Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17241 til 17260 af 102572
-
Hvad lærer man først på mat B?
ForumindlægSkal snart starte på matematik B, og vil gerne forberede mig... hvad er som regel de 3 første emner man lærer om? Mange tak :) -
Chi i anden uafhængighedstest
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skriver synopsis i AT i fagene samfundsfag og matematik med problemformuleringen: Hvordan vil indvandrer påvirke kriminalitetsraten i det danske samfund nu og de næste 40 år? Jeg har siddet med matematikdelen og lavet regression over indvandrertallet f... -
Eksamensbevis
ForumindlægHey studi Har lige været oppe i matematik C-niveau mundtlig eksamen. Jeg ville bare vide om, hvis jeg ikke tager matematik på B-niveau i 3.G, altså afslutter det i 1.G, er det så kun eksamenskarakteren der kommer på mit eksamensbevis eller er det også årskarakteren? -
Eksamenssæt fra d. 26 maj Spansk A
ForumindlægHej. Er der nogen, som har eksamensættet liggende fra i går d. 26 maj? Jeg har brug for at læse op til min skriftlige eksamen, så jeg ville gerne lige gå sættet igennem. Anyone? Kode: 1stx151-SPA/A-26052015 Tobias -
A fag
ForumindlægJeg er på linjen matematik a, fysik b, kemi b, men jeg mangler endnu et a fag. Jeg vil gerne have engelsk op, men har hørt at det vil komme til at køre som et dobbelt forløb dvs med to sæt afleveringer og hvis jeg er rigtig uheldig to forskellige lærere. Er der nogen der ved noget om dette? -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Globalisering??
ForumindlægHej! Er der nogen af jer som har noter i samfundsfag C eller eventuelt forklare hvad globalisering er. I må rigtig gerne komme med et uddybbende svar tak på forhånd! -
hvordan undersøger jeg punktet uden hjælpemidler?
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en aflevering i matematik hvor jeg har fået følgende opgave, som er uden hjælpemidler. OPgaven lyder. en funktion f er givet ved f(x)=x2+3x undersøg om punktet p(2,10) ligger på grafen for f Hvordan undersøger jeg om punktet p (2,10) ligger på grafen for f??? VH ... -
lagrange multiplikatorer
Forumindlægbruges til optimering af funktioner under bibetingelser. Givet f(x,y) og g(x,y)-c=0 Definerer en lagrangefunktion: L = f - λ(g(x,y)-c) Og man skal så løse følgende ligningssystem for ekstrema: dL/dx = 0 dL/dy = 0 dL/dλ = 0 I mine noter (uddrag vedhæftet) bliv... -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
Fysik
ForumindlægHej folkens Jeg vil spørge om der er nogen, der har en facit til Fysik A skriftlig eksamen fra 16. august 2012, jeg er i gang med at regne alle de gamle eksamens sæt, men kan ikke finde facit til august 2012? På forhånd tak -
Rumvektor
Forumindlæga) Bestem en ligning for den plan α , der indeholder punkterne A, B og C. Svar: α : 272x + 918y - 648z = 114206, hvor normalvektoren til denne plan er (272,918,-648) b) Bestem vinklen mellem α og β . Kommentar: Kan man sige, at normalvektor for planen β, er (32... -
IDE TIL SRP / Psykologi og Engelsk
ForumindlægHejsa! Jeg skal skrive SRP i engelsk A og psykologi C. Jeg havde haft den tanke, at jeg ville inddrage shutter island, men jeg kan simpelhen ikke komme på en problemstilling i den, så nu er jeg kommet lidt i tvivl. Søger egentlig bare gode idéer og problemstillinger til SRP inde for de to fag + m... -
Beregne vilkårlig trekants sider
ForumindlægHej alle.. Jeg er lige startet på en gang matematik B, og har ikke haft matematik i 2½ år, så har brug for lidt hjælp til at forstå, hvordan jeg beregner følgende: Vi får følgende oplysninger om et tag, der skal skiftes: Vinkel B = 30°, vinkel A = 40° - Vi kan derfor regne ud, at v... -
Hjælp!!!!
ForumindlægJeg har det her matematik projekt, som jeg ikke har haft de store porblemer med indtil jeg kom til denne opgave: Ligning: a(xT-k)2+b(xT-k)+c=a(xT+k)2+b(xT+k)+c Denne ligning skal udregnes, det er en andengradspolynomium. Jeg har virkelig brug for hjælp Opgaven skal afleveres 1/6-... -
Sinusrelationer
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med en matematik opgave. Opgaven går ud på at jeg skal finde siderne a og b og vinklen C. De sider og vinkler jeg kender er: A= 12º, B= 100º og c= 8 Jeg håber I kan hjælpe mig! -
Amider og syre-baseegenskaber
ForumindlægHej, har amider syre-baseegenskaber? jeg skal tilegne diazepam's pka værdi på 3,3 Der er en tertære amin i den og så en amid, jeg kan ikke huske om amider havde syre-baseegenskaber og aminer har jo pka værdier omkring de 7 -
Kemi: cyclohexens reaktion med bromvand
Forumindlægheyskal have lavet denne her rapport, men jeg forstår faktisk stort set ingen af spørgsmålenen.Dem jeg ikke forstår er:2. Anvend titreringen med 0,100 M natriumthiosulfat ( ) til at beregne stofmængden af i de 25,0 mL bromvand. I skemaet noteres en 4 gange så stor stofmængde for da der blev br... -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
Gymnasielærer
ForumindlægHej alle derude Går rundt og overvejer at tage vejen som gymnasielærer, måske i noget matematik og historie, eller filosofi og matematik. Men hvordan er jobmulighederne, er det svært at finde arbejde som matematik og historielærer, eller for den sags skyld, filosofi og matematiklærer?
