Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17281 til 17300 af 154719
-
mat
Forumindlæghej jeg går i 2g og har mat B. jeg vil gerne have mat op på A, men ved bare at det nok bliver meget svært. jeg ved at jeg gerne vil have det, men er bange for at det vil komme til at trække ned på mit gennemsnit, hvis jeg skal bruge meget tid på det. jeg har biologi A og mat B og kemi B jeg vil... -
Mekanik
Forumindlæg# HAR BRUGE FOR HJLÆP ?? FYSIK A_NIVEAU Opgave: En golfspiller skal med sit sidste slag, puttet, få golfkuglen til at rulle hen over græsset og falde i hul. Man kan regne med, at golfkuglen havner i hullet, hvis den er faldet mindst en golfkugleradius, når den rammer den modsatte side af hullet. ... -
help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Forumindlæghej... jeg sidder lig og skal lave en fysik opgave. det ville være super, hvis nogle kunn hjælp mig med et af opgaverne;) to biler kører hen ad en vej. bil A kører med hastighed 50kn/h, og bil B kører med 60km/h. da de er på linje bremser begge biler med en acceleration på -2,8m/s^2. hvor lang ti... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
hvilken fart??!
ForumindlægHej, sidder lige med en fysik opgave. A og B har jeg besvaret, men ville gerne have noget hjælp til C)? - Et lodret kast med en bold starter i højden 25 m over jorden med begyndelseshastigheden 15 m/s opad. A) Hvor højt over jorden når bolden op? B) Hvor lang tid går der, før bolden rammer jorden... -
Adgangskrav
ForumindlægPå www.ug.dk står der om min (forhåbentlig) kommende viderergående uddannelse, at "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Alle fag skal være bestået... - skal det forståes sådan, at hv... -
Ideer til AT-emne : Visioner og forudsigelser
ForumindlægEr fuldstænding på bar bund, hvad angår et emne til min 2.g AT årsprøve her til sommer.. har ikke noget emne, så tænkte på, om der var nogen der evt havde nogen gode idéer til det :) Har/har haft fagene: MAT A, Kemi B, Fysik B, Dansk A, Historie A, samf C, idræt C, Naturgeografi C, billedkunst ... -
Valg af emne i SRP HJÆÆÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Vi skal til at træffe det endelige valg af fag og område til SRP. Jeg tænkte på, at skrive i Bioteknologi A og Fysik B ELLER Bioteknologi A og Historie A Er der nogen, der har foreslag til emner inden for bt/fys eller bt/his? Der skal helst være rigeligt med informationer og litteratur, s... -
Godt nok til htx eller..?
ForumindlægHejsa... Jeg kunne godt tænke mig at gå på htx. Har lige fået mit nye gennemsnit som lå på 8.2 den her gang og tænkte på om det var godt nok til at blive optaget på htx, da det også lå engang på 8.5. Jeg ved godt at man skal være god til mange fag og især til matematik og fysik, da har jeg fået ... -
ortogonaale
ForumindlægOm vektorerne a og b oplyses at: |a| (længden af a) = 3 og a prikket med b = 2 Bestem tallet t så vektorerne a og a+tb er ortogonale. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an :S -
vektorregning
ForumindlægEn sidste opgave som jeg ikke forstå! Om to egentlige vektorer a og b oplyses at |a| = 3 (b-a)*(a+2b) = 72 a*b = -9 bestem |b| og vinklen mellem a og b. -
potensfunktion
Forumindlægfor et hvert tal a, er en potensfunktion f givet ved: f(x)=x^a, x>0 bestem a, når f(2x)=5*f(x) bestem a, når f(x)øges med 20%, hvis x øges med 10% -
Reducer
ForumindlægReducer udtrykket (a+2b)2 - (a+2b)(a+b) -
FÆRDIGHED
Forumindlæga+3a-2a= a(a+3b)- ab= Hvordan regnes disse ud? -
Engelsk-Religion VS. Biologi-Psykologi
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har endelig bestemt mig for at jeg skal på en STX efter sommerferien, men nu er jeg i tvivl om hvilken af disse to linjer jeg skal vælge: Engelsk A-Religion B-Naturgeografi B-Samfundsfag B Biologi A-Psykologi B -Matematik B Jeg elsker engelsk, og ser det derfor som en rig... -
Bestemmelse af: acceleration, tid og start hastighed.
ForumindlægHeyja allesammen. Jeg har et spørgsmål angående en fysik opgave jeg har fået stillet. opgave teksten følger her: En klods trækkes over en gnidningsfri overflade af en kraft på 18,4 N. Klodsen vejer 5 kg, og dens sluthastighed, 6 m længere henne, er 10 m/s. Hvad er klodsens begyndelseshastighed... -
Hvad er det jeg vil med mit liv?!
ForumindlægHej alle sammen, jeg blev student sommer 2011 med et snit på 9,2. Lige efter sommeren 2011 begyndte jeg på farmaceut-uddannelsen, hvor jeg droppede ud, fordi jeg følte, at jeg var et helt forkert sted. Nu i 2012 er jeg så begyndt på et studie på CBS, og her føler jeg at det ikke rigtigt er ... -
Egnet til gymnasiet??
ForumindlægKære Alle :-) Jeg har lige nogle svar, som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg går i 9 klasse. Hvad skal jeg gøre for, at alle mine lære egner mig til gymansiet? Min lære har sagt til mig, at jeg skulle tage 10 klasse, men det gider jeg SLET IKKE! Mit eneste drøm er, at komme ind på gymnasiet... -
Bedømmelse af dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været oppe til min afgangseksamen i dansk skriftlig, hvor jeg skrev kronik nummer 4. Jeg får normalt 7 og 10, og jeg har fået 10 i årskarakter. Jeg har gjort nøjagtigt det, som jeg plejer, når jeg skriver kronik, men alligevel har censorene bedømt den til et 4 tal, hvilk... -
HTX forrebedelsesmateriale 2010
ForumindlægHey Er der nogen der nogen der har lavet opg 4 og 5 i forberedelsematerialet til skriftlig eksamen mat A? Skal selv op mundtlig V.h. Alexander
