Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 17401 til 17420 af 23609
-
SRP SNYD?
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til om min SRP vil betegnes som snyd... Jeg har et emne som en veninde også havde sidste år.. Er det snyd hvis mit redegørende, vuderende og perspektiverende omhandler det samme MEN at jeg selvfølgelig 100% skriver mit eget indhold samt har nogle helt andre ki... -
SRP Kemi - Alkymi forsøg?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP om Alkymi (Kemi - Historie) men jeg kan ikke finde et forsøg, så ville lige spørge om nogen kendte et jeg kunne bruge? -
Bindingsenergi/Q-værdi ?
ForumindlægHej som jeg har forstået det så omtales bindingsenergien som den energi der skal til for at 'splitte' eller 'samle' en kerne som betegnes som hvor formlen så er hvor er massedefekten for kernen er dette rigtigt forstået?? Men hvad er Q-værdien så? er det bare en... -
Må grafer godt stå på de 15-20 sider uden at tælle med?
ForumindlægEr der nogen der ved om det er okay, at opgave fylder over 20 sider hvis det blot er fordi der indgår grafer inde i selve opgaven, og ikke i bilagene. For jeg sys nemlig det gør opgaven mere overskuelig på denne måde. -
lodret asymptote
ForumindlægHej, Jeg har fået en "tænke opgave" for af min matematik lærer. Hvilke betingelser er der for at f(x)=T(x)/N(x) har en lodret asymptote ? Forstår ikke helt hvordan man overhovedet kan få en lodret asymptote. Håber på hjælp :) -
Hjælp, Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse
ForumindlægHej jeg har naturfagseksamen imorgen og har brug for hjælp asap, håber der er nogle flinke sjæle derude Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse, har søgt en del på nettet men kan ikke finde frem til noget. -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
Lorentz og Einstein
ForumindlægHvis effekterne af Lorentztransformationen er tidsforlængelse længdeforkortelse osv, hvor kommer Einsteins rolle og hans relativitetsteori ind i billedet? -
hvordan finder man positive og negative ioner, i et salt
Forumindlæghej jeg står i det problem at jeg skal udfylde et skema hvor ex. finde et positivt og et negativt ion, i NaCl NaBr KNO3 Na2CO3 K3PO4 og jeg ved simpelt hen ikke hvordan man gør.. håber i kan hjælpe. på forhånd tak! hilsen Alex -
Ellipsens ligning
ForumindlægHejsa.. Hvordan kan man bruge ellipsens ligning i det praktiske? Jeg ved at jeg skal kende den lille - og storakse, men hvordan finder jeg p(x,y) i det virkelige univers? Hvis man nu eksempelvis skal bestemme om mars' bane er en ellipseformet, altså P(x,y) ligger på dens geometr... -
Om universets fødsel-
ForumindlægDet siges at Universets fødsel startede med en stor eksplosion kaldet (BIG BANG)... Hvorfor betragter man det som en begyndelse? Spørgsmålet skal ses i sammenhæng med at universets grundelementer som eksploderede - måtte have eksisteret før BIG BANG som en anden slags univers ellers kunne de n... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægNu har jeg surfet en del rundt på nettet og jeg kan ikke læse mig frem til hvad IONFORM er! Er der nogen der vil formulere det ordentligt for mig? Det ville være en utrolig stor hjælp! Det ville være super fedt, hvis I gad at give nogen eksempler med Natrium, Magnesium og Chlor :-) På fo... -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
tror jeg skal integrere :O
ForumindlægHurtigløb. Ved de olympiske lege i Seoul 1988 løb canadieren Ben Johnson 100 meter på 9,83. Analyser af videooptagelser af løbet har vist, at Ben Johnsons hastighed v som funktion af tiden t siden løbets start kan beskrives ved udtrykket: v(t)= (12,42 m/s)-(0,0944 m/s^2)*t-(12,42m/s)*0,493... -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
U-days i Århus
ForumindlægHejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
Mikro og makrotilstande - beregn afstand.
ForumindlægTil opgaven hører der et vedhæftede billede med: I denne simple polymermodel er der en mikrotilstand med energi lig 0, og fire mikrotilstande med energi lig . "Hoved-til-hale" afstanden for mikrotilstanden er: L1 = 2.0 Å, L2 = 5.0 Å, L3 = 6.0 Å, L4 = 3.0 Å, L5 = 3.0 Å Hvad er gennems...
