Søgning på: international politik noter. Resultater: 17421 til 17440 af 22193
-
Kemi C Eksamen
ForumindlægHej. Jeg går i 2. g og skal her på onsdag op i kemieksamen på C-niveau. Derfor vil jeg tjekke med jer, om der er nogen af jer, der kan komme med nogle gode råd til en sådan eksamen. Nogle hjemmeside der er gode at tjekke ud, eksperimenter og forsøg der kunne være brugbare? Jeg er åben overfor all... -
Afstand dist-formel
ForumindlægHej Jeg har lært disse formler og linjens ligninger, men vil gerne vi, hvornår hvilken formel bruges i hvilket tilfælde? Skal til prøve så det vil være en stor hjælp, hvis jeg kan få nogle gode noter med evt en illustration som man kan kogge på som hjælp. Er der også nogle der kan hjælpe med hvir... -
NG eksamen
ForumindlægHer er hvad jeg trak: Danmark har et meget varieret landskab. Hvad er årsagen til det varierede landskab og hvordan udnyttes de forskellige landskabstyper? I din besvarelse skal du sætte fokus på: dannelsen af forskellige istidslandskaber, udnyttelsen af istidslandskaber til forskellige tider, pl... -
Stiv objekts ligevægt og masse fjeder system
ForumindlægJeg skal op i fysik (mundtligt) og har et par emner, som jeg ikke kan forstå.Jeg har kigget i bogen samt mine noter, men dette er ikke forklaret. Jeg skal snakke om ligningen for energi i en masse fjeder systemKan I forklare mig hvad det går ud på? Masse fjeder system; er det en masse forbunde... -
Cosinus/sinus relationerne i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til mundtligt matB eksamen, og jeg har et fået et spørgsmål der lyder: Med udgangspunkt i enhedscirklen skal du bevise cosinus-, sinus- og tangesrelationerne for den retvinklede trekant. I nogle af mine noter finder jeg at cosinusrelationerne er: Cos(A) = b/c, Sin(A)= a... -
hvordan skal synopsen se ud? historieeksamen
ForumindlægHej. Jeg skal trække til historie i morgen og midt i min forberedelse af noter osv. kommer jeg pludselig i tvivl om, hvordan en synops til historieeksamen skal se ud! Jeg har dog fået at vide, at vi ikke skal have litteraturliste med. Er det stort set de samme punkter til AT eller er der noget ... -
redoxreaktion
ForumindlægJeg skal afstemme denne her reaktion mellem kobber(II) ioner og en carbonylgruppe: Cu2+ + R-CHO ----> Cu2O + R-COOH Jeg kan se at kobber(II)ionen skal have en ladning på 2+.. hvad med carbon i aldehydet? jeg får det at give 3, men det understøttes ikke af mine noter.. og derfra går det galt me... -
Oldtidskundskab litterære virkemidler?
ForumindlægHey vores old-lærer har nævnt nogle litterære virkemidler til analysering af antik tekst. Der er dog enkelte jeg ikke forstår: alitteration=? har et eks. med "blinkende bække" dog siger det mig ikke så meget. Retardering=? Onomatopoetika=? Har en note der siger lydmalende ord, vil det ... -
Præsentation af tekst
ForumindlægHej kære medlidende Jeg har fået den store fornøjelse at skulle op til en prøve på mandag i mundtlig fransk. Men mig og fransk har altid haft et stramt forhold..... Det jeg håbede på om der var nogen her inde, som er virkelig skarpe til fransk der hurtig kunne lave en lille oversættelse til mig: ... -
Hvis man dumper dansk A, kan man så blive optaget på videregående uddannelse
ForumindlægJeg skal til afsluttende eksamen i dansk om nogle få dage. Jeg frygter at jeg dumper, da vores klasse simpelthen er så fattig på noter, og vores lærer er ikke just den bedst. Langt fra! Jeg fik dog 10 i den skriftlige eksamen og 7 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. Den uddannelse jeg ønske... -
MEDIEFAG EKSAMEN??? HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart op i mediefag og er lidt i tvivl om hvordan eksaminationen foregår.. Her er et par spørgsmål: - kan de finde på¨at spørge om hvad nogle forskellige begreber betyder? fx hvad betyder jump-cut?- hvad forventer de at vi skal kunne?- må man tage sine noter med ind på det ... -
Italiensk hjælp!! Please hjælp :D
ForumindlægHey. Skal have oversæt denne tekst her til italiensk: "Sometimes you have to be separated from those you love, but that does not mean that you love them less." Jeg har selv selv prøvet at oversætte det, men vil gerne have rettet det, da jeg ik ved om det er rigtigt. "Qualche volta ... -
Løsning af differentialligning!
ForumindlægHey, har nogle problemer med at løse en masse opgaver i min bog. De er af typen: y'=g(x)*y <=> y'+g(x)*y=0 Kan sagtens løse ligningerne, så det passer med det resultat mit cas giver, men kan ikke finde den korrekte formel noget sted i min bog, eller mine noter. Et eksempel på en o... -
Opfølgning på tidligere spørgsmål om overført varmeenergi
ForumindlægDet er lidt flovt men når jeg kigger tilbage på spørgsmål c) i https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1184450 så kommer jeg i tvivl om udregningen er rigtig. Jeg kender ikke sluttemperaturen på gryden og jeg kan ikke finde min gam... -
Grammar Revision Verber
ForumindlægHey guys and girls.Jeg har brug for lidt hjælp og rettelse til nogle engelske sætninger jeg skal oversætte, så det ville være super fedt hvis i ville fortælle om jeg har rettet korrekt og kommet med korrekt rette-grund. 1) The manager of the three films are in townmin rettelse: The manager of the... -
Forskrift for funktion
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og knokler over 2 opgaver. Jeg har før lavet dem, men siden det er LÆNGE siden, kan jeg simpelhen ikke huske dem eller finde mine noter.. Håber MEGET i vil hjælpe! 1. En funktion går igennem punktet (4,12). Herudover gælder at y-værdien får en tilvækst på -30% når x-værd... -
Haster- engelsk til i morgen
Forumindlæghej alle sammen jeg skal aflevere min engelsk opgave i morgen, men det ville være super hvis nogen lige hurtig kunne kigge den igennem: The social worker Stephen Bentley visits the Khan’s, because The Kahn’s daughter Shareen is handicapped and the social services want her to attend a ... -
please - kort engelsk rettelse
Forumindlæghej alle sammen jeg har skrevet en redegørelse, som jeg skal aflevere i morgen. er der nogen der lige kort kan rette den for stave og gramatik fejl ? :) The social worker Stephen Bentley visits the Khan’s, because The Kahn’s daughter Shareen is handicapped and the social services wan... -
100 kast med terning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe? tak på forhånd :) i den vedhæfteded fil er der lavet en simulering af 100 kast med den gule 4-sidede og den blå 6-sidede terning. Vi har med andre ord fået computeren til at kaste helt tilfældigt med terningerne 100 gange. Summen er noteret de hundrede gange og der... -
Newtons metode
ForumindlægHej venner. Jeg forstår virkelig ikke følgende spørgsmål: ''Der ønskes en redegørelse for Newtons metode til at finde tangentens hældning i et punkt (??0, ??0 ) på grafen for en differentiabel funktion ??(??). Desuden ønskes et bevis for at for én eller flere af nedenstående funktioner e...
