Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 17301 til 17320 af 20009
-
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår... -
Er det rigtigt at Einstein sagde at lysets hastighed ikke er monumentalt men derimod uendelig?
ForumindlægEr det følgende korrekt? DePe er muligt, da Einstein kom frem med den teori, som gik ud pa° at, lysets hasDghed ikke er monumentalt, men derimod uendelig. -
Hjælp til relative ledsætninger
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til begrundelse hvorfor disse sætninger er bøjet som de er. Der skal begrundet for de relative ledsætninger: Sætning 1: Es ist wichtig, die Menschen, die dort leben, verstehen zu können. Sætning 2: Die Hauptfigur ist ein Mann, der Teil der deutschen und türk... -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
hjælp
Forumindlægkan nogen forklare kasus-nominativ, akkusativ, genitiv og dativ til mig -
Karakterer!!! Superstudent
ForumindlægHej, jeg læste sidst i avisen, at der på studenterbeviset, når man er færdig i gymnasiet, vil være 37 karakterer. Kan det passe?Fx, hvis jeg nu fik 9 i kemi i 1.g, men ikke kommer op til eksamen i det, gælder det så, at 9-tallet føres over som både eksamenskarakter og årskarakter. Altså, at man h... -
Oversættelse - Sammesatte verber!!! Alles in allem s. 78
ForumindlægDavs davs. Så er der igen brog for hjælp =/ En opgave om oversættelse af en tekst, hvor man skal bruge visse sammensatte verber til at gøre det. Teksten lyder: Da Gabi trådte ind i kælderen, slukkede nogen lyset. Hun hørte samtidig, at døren gik i bag hende. Gabi indså, at hun var spærret in... -
rettelse af stil :)
Forumindlæghej alle sammen jeg har skrevet en lille stil, som jeg meget gerne vil have rettet inden jeg aflever den. er der nogen som vil hjælpe? her er stilen: Ich will am diesen punkten durchkommen; Franz Beckenbauers Karriere als Spieler und als Trainer, Franz Beckenbauers Private leben, warum die Presse... -
Forholdsord dat. - akk.
ForumindlægHar brug for hjælp til at finde ud af hvad de her forholdsord hedder på dansk. Med andre vil jeg gerne have dem oversat. Styrer Dativ Aus Bei Mit Nach Zeit Von Zu ___________________ Styrer akkusativ Dürfe(durch) Für Gegen Wieder Ohne um (Kanst du nicht die akkusativ dan bist du dum) - Goo... -
oversæt
ForumindlægJeg skal oversætte disse 3 linjer til tysk : Drengen har købt ringen til søsteren. Mit eget foreslag er : Der Junge hat zu die Schwester einen Ring gekauft.Ring er maskulinum/hankønVi sprugte efter en bog af schweizeren Durrenmatt.Mit foreslag : Wir fragt nach ein Buch bei der Schweiser Durrenma... -
STIL
ForumindlægHejJeg er ved at skrive tysk stil og vil gerne hvae hjælp til at skrive følgende.Trotzdem ist sie aufgeregt, als sie von der Gravidität hört, wie alle andere Mütter auch werden wollte, aber schnell ist sie ruhig und gefasst. Det der er problemet er:wie alle andere Mütter auch werden wollteJeg ved... -
Valgfag
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på gym og skal vælge valgfag til imorgen. Jeg har 3årigt mat A og samfundsfag B nu. Så jeg skal vælge 1 eller 2 højniveaufag. Enten Tysk, Engelsk, eller Fysik.eller måske et mellemniveau. Jeg står lidt i tvivl om det skal være erhvervsøkonomi som mellemniveaufag og så et højniv... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHejsa er der en der kan hjælpe mig med at oversætte disse stykker som er dele af min tysk stil. Jeg er virkelig gået kold idet:- Tiden skaber panik og kaos. Hun løber gennem gaderne med det røde hår flammende omkring sig.og så...- Foreskelle mellem forløbene er kun få skekunder, men disse få seku... -
Ny nazisme
ForumindlægHej kloge folk.. JEg sidder lige og roder med noget samfundsfag og er støt på lidt problemrer. problemerne angår disse 2 formuleringer Sammenllign nazisternes politiske projekt med tyske nynazisters efter krigen og op til i dag. Er der ikke en med noget viden på diette punkt der lige vil b... -
Eksamen
ForumindlægHejsa alle..Jeg skal snart op til tysk eksamen, og jeg vil hører om der er nogle som har noter til følgende tekster?!1) "Thomas"2)"Die Liebe zwischen Ost und West"3) "Die Geige"4) "Die Anruf von Sebastian"Og nogle digte med Eichendorrf1) "Der stille Gr... -
Tekster?
ForumindlægHej alle sammen!Jeg skal snart op til eksamen i tysk..det er ikke lige min stærke side.Jeg tønkte på, om der er nogen som ligger inde med nolge noter/guldkorn til nogle af disse tekster:Eichendorf: 'Taugenichts'Kaschnitz: 'Popp und Mingel'Lenz: 'Der 6. Geburtstag'Rodrian:... -
Hitlers retoriske evner
ForumindlægHej! Jeg er ved at forberede mig til AT-eksamen, hvor jeg har valgt fagene dansk A og historie A. Jeg har valgt at fokusere på Hitlers retoriske evner, men har desværre (!) problemer med at finde taler af Hitler (helst på dansk, da jeg ikke har haft tysk siden folkeskolen og engelsk ikke er en ... -
Et spørgesmål om 2. verdenskrig - PLEASE
ForumindlægHvornår startede 2. verdenskrig, er det ikk' omkring 1940'rne?? Og hvor blev Danmark først ramt ca. Jeg har et billede hvor man kan se de tyske flyvemaskiner flyver over et tårn i Dk. Og Derfor ville jeg gerne vide hvor den først ramte og hvornår var det??? Måske er der flere spørgesmål e... -
Kasus eller forholdsord?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med rette min tysk stil for fejl, da jeg pludselig kom i tvivl om noget. Hvad er stærkest, kasus eller det forholdsordet er styret i? Eller findes der en helt tredje måde at rette det på? Jeg har fundet to sætninger, hvor jeg er i tvivl: "... -
Ene mand
ForumindlægHey alle.Da jeg vil skrive SSO om "Ene mand" i spansk af Bernardo Atxaga, vil jeg høre om der er nogle af jer, som kender nogle gode sider på nettet, hvori jeg kan finde nogle facts m.m om bogen! Sproget kan være engelsk, spansk, dansk, tysk. Jeg vil blive rigtig glad for noget respons....
