Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17281 til 17300 af 174810
  • Kemi A 31. maj 2010 Opg. 4. Wc-rens

    Forumindlæg
    Hej alle kemi elskende personer derude. :-) Min veninde og jeg har en del problemer med denne opgave, og derfor søger vi nu hjælp ved Jer. Det er især opgave B vi bøvler med. Opgaven lyder: En flaske wc-rens indeholder en monohydron (monoprot) organisk syre. Øvrige indholdsstoffer har ing...
  • Matematik B skriftlig eksamen maj 2012 opgave 13

    Forumindlæg
    Hej! Jeg læser op til matematik eksamen, og kigger derfor på opgaverne fra eksamen den 25 maj. Kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%2...
  • Facit til Fysik A skriftlig eksamen 22. maj 2019

    Forumindlæg
    Goddag allesammen Nu har jeg efterhånden søgt internettet tyndt for facit til den skriftlige fysik eksamen 22. maj 2019 og jeg kan ikke finde noget som helst. Ville derfor høre om der var nogen der havde fået disse fra deres lærer eller havde fået 12 til eksamen og jeg så kunne få lov til at se ...
  • FYSIK A EKSAMEN!!! Apollo 13. newtons love, centripletalkraft og resulterende kraft.

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælp med at forklarer Apollo 13 og kan komme med eksempler på nogle af de kræfter der optræder på Apollo 13 missionen ?? Newtons love, centripletalkraft og resulterende kraft.
  • a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg er gået helt i stå med denne følgende opgave. Håber i kan hjælpe mig. Det lyder følgende En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=x^2*(y-1) og grafen får f går gennem punktet P(2.5) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P? Håber folk ...
  • Undersøg, om b kan skrives som k ⋅ a , hvor k er en konstant.

    Forumindlæg
    Hej hvordan skal løse den vedhæftede opgave? Findes der en formel / metode jeg kan bruge? Tak på forhånd - Sarah
  • Normalfordelingen

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med mig med hvordan jeg skal løse denne her opgave uden hjælpemider?
  • Finde de to nulpunkter for x^2+4x-21=0

    Forumindlæg
    Har fået til opgave at finde de to nulpunkter til andengradsligningen: x^2+4x-21=0. Ved svarene er -7 og 3. Skal forklare mellemregningerne uden brug af CAS-værktøj. Håber i kan hjælpe :)
  • Beskriv disse interessenters indbyrdes bidrag og belønninger med AaB A/S

    Forumindlæg
    Hey alle. Har projekt om virksomheden AaB A/S. Dermed vil jeg høre om i kunne besvare mit spørgsmål som kommer her: Beskriv disse interessenters indbyrdes bidrag og belønninger med AaB A/S: - Aalborg Kommune - Nordjyske Medier - Leverandører. Har virkelig brug for hjælp.! Tak på forhånd.
  • Syddansk universitet, HD 1 del, erhvervsøkonomi, Unichem A/S

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle fra Syddansk universitet, som evt har deltaget på Complet kursus eller på anden vis har fået fat i en vejledende løsning til eksamenscasen 2009, der omhandler virksomheden Unichem A/S?
  • Virksomhedsøkonomi HHX Niv. A 2. del - vejledende løsninger

    Forumindlæg
    Hej. Virksomhedsøkonomi HHX Niv. A 2. del - vejledende løsninger Er der nogle der har denne e-bog?, Eller andre former? så den kan sendes? Ville være super! Sendes gerne til Qwax@hotmail.dk
  • Hvordan finder jeg de 2 vektorer a og b, udfra vektoren AB = (8,15)??

    Forumindlæg
    Se det vedhæftede skærmbillede, hvor opgaven (c) siger at jeg skal tegne et parallelogram ABCD i et koordinatsystem. Jeg skal vel først udregne vektorerne AB og AD, for at kunne finde de enkelte punkter i koordinatsystemet, eller tager jeg fejl?
  • Afledte funktioner

    Forumindlæg
    Hej Jeg er stødte på en opgave, som jeg simpelthen ikke kan regne ud. Bestem uden hjælpemidler den afledede funktion for følgende funktioner: f(x)=x^(-2,4)+2^x-ln?(x)-e^(-x) g(x)=-8x^5-12√x+x^(-1) h(x)=3e^2x+2e^3x i(x)=0,2x^5+0,4x^4-0,9x+11 j(x)=x^2·sin?(x) k(x)=tan?(x)+3...
  • Lommeregner til salg: TI-82 STATS

    Forumindlæg
    Hej kommende ejer/interesserede Lommeregneren har kun været brugt i et år, og er i fin stand. Brugsvejledning vil være vedlagt i købet... Skriv herinde, hvis du er en mulig køber, og så kan vi sikkert finde ud af noget.
  • trekantregning

    Forumindlæg
    Hej Jeg har denne opgave som lyder: I en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 2 enheder længere ende den korteste katete find længden af den korteste katete. Vi sidder to med denne opgave men når ikke frem til den rette løsning d...
  • ANDENGRADSPOLYNOMIUM!

    Forumindlæg
    Heeej alle derude, håber i har det godt.jeg har et problem, kaan ikke finde ud af at løse denne her matematik opg:bestem uden hjælpemidler det andengradspolynomium x^2 + px + q, der har rødderne X1 og X2, når = 2, X2 = 3.håber nogen der ka forklare mig, hvordan man gør?
  • STAMFUNKTIONEE!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at løse en matematik opgave, om stamfunktioner uden hjælpemidler, men jeg kan simpelthen ikke få et svar der giver mening. Jeg håber der er en der har tid til at hjælpe mig :/ opgaven er vedhæftede Tak på forhånd :)
  • væksthastighed

    Forumindlæg
    hej, skal op til matematik termins prøve på torsdag og kigger igennem noget pensum for delprøven uden hjælpemidler. der står at man skal kunne aflæse væksthastighed grafisk... hvad skal der forstås ved det?? - for er væksthastigheden ikke den afledte?? håber nogen lige vil hjælpe mig :)
  • Råd!!

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg skal til matematik eksamen uden og med hjælpemidler og jeg ville høre, om nogen af jer har nogle gode råd, tips og tricks eller noget i kunne have lyst til at dele. Mvh en meget nervøs pige
  • G LO B A L Opvarming, Er mine metoder korrekte?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op mandag 26/5 og er igang med at udarbejde mit talepapir. Mit emne er Al Gores film "En ubekvem sandhed" Og sådan ser mit Manus ud(ik færdig): Tit og ofte, hører vi medierne berette om fremtidig klima, man hører tit om den såkaldte ”globale opvarmning”. Som et produkt h...