Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17281 til 17300 af 92586
-
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
kan dette virkelig passe ?
Forumindlægformlen på side 3-4 http://www.math.ku.dk/formidling/studieretningsprojekter/filer/Mat_fysik/Vandraketter/Vandraketter.pdf -
Mange bøger på STX?
ForumindlægHej. skal starte på STX næste skoleår, vil bare spørger om man får mange bøger på gym, og skal man købe ting selv på gym - altså bøger? Tak på forhånd -
biominalfordeling
Forumindlæghej hvordan regnes denne opgave? a) Bestem det mest sandsynlige antal seksere terningen kastes 180 gange -
Beregn funktionens definitionsmængde og skriv værdimængden for g(x)=ln(x+4)
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der lige vil kigge på denne opgave? En funktion er givet ved g(x)=ln(x+4) a) Beregn funktionens definitionsmængde og skriv funktionens værdimængde: Eftersom ln til et negativt tal ikke kan lade sig gøre, så må der ikke i parentesen give et negativt tal. b) Argu... -
Funktioner
ForumindlægJeg har en opgave, der ser således ud: Opgave 1: Sammenhængen mellem længden af en bestemt fjeder, x (den kan trykkes sammen og trækkes ud) og dennes potentielle energi, Epot er bestemt til at være: E (x) = 2x2 -12x +18 pot a) Bestem toppunktet. b) Hvornår er den potentielle e... -
Substitutions - og lige store koefficienters metode
ForumindlægGodaften! Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad substitutions og lige store koefficienters metode går ud på i sammenhængen med lineære funktioner. Det jeg læser i bogen omkring det, siger mig ikke så meget. Er der en der kan forklare det MEGET pædago... -
Astronomi
ForumindlægDet kan være, jeg har forpasset tiden, men lærere har også eksamenskuller og usunde interesser. Elleve eksamener. Kan du stikke den? Du får lidt oplysninger alligevel. Keplers love findes der tre af. Han formulerede dem på basis af Tycho Brahes optegnelser. Tycho var interesseret i at levere ammu... -
Folkeskolen/Gymnasiet?
ForumindlægHej.. Mange mener at det nemt, at score nogle gode karakterer i folkeskolen. Det er nok sandt. Mit nuværende gennemsnit, ligger normalt, 8,7.Jeg forventer, og håber på at komme op på 9-tallet i gymnasiet.Er det muligt? - Det er det joeh nok, hvis man knokler for det.. Men sys bar' der mange d... -
Fotografisk hukommelse
ForumindlægMin lærer har givet mig en opgave: "Jeg huske de første 100 decimaler af tallet pi 3,1415.." Hvordan skal jeg gribe dette problem an? -
Jeg er i krise
ForumindlægTror I hypotetisk set, at det er muligt at forebedre mine 7-taller til 10-taller de sidste 2 mrd? - i dansk for resten hvad skal jeg gøre? har i erfaringer? -
Matamtik, ligninger :)
ForumindlægHej alle! Jeg har meget svært ved ligninger i matematik, og jeg tænkte om der var nogle som kunne hjælpe mig med at finde frem til svarene ( også svarene i det hele taget)? Det ville være rigtig dejligt! Jeg vil gerne prøve de mest enkle ligninger, men også de ret svære. Sådan så jeg ligesom kan... -
Opstilling af en forskrift
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, men jeg sidder lidt fast. Jeg skal opstille en forskrift for f Jeg har følgende information: + et skærmbillede af figuren På turen flyver ballonen hen over en 200 m høj sendemast. Ballonkurvens nederste punkt P beskriver en bane i løbet af turen. Banen i... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
dumper i årsprøve
ForumindlægHvad sker der hvis man dumper i årsprøve altså i ens snit under 2.0 ? MEN man har snit på 7,7 i standpunktskarakter ? og går i 1.g? Får man love til at går videre i 2.g ? -
Hvilken lommeregner bruger du?
ForumindlægHvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ???? -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
hjælp til passande variabel
ForumindlægNogle som vil hjælpe med at løse denne? -
Hej
ForumindlægJeg har hørt at det bliver rigtigt svært med matematik i en videregårende udannelse, men bliver er meget svært?? hvis ja hvor svært bliver det. -
Kompliceret potensligning
ForumindlægJeg skal finde frem til en ligning på y=b*a^t. Jeg er gået i stå ved y=36,14*10^(t/-23,3).Jeg har brugt et computerprogram til at finde resultatet. Det er y=36,14*0,905903^tJeg skal bare vide hvordan jeg kan komme frem til det.
