Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17361 til 17380 af 92586
-
Kemi - Maj 1997 opg. d
ForumindlægHejsa...Er der mon nogen derude der kan hjælpe mig med en kemiopgave fra den blå eksamensbog Det er fra maj 1997 opgave 2 d...Jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal gøre, og skal aflevere imorgen... Har prøvet, men kan ikke gennemskye den!Den er lidt svært at skrive op, men vil prøve så godt jeg ... -
Reduktion
ForumindlægReduktion: (10 + 15a) / 5a - 3 Hjælp? På forhånd tak. -
logaritme
ForumindlægUdledning af en regneregel for udregning af log?(a·10^n) -
JURA - Retssystemet og juridisk metode
ForumindlægHej med jer :) Er der nogle søde mennesker herinde, som læser jura, der har nogle noter til "retssystemet og juridisk metode" af Peter Blume, og som vil sende dem til mig? :) Jeg føler mig lidt på bar bund, da jeg allerede skal op i faget om et par uger.. -.- Det kunne være så ... -
sætninger
ForumindlægEr der nogen, der vil være så venlige at kigge disse sætninger igennem? Jeg er især usikker på 3’eren. Det ville være til stor stor hjælp. Jeg håber at høre fra jer. 1.Blandt alle, der er her i dag, er der ingen der før har set efter Matthew. Among everyone, who is here today, no one has seen Ma... -
Ti-89
ForumindlægHej alle. Jeg skal ikke have matematik mere i gymnasiet, kan jeg så godt sælge min Ti-89 lommeregner? Eller vil jeg skulle bruge den hvis jeg læser videre på noget med matematik? -
"Loose Change" 9/11 dokumentar
Forumindlæg"Loose Change" "A one hour analysis of 9/11 and how it is more likely than not that the government was actually behind the attacks."Var selv i starten meget skeptisk før jeg så den, troede bare det var en af de typiske provokerende film, men slet ikke den får en til at tænke.... -
Forvirret(notatteknik)
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål om noter Jeg har selv taget notater fra læsning men jeg synes det fylder ret meget og i med underviserens noter på pp. f.eks. Jeg er forvirret og jeg ved ikke helt hvad der er det rigtige at gøre.. Jeg tager selv noter under undervisningen også i de bøger vi sk... -
hvilken brøkregel?
ForumindlægHejsa :-)Jeg har gennemgået mine brøkregler der stadig ikke sidder helt fast men følgende forstår jeg alligevel ikke:2000 * 10^-2/10^-4 = 2000 * 10^4/10^2Hvordan kan det være? Mvh Petrine -
Hej håber i kan hjælpe mig :) det haster meget
ForumindlægMin spørgsmål lyder såleds. Hvilket betydning har velfærdsstaten haft for forholdet mellem de sociale klasse i samfundet efter 1945.? Håber i kan hjælpe. Tak på forhånd:) -
rødder. hurtig opg.
ForumindlægJeg skal i denne opgave undersøge hvordan antallet af rødder i fk(x) = x^2 + k • x + 8 afhænger af k. - For at løse denne opgave, skal jeg ind og se på diskriminanten: d = b2 – 4ac Hvis d < 0, er der ingen rødder. Hvis d > 0, giver den to rødder Hvis d = 0, giver den kun én rod... -
Mangler en Matematikbanken bruger...
ForumindlægJeg mangler en matematikbanken bruger.... Der ligger nogle facit lister derinde som jeg gerne vil have fat i... fordi jeg er ved at samle en masse matematik facitlister sammen som så skal udgives i en pakke... -
Pensum til 1. delprøve Mat A STX
ForumindlægHej alle Skal op til skriftlig matematik her imorgen, og vil i den anledning læse op på diverse formler til 1. delprøve da jeg gruer for at glemme noget. Er der noget der har en præcis betegnelse af hvilke ting der forventes at man kan huske til den 1. delprøve? På forhånd tak :-) -
Lommeregner
ForumindlægJeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus -
Rumfang og integralregning
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er igang med et matematik projekt, hvor jeg simpelthen er gået i stå i en af opgaverne. Er der måske en derude der kan hjælpe mig med at udregne både a og b i den vedhæftede fil? Tak på forhånd :) -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til skriftlig eksamen her snart. Vil hører om nogen af jer, har nogle tip eller huskeregler, og evt nogle rigtig gode og brugebare notater til matematik på b niveau Mange tak på forhånd. -
introduktion af spejling i 1.klasse
Forumindlæghej.. jeg skal introducere spejling i 1.klasse og i den anledning vil jeg høre hvordan du ville starte de første par sætninger om spejling evt. hvordan du ville beskrive spejling.. og rent faktisk hvordan du vil introducere.... Jeg har tænkt lidt på at starte med at spørge hvad man ser man når ... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan ville I oversætte dette til dansk? "It was not called for." -
Reducering
ForumindlægHej. Jeg har netop nu overstået en prøve en matematik, hvor følgende stykker dukkede op: 8-4+5-7 og 6 *(-2) + 14 Hvordan reducerer jeg dette?
