Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17401 til 17420 af 45492
-
polære eksam imorgen haster
Forumindlæghej har skrevet om polære, vil i tjekke det for mig Et rent stof har en bestemt smeltepunkt Hvis den er uren sænker smeltepunktet Ved normalt atmosfæriske tryk et bestemt kogepunkt Mens kogepunkterne stiger en lille [email protected] H2, O2 og H2O er små molekyler. Alligevel har vand h... -
Fermats princip
ForumindlægHej med jer. Som i ved kan man bruge fermats princip til at udlede reflektions- og brydningsloven. Men i min fysikbog på gymnasieniveau bruger de en anden metode, men vil det være flottere at bruge Fermats princip til en eksamen eller hvordan synes i om det? Jeg har også lige et lille spørgsmål t... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægHej :-) Har et lille problem med min kemi aflevering omkring phosphorsyre indholdet af cola. Vi er blevet stillet spørgsmålet: Er forbruget af 0,100 M NaOH ved 1. og 2. ækvivalenspunkt i indbyrdes overensstemmelse? Anvend forbruget af 0,100 M NaOH i 1. ækvivalenspunkt til at beregne koncentra... -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
Problemstilling...
ForumindlægHmm... Problemstilling... er der nogen, der har sådan en ? -
skriftlig eksamen dansk 2004?
Forumindlæghvordan er det gået med jer folkens? hvilke emer valgte i? er der nogen der skal op i tysk her på onsdag? -
impulsmoment og hastighed
ForumindlægEn homogen, tynd stang har massen m og længden l. Den hænger ned fra loftet, og den kan dreje frit om det øverste endepunkt P, som er fastgjort til et leje i loftet. En lille kugle med masse M er fastgjort til stangens nederste ende. Selve stangens inertimoment mht. punktet P er I=1/3*m*l2 Den ne... -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
Hjælp til begynder spansk.
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal have oversat disse sætninger - jeg har været i gang, men nogen af dem driller lidt, så derfor vil jeg gerne se jeres bud. Det haster en smule! 1. Barcelona er en berømt by. 2. Cyklerne er hurtige. 3. Busserne i Guatemala er gamle og langsomme. en 4. Markederne i Barcelon... -
Abstract - meget kort
ForumindlægNogen der vil rette dette igennem for fejl? Det er meget meget kort. På forhånd tak :) Abstract In this project I want to explain what a folktale is. Among other things I want to talk about fairytale’s history and what characterize a folktale. After the statement I will analyse and interpret to ... -
Freud??
ForumindlægPænt go'dag til alle..Jeg har bruge for lidt hjælp!Jeg søger en side, hvor der står om Freuds analyser af barnets udvikling. Jeg ved ikke om det kaldes 'udvikling', men det er det der med udviklingsfaser og hvordan børn i en given alder begynder at tænke, udvikler sig etc. Det skal je... -
Harlem Renaissance og Langston Hughes
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at skrive SRP med denne problemformulering: Kan sort musik og litteratur i 1920'erne ses som udtryk for en ny sort selvbevidsthed? - Redegør for Harlem Renaissance - Analyser et antal digte og musikstykker fra perioden. Duke Ellingtons "The Mooche" skal ... -
Hvad er psykoanalysen?
ForumindlægJeg var i gang med at skrive en psykologisk analyse af novellen Aften (på et amatørisk niveau). Jeg faldt så lige over Sigurds psykoanalyse, og fandt det enorm interreasant. Jeg har dog svært ved at forstå hvad analysen egentligt går ud på angående id, egoet og superegoet... Er der mon én der kan... -
eksamination ? 25 min fordeling ?? pls..
ForumindlægHej jeg er lidt usikker De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Jeg har følgende 5 punkter i min synopsis forfatter og resume stykke til oplæsning Analyse/fortolkni... -
Bøvl med kausalanalyse
ForumindlægJeg sidder og river mig i håret over en kausalanalyse, der ikke rigtig synes at give mig det resultat, jeg forventer (se vedhæftet for bud på løsning). Synes jeg plejer at kunne lave en trappe, hvor hver variabel bliver beskrevet på hver sit trin. Har glemt at beskrive de enkelte variabler i ve... -
Eksponentielle og potensfunktion, hjælp til en ven
ForumindlægHej, jeg har lige brug for noget hjælp til et eksamesspørgsmål. Ville være super super dejligt at få hjælp til denne her. En engelsk økonom har estimeret at efterspørgslen efter øl i England afhænger af lønindkomst, prisen på én øl, gennemsnitsprisen på andre varer og øllets alkoholstyrke. For ... -
SRP NUTID/DATID HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en retorisk analyse af HItlers tale, hvortil jeg er kommet meget i tvivl om jeg skal skrive i nutid eller datid.. F.eks i følgende: For at få støtte fra industrien fremstillede Hitler sine politiske holdninger, hvor han fokuserede på, at det var vigtigt at kende s... -
Velfærd
Forumindlæghey :) jeg skriver om usa's velfærdssystem (SRP), og jeg skal så "redegøre for de velfærdsidealer og velfærdsmodeller der er i dk, europa og usa"? Jeg har så tænkt mig at skrive om de tre velfærdsmodeller, men er det det eneste? og skal jeg måske lægge ud med en forklaring på velfær... -
Eksamen Fredag
ForumindlægHej alle.Det ser ud til, at være et forum som er ret behjælpeligt. Jeg står og skal til eksamen på fredag i mundtlig engelsk og kunne i den anledning godt tænke mig, at høre hvordan man starter samtalen og hvordan og hvorledes det hele foregår. Endeligt ønskes også tips og tricks.til slut :-) vil... -
Litteraturliste, primær og sekundær?
ForumindlægSkal man dele litteraturlisten op i primær og sekundær? Eller skal man bare følge den der er herinde, med at man har: Bøger: Artikler: Film: osv.
