Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 17341 til 17360 af 17507
-
oversættelse
ForumindlægHej - Jeg har lavet denne (lidt lange) oversættelse af den danske tekst "Die Teilung Berlins" og vil meget gerne have den rettet med en evt begrundelse af fejlene. På forhånd tak! :-) Die Teilung Berlins: Efter mødet med Khrustjev i Wien i 1961 stod Kennedy over for det deprimerende ... -
Gruppearbejde på HF
ForumindlægJeg forstår godt hele gruppearbejdekonceptet på HF uddannelsen, selvfølgelig er gruppearbejdet en vigtig ting og lærer. Men mine oplevelser med gruppearbejde på HF har indtil videre været alt andet end positivte, jeg synes det er en kæmpe forhindring for kreativiteten og produktiviteten. Der st... -
Ovesætte tekst fra dansk til tysk
ForumindlægHej jeg har forsøgt at oversætte denne tekst fra dansk til tysk med hjælp fra diverse oversættelsesprogrammer. Er kommet frem til dette resultat. Er der nogle der kan rette det igennem for mig? Mit tema er Brøndby IF. Brøndby er et professionelt dansk fodboldhold. Jeg vil tale om Brøndby, ford... -
er oversættelsen korrekt?
ForumindlægDen Danske: Tom Tywker er en berømt tysk filminstruktør. Han indspillede (drehen) sine første film som 11-årig. I 1998 blev hans tredje film ”Lola rennt” en stor publikumssucces. Filmens handling foregår (spielen) i Berlin. Den handler om Lola og hendes ven Manni. Hans chef er en hæl... -
kan nogle finde grammatiske fejl?
Forumindlæg”Lola rennt” (danske) Tom Tywker er en berømt tysk filminstruktør. Han indspillede (drehen) sine første film som 11-årig. I 1998 blev hans tredje film ”Lola rennt” en stor publikumssucces. Filmens handling foregår (spielen) i Berlin. Den handler om Lola og hendes ven Manni... -
Hvad synes i om det her raport
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Hvis i skulle give den karakter
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Er Kamal Q og SF ligeglade med minoritetsbeskyttelse?
ForumindlægI går viste endnu en meningsmåling at flygtninge- og integrationsspørgsmål topper listen over emner danskerne ønsker politisk opmærksomhed omkring. Og emnet er da også mere aktuelt end nogensinde; en eksplosion af ungdomskriminalitet, dårlige sprogkundskaber, ringe tilknytning til arbejdsmarked, ... -
Dronningens Nytårstale 2001
ForumindlægHej,jeg hænger lidt fast i min opgave. Leder efter påstand, belæg samt hjemmel i Dronningens nytårstale fra 2001. Kan i hjælpe lidt :/? Teksten er nedenstående: Årene går, og i tilbageblikket får hvert af dem sit eget ansigt. Sommetider er det en begivenhed i familien, som gør året mindeværdigt... -
Rettelse/gennemlæsning af stil
ForumindlægHejEr der mon nogen der ville være så venlig at læse min stil igennem? Kritik kan også være velkommen, så længe den er konstruktiv.Nature morteDigtet “Nature morte” af Pia Tafdrup er en del af samlingen Dronningeporten, som blev ”udgivet i 1998. Titlen på digtet betyder på fransk død natur, hvilk... -
Livet?
ForumindlægHaaii vi fik til opgave at skrive en stil om livet. Kort fortalt, så handler dette om hvordan jeg havde det før min bror døde og efter... Håber du gider at give en kommentar. evt. rette lidt, har lidt problemer med datid og nutid.Mit før og nuMit livLivet? Hvorfor lige skrive om livet. Jo det sk... -
Livet?
ForumindlægHaaii vi fik til opgave at skrive en stil om livet. Kort fortalt, så handler dette om hvordan jeg havde det før min bror døde og efter... Håber du gider at give en kommentar. evt. rette lidt, har lidt problemer med datid og nutid. Mit før og nu Mit liv Livet? Hvorfor lige skrive om livet. Jo det ... -
Gider nogen mon kigge den her igennem?? lidt lang, men kunne jo være der var en der gad give feed back.
ForumindlægFormål: Det er øvelsens formål at undersøge en dagskost indhold af energi og næringsstoffer. Herefter undersøges om denne opfylder kravene til en ernæringsrigtig kost. Teori: Mad er kroppens brændstof. Ligesom en bil behøver benzin for at kunne køre, er maden en nødvendighed for, at kroppen kan... -
Oversættelse af "Murder or suicide?"
ForumindlægHar jeg oversat teksten til "Murder or suicide?" korrekt? Murder or suicide? On March 23, 1994, a medical examiner viewed the body of Ronald Opus and concluded that he died from a gunshot wound of the head caused by a shotgun. Investigation to that point had revealed that the dece... -
Eventyr. Rgitigt?
ForumindlægEr der nogen der kan vurdere om dette ikke er korrekt beskrevet? Kom endeligt med noget mere hvis I kan :) Folkeeventyr I dag læses og høres folkeeventyret hovedsagligt af børn. Men folkeeventyret er ikke skabt for børn. Det blev skabt af voksne mennesker hvor historien gik fra mund til mund, f... -
Eventyr. Rigtigt?
ForumindlægEr der nogen der kan vurdere om dette ikke er korrekt beskrevet? Kom endeligt med noget mere hvis I kan :) Folkeeventyr I dag læses og høres folkeeventyret hovedsagligt af børn. Men folkeeventyret er ikke skabt for børn. Det blev skabt af voksne mennesker hvor historien gik fra mund til mund, f... -
KOM NU?
ForumindlægNogle der vil rette denne stl. Jeg skal skrive om, hvordan terror påvirker os. I må meget gerne rette mir sprog og tilføje nogte mere til den. I artiklen fortæller den 18-årige Rasmus Lund og hans 19-årige halvbroder Alex Lund, hvad de følte, da de oplevede terrorangreb på nært hold. De befandt s... -
Folevise -r Ebbe Skammelsøn
ForumindlægFolkeviser, middelalder og ”Ebbe Skammelsøn” Folkeviser kom til Danmark fra Frankrig i 1100-tallet. De er episke viser, som blev populære omkring 1200- og 1300-tallet. Folkeviserne findes i række forskellige kategorier: Trylleviser, danseviser, ridderviser, høviske viser og historiske viser. Fæ... -
Dansk: terminsprøve 8. klasse
ForumindlægHej :-) Er der nogen, som vil kigge på min dansk stil (skriftlig fremstilling) og give den en karakter? Mathias stirrer atter på den låste dør og prøver desperat at forholde sig roligt. Hans største frygt lige nu er, hvordan politibetjenten, som skal afhøre ham, kommer til at tolke hans umul... -
DANSK STIL, vedr. mine associationer vedr. høflighed.
ForumindlægHej, jeg vil bare lige hører om der var en eller anden her inde, som kunne tænke sig at kigge min stil igennem? jeg har afleveret det, men jeg er aligevel usiker om den lægger på et 9 kl.'s niveau? Bare en kort lille mening omkring den, vi være super :-) ER HØFLIGHED EN BY I RUSLAND? Som udga...
