Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17281 til 17300 af 52678
-
Isens specifikke smeltevarme
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en fysik rapport om at bevise isens specifikke smeltevarme, som jo er 334 kJ pr. kg i følge tabelværdien, via et forsøg. Jeg kan bare ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge. Jeg ved at formlen E=m⋅Ls bruges til at finde ud af hvor meget energi der skal t... -
Tredjegradspolynomium.
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave, hvor jeg skal bestemme tallene b, c og d. Jeg ved at f(0) = -9, og at grafen for f har vandrette tangenter for x = -2 og x = 0. Jeg har selv kommet frem til, at da c er skæringen med y-aksen (eller er det kun i 2. grads polynomier?), er c = -9, da f(0) = -9.... -
Differentiabel ligning
ForumindlægHey Jeg mangler lidt hjælp til at løse en ligning Jeg har: f(X)=x^3-6x^2+9x f`(x)=3*x^2-12x+9 f`(x)=0 3*x^2-12x+9=0 3*x^2-12x=-9 Så er mit spørgsmål hvordan jeg finder de 2 x værdier? på lommeregneren har jeg solvet dem til x=1 eller x=3, men hvordan kommer man frem til det. -
Hvad er der sket?
ForumindlægHvad er der sket med fysikundervisningen? Jeg oplever ofte her at eleverne har fået en opgave om et fysikemne, som de selv skal finde alle oplysningerne om. Er undervisningen i fysik blevet så dårlig at eleverne faktisk ikke undervises i faget? Jeg går ud fra at man stadig har bøger i faget. Hvor... -
Dansk essay- er det sådan man gør?
ForumindlægHej Jeg har svært ved at lave et essay, og så søgte jeg på google og fandt en masse sider med forklaringen. Men meget af det var forskelligt fra hinanden, men nu har jeg prøvet at lave den så godt jeg kunne. Jeg ville bare bede nogen om at læse den igennem og sige hvor meget de tror jeg ... -
Rettelse af tysk tekst
ForumindlægIch heisse XXX und ich bin 15 Jahre alt. Ich habe einen Brüder. Er heisst xxx und ist 10 Jahre alt. Er geht in die Grundschule an Vallerödschule. Meine Mutter heisst xxx, sie ist 42 Jahre alt, sie arbeitet als ein Sekretärin Mein Vater heisst xxx, er ist 45 Jahre alt, er arbeitet als Fensterp... -
Fejlretning
ForumindlægVil nogen af jer måske gerne rette min stil på ca. 200 ord? :-) Tak på forhånd Ich heisse XXX. Ich gehe in die 9. Klasse. In die 8. Klasse war Ich zur Besichtigung bei dem Gymnasium (STX) in Roskilde und das EDV-studium in Odense. STX ist einen gymnasial Ausbildung. STX gibt Möglichkeit f... -
gode råd evt. rettelse
Forumindlæghey mit navn er mads. har en tysk opgave og ville bare vide hvad jeg kan gøre bedre til næste gang og evt. en rettet version som jeg kan bruge som scale to scale model. tusind tak på forhånd Ich stelle mich vor – ein Selbstporträt. Guten Tag mein Name ist Mads, ich bin 16 Jahr alt, und ich... -
Hjælp til rettelse!!!
ForumindlægHej skal aflevere det her i tysk på mandag. er der nogen der gider "løbe den igennem" for fejl? Auf meiner Klassenfahrt in der 9. Klasse, bin ich auf Hirtshals, in Nordjütland gewesen. Um 7:11 Uhr, den ersten Tag, sind wir mit dem Zug nach Hirtshals gefahren. In Hirtshals, haben wir... -
At droppe ud af STX
ForumindlægJeg er lige startet på STX her for en måned siden efter 9. klasse. Generelt går det vel fint nok, men fortryder at have valgt STX. Har fundet ud af, at jeg meget heller vil have en HHX. Problemet er, at jeg rigtig gerne vil have spansk da det er det fag jeg er bedst til og er meget glad for det. ... -
Kuglens ligning ud fra tangentplan og parameterfremstilling
ForumindlægJeg kan ikke rigtigt finde ud af denne opgave. Håber nogle af jer derude kan hjælpe. Opgaveformuleringen lyder som følger: Centrum for en kugle med radius 6 skal ligge på linjen med parameterfremstilling (x,y,z) = (3,-2,13) + t*(1,4,-3) Kuglen skal have planen med ligningen -2x + y + 2z –... -
Andengradsligninger
ForumindlægJeg har brug for hjælp til tre opgaver vedr. andengradsligninger 1. For hvilke tal c, har -2x^2-24x+c=0 ingen løsninger? 2. Bestem b, så 4x^2+bx+9=0 har netop en løsning. 3. For hvilke tal a, har ax^2+3x-6=0 to løsninger? Løs derefter ligningen for hhv. a=3, a=0, a=-3/8 og a=-3 Jeg ved ikke h... -
Differentialligning
ForumindlægHej jeg sidder og øver til matematik skriftlig eksamen og er gået lidt i stå med denne opgave: I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t(målt i sekunder). Det oplyses, at I(t) er løsning til differentialligningen: 0,4 * dI/dt + 10*I = 9 og I(0)= 0 a) Beste... -
Integralregning (3.003 1A)
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med finde ud af hvordan jeg skal gribe nedenstående opgaver an. Håber nogen vil give mig et skub i den rigtige retningEn funktion f er givet vedf(x)= 9/(3-4x) , xBetsem til f den stamfunktion, hvis graf går gennem punktet O(0,0)Fra eksamen august 98 nr 21)Bestem samtli... -
hurtige hjælp
ForumindlægHej alle, jeg håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmåle En stokastisk variabel Y er normalfordelt Y∼N(7,2) , og F er fordelingsfunktionen for Y. a) Undersøg, om punkterne Q(7; 0,5) og P(9; 0,84) ligger pa° grafen for F. er middelværdien ikke 7 og spredning 2, men hvordan skal j... -
Halvandet års ventetid? Eller anden uddannelse?
ForumindlægHej alle Sidste år ved denne tid oprettede jeg et indlæg omhandlende valg af valgfag. Mit ønske har i nogle år været at læse medicin, og jeg endte derfor med at vælge både engelsk A og matematik A for at kunne gange mit snit med 1,03. Min studieretning er samfundsvidenskabelig, og jeg har kun ek... -
Noter til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik A og kunne bruge nogle noter, hvis der er nogne der har noget? -
Ellære
ForumindlægHvor kan jeg finde tegninger til fysik m.m jeg tænker specifikt på ellære. -
lysets hastighed
ForumindlægJeg skal i fysik besvare, hvad formlen for lysets hastighed er.. Nogen der kan hjælpe? -
Fysikstuderende søger mentor
ForumindlægHej. Jeg leder efter en fysiker eller matematik som vil hjælpe mig i et projekt og med matematik. Honoror gives.
