Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17401 til 17420 af 31467
-
Potensfunktioner
ForumindlægHvordan løses denne? -
Jacob indsætter hver måned 2000 kr
ForumindlægJacob indsætter hver måned 2000 kr. på en opsparing. Renten er 0,2% pr måned gør rede for, at der efter 6 år er 154718,04 kr. på opsparingen -
Matrix determinanter
ForumindlægHej, er der nogen som kender nogle formler, el. hjemmesider som indeholder disse, som udledder en 4x4 matrix-determinant eller en større m x n matrix?som f.eks:det(A)=a(11)det(A(11))-a(12)det(A(12))+ a(13)det(A(13))...a(n)det(A(n)) -
beggarland......oversættelse.....
ForumindlægI en leder i britsh Medical Journal siges det, at britiske teenager har de mest usunde sexvaner i Europa.De slår rekorden med hensyn til graviditeter, aborter og seksuelt overførte sygdomme. Fødselsprocenten for de 15- til 19-årige er syv gange så høj som i Holland hvor et lignende antal unge dyr... -
differentiering....(mat help...)
ForumindlægHej....Kan i hjælpe mig med følgende opgave:En funktion f er bestemt vedf(x) = (x^2+2x-2)e^x ; xa) undersøg f med hensyn til fortegn og monotoniforhold.b) vis, at funktionen har såvel en største- som en mindsteværdi, og angiv disse værdier.--------------------------------------------a) her mener ... -
HÆLP!!
ForumindlægSøger hjælp til at få disse udregnet:) Opgave 0: ABC og A1B1C1 er to ensvinklede trekanter, hvor a = 3, b = 6, b1 = 9 og c1 = 12. Beregn c og a1. Opgave 1: Lad ABC være en retvinklet trekant (hvor C er den rette vinkel). Beregn de re-sterende vinkler og sider og arealet når: a) <A =... -
Lineære modeller - Hjælp!
ForumindlægTabellen viser statens samlede indtægter fra boligejerne i 2000 og 2003. Årstal: 2000 2003 Samlet indtægt: mia. kr. 0.50 5.96 Med god tilnærmelse kan man beskrive de samlede indtægter ved hjælp af en lineær model: y = a× x + ... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej! Jeg skal på efterskole til næste år og derefter skal jeg på gymnasiet. Men! Jeg vil meget gerne have Dansk på A, Samfundsfag på A, Engelsk på A og Spansk på A. Kender i nogle steder, hvor man kan få det? Mvh Dampe -
pensum
ForumindlægHvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen? -
Andengradsligninger
ForumindlægHej...!Er der nogen som ved hvordan man beviser en andengradsligning..!??? På forhånd tak.! -
Tegning af cirkel i graph-program
ForumindlægHejJeg bruger programmet "Graph", til at indtegne ligninger med.Nu er mit spørgsmål så om nogle af jer ved om man kan, og i såfald hvordan, lave cirkler i programmet.MvhPeter -
HJÆLP MIG!
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave! Den skal være færdig før klo 23:30. Kan nogen lave den for mig eller give mig nogle få svar så jeg ikke aflevere ubesvaret? -
Pi - Og sammenhænge!
ForumindlægJeg skal lave lidt om tallet Pi... Og jeg har søgt lidt efter nogle lidt mere spektakulære sammenhænge som Pi indgår i, ud over geometriske figure, for at krydre min viden lidt...Der skulle vel ikke være nogen af jeg som kunne lidt "sjove" facts? -
program til skriftlig eksamen
ForumindlægEn lille rundspørge:ville nogen af jer betale penge for et matematikprogram (der er lovligt at medbringe til skr. eksamen), hvor konceptet er at du vælger emne (eks. vektorer i planen) derefter oplyser hvilke oplysninger du har, og så hvilke oplysninger du bliver bedt om at udregne, og derefter s... -
MATEMATISK MODEL?
ForumindlægHej! Jeg har et større matematisk projekt for, hvor jeg bl.a. skal beskrive hvad en matematisk model er! Har tjekket google og wiki, men ville gerne kunne beskrive det lidt bedre, så er der nogen herinde som kan forklare mig HVAD ER EN MATEMATISK MODEL? Mange smil B^^k -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
bias
ForumindlægHvad vil det sige at noget er bias? Hvad vil det sige at have lav bias og høj bias? For et estimat mu_hat af mu eksempelvis? -
00 i fysik
ForumindlægJeg har fået 00 i fysik i min 9'ende klasses eksamen, kan gymnasiet smide mig ud. Jeg er rigtig nervøs for skal aflevere mit adgangsbevis her på mandag, håber i vil svare -
Hvor går DU?
ForumindlægJa, hvor går du henne?Kan du lide stedet?Fortryder du dit valg? -
1.g mobning (terror)
ForumindlægAllo!Vi har brug for gode råd og ideér til en effektiv og nederværdiende mobning af de nye 1 hf´ere og 1.g´ere!? hieraki længe leve!
