjælpe mig med nogle spm om "Islamisk kultur"? - Hvorfor følger nogle muslimer mere deres kultur end deres religion? - Hvorfor misforstår mange koranen? - Hvad er kulturelt og hvad er religiøst betinget? - Vil den kommende generati... -
Algebra
ForumindlægHej alle og godt nytår! Jeg står og skal op til eksamen i algebra. I den forbindelse er der indtil videre dukket følgende spørgsmål op (heraf nogle i forbindelse med beviser, så jeg har prøvet at beskrive situationen så godt som muligt. Mangler I oplysninger, så sig endelig til). Bogen er "... -
Islam - livet efter døden for de ikke troende
ForumindlægEr der nogen der ved hvor i koranen der står noget om hvordan det vil gå for de ikke troende, altså de kristne, buddhisterne osv. når dommens dag kommer? -
Hjælp til matematik C!
ForumindlægHej. Jeg er i gruppearbejde omkring noget matematik på gym. Desværre er vi ikke de klogeste som findes her på jorden. Vi har en opgave som vi ikke lige kan finde på nogle eks. så hvis nogle ville gi os et lille fif ville det være fantastisk: Spørgsmål: Kom med mindst to eksempler fra dagligdage... -
Klage over proceseksamen?
ForumindlægJeg var i går til eksamen i Proces A på htx, hvor jeg fik 10 for mit projekt og 11 i afsluttende projektarbejde. Det er nogle udmærkede karakterer, men jeg er chokeret over, at jeg ikke fik 11 for mit projekt. Da jeg bad om en begrundelse fik jeg at vide, at jeg manglede punkt 7 i de 8 punkter... -
Undervisning omkring uge 50 søges
ForumindlægHej. Jeg bor i københavn, brønshøj, og læser i øjeblikket på ingeniørhøjskolen til IT-ingeniør. Henimod slutningen får jeg en projekt opgave der skal laves på en uges tid, og skal senere op til en eksamination og forsvare den. Problemet er, at jeg har meget svært ved denne matematik. Jeg har hel... -
Hjælp til rettelse af kort engelsk tekst
ForumindlægHej alle, Jeg sidder pt. og er igang med et innovationsprojekt hvor at en af de ting projektet skal ende ud med er en folder hvor vi beskriver (på engelsk) en cykelrute vi har lavet. Folderen skal derfor præsenteres godt og gerne uden store og forstyrende fejl, da vi via projektet er teamet op m... -
Hjælp til oversættelse fra dansk-tysk
ForumindlægHej :-) Jeg vil meget gerne have hjælp til oversættelse fra dansk-tysk. Nedenfor ses min oversættelse af den danske tekst, nogen der vil se den igennem for fejl og komme med rettelser? På forhånd tak! Den første artikel ved navn "På sporet af Stasi: Maskinen der lægger et puslespil på 6... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej :) mine lærer syntes ikke jeg skal tage på gymnasie efter 9 klasse..så jeg skal igennem en optagelsesprøve. ville lige spørg dem der har været gennem en optagelsesprøve hvordan er det? -
Snorbølger - 404error
ForumindlægHejsan. Jeg har set det bedste teoriafsnit i 404errors fysrapport om snorbølger. Jeg tænkte på om du ville sige hvilke kilder du har? Der står ikke noget om det i min A-niveaubog. Evt. også udledning for (1).MVH LARS
