Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17341 til 17360 af 174810
-
Differentialligning
Forumindlægnogen der har et forslag til hvordan man løser følgende problem:(det er uden hjælpemidler)Bestem det andengradspolynomium som tilfredsstiller følgende differentialligning2xP´(x)=P(x)-2x^2+1 -
Integralregning!!!!!!!!
ForumindlægEr der nogen der lige kan hjælpe mig med denne opgave????? det er uden hjælpemidler Bestem konstanterne b og c, så (3,5) er toppunktskoordinaterne for grafen for f(x)=-x^2+bx+c -
a) Opskriv protolyseligevægten, der redegør for den målte pH værdi af den vandige opløsning...
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave jeg bare ikke fatter. Håber at en eller anden herinde kan forklare mig hvad jeg skal gøre! I en vandig opløsning af ammoniumchlorid måles pH til 5,1 Opskriv protolyseligevægten, der redegør for den målte pH værdi af den vandige opløsning. Er det... -
ligning
ForumindlægHejsa ... Jeg har en opgave som jeg ikke kan løse (Desværre) og det er ( - uden hjælpemidler), håber der er nogle der kan hjælpe mig .. Den er forholdsvis simpel nok, vil jeg tro ( - hvis man self. kan finde ud af det :) - hvilket jeg ikke kan ) derfor håber jeg der er nogle der vil kigge på den ... -
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Reducering ÅRSPRØVE
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op til årsprøve i matematik nu på mandag (6. juni) og har fået min lærer til at sende mit et 'pensum' hvori der står at vi skal kunne reducere uden hjælpemidler. Jeg har virkelig ikke styr på reducering og vil derfor meget gerne have noget hjælp til, hvordan det ska... -
Swedish veterinary student in need of a home!
ForumindlægHi My name is Caroline Behm and I'm a 21-year old girl from Sweden. 30th August I will start my education in Veterinary Medicine in Copenhagen and I still haven't found somewhere to live. At the moment I live in the north of Sweden (Östersund) with my boyfriend and our 2 friendly dogs. W... -
Integral-problem
ForumindlægHvordan bestemmer jeg den her (uden hjælpemidler)? ∫(3x²-1overX) dx, x>0 -
Hjælp til beregning af tværsnit a bæger og bestemmelse af bægerdelens største udvendige og indvendige diameter
ForumindlægHvordan kan jeg regne dette ud? - jeg bruger maple -
Potensvækst
ForumindlægEn fuktion f er af typen f(x) = b · xa , og der gælder at f(2)= 4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b? Hvordan gør jeg dette? DET ER UDEN HJÆLPEMIDLER!! -
Bestem integralerne...
ForumindlægHar en opgave uden hjælpemidler, skal Bestemme integralerne, nogen der kan hjælpe med udregning med evt, mellemregninger? a) integraltegn(1/X*(ln(x)^2))dx b)integraltegn(6*cos(x^2))dx -
Afsluttende matematik eksamen B-niveau - sheiBe
ForumindlægJeg står lidt med hovedet i galgen, da jeg skal til matematik eksamen onsdag. Dette er på b-niveau, og jeg afslutter dermed faget. Jeg har dog just ikke gået hånd i hånd med faget igennem årene på gymnasiet, så jeg håber I vil være behjælpelige med lidt spørgsmål, jeg har. Har fået opgavet 16 spø... -
Lidt mat hjælp
ForumindlægHvis jeg nu har alle sider og vinkler i min trekant ABC, hvordan finder man så medianen ma? -
En funktion f er givet ved ....
ForumindlægHejsa Er dette korrekt? En funktion f er givet ved f(x) = x^2 + 5x + 1 Bestem f(3) 3^2 + 5*3 + 1 5 * 3 = 15 15 + 1 = 16 3^2 = 9 16 + 9 = 25 Det vil sige, at svaret er 25? -
brug TI89 og spar tid
ForumindlægLigningsløsning: Eks. 1) en 2.gradsligning ax^2+bx+c tryk F2, vælg solve. På operationslinjen står nu "solve(" ligningen skal løses med hensyn til x, så du fortsætter solve(ax^2+bx+c=0,x), tryk "ENTER" og TI89 beregner løsning(er) om nogen. Ligningen skal ikke have nogen b... -
vektor
ForumindlægHey... Jeg har en lille opgave, som kan ses på linket. http://wiesel.gigahost.dk/matematik.jpg Jeg har lidt problemer med at kommer igang / forstå opgaven, så hvis der er en som kan give mig et hint eller 2 så vil selv se om jeg kan løse den - ellers vender jeg jo bare tilbage :o) -
Formler
ForumindlægVi har fået så mange nye formler af vores nye mat-lærer. Er der er en metode, hvor man kan lære alle de ting? -
Beregninger til opgavesæt ønskes!
ForumindlægHejsa! Ville spørge om der er nogen som kan lægge opgavesættet for Eksamen Maj 2002(B-niveau) ind, med beregninger... -
Repetition skriftlig kemi
ForumindlægHej! Jeg skal her om 2 uger til skriftlig kemi eksamen, og tænkte på om der måske var nogle som havde nogle gode tips, og ideer til hvordan man kunne repetere, og hvordan i evt selv gør/har gjort. Er selvfølgelig klar over at man bare kan gennemlæse sine kemi bøger, men det er jo ikke altid ting... -
årsrøve
Forumindlæghej alle jeg skal til årsprøve i mat på gym hvordan fore går den
