Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17421 til 17440 af 102572
-
geo.noter til ex!
Forumindlæghallo menschenEr der nogen herinde der har nogle fede geo noter eller lign. Jeg er meget nervøs for eksamen som er på onsdag, så et par gode noter tror jeg vil hjælpe....I må endelig ikke tro at jeg er doven (jo lidt måske;)), det er bare det at jeg læste til engelsk eksamen i fredags og har nu k... -
Nogen der kan fortælle om Sinus,Cosinus og Tangens:D
ForumindlægHej håber der nogen der kan hjælpe mig og forklare hvad de går ud på var nemlig syg den dag min lærer gennem gik det og skal lave skriftlig aflevering om det, og en prøve på mandag..+ bogen forklare det ikke godt nok.. Tak på forhånd:D -
Hjælp til potensfuntionen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en aflevering, hvor jeg skal beregne noget med potensfuntionen. Jeg har mistet alle mine noter, så jeg håber i vil hjælpe hurtigt da afleveringen snart skal afleveres. Opgaven lyder således: Grafen for en potensfunktion går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). a) Bestem for... -
Vigtigt: Ungdomsuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 år som går i 10. klasse. Vi har så fået et stykke papir med, hvor vi skal vælge hvilke prøver vi vil op i til 10. klasse afgangsprøve. 1. Der er dansk skriftlige og mundtlig, matematik skriftlige og mundtlig, engelsk,tysk det samme. + mundtlig fysik. Så er jeg... -
Bevisførelse
ForumindlægHvordan beviser man følgende:a^2=b^2+c^2-2bc*cos(A)b^2=a^2+b^2-2ac*cos(B)c^2=a^2+b^2-2ab*cos(C)Håber i lige gider skrive beviset for lærersætningen i dette forum - formoder det står et sted i jeres matematikbøger, men idet jeg er samfundssproglig, så..På Forhånd Tak !vh,Christian -
Rette Linjer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dem her? Er på bar bund. Var syg da vi havde om det -
Tvivl om valgfag
ForumindlægDa jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, kunne jeg godt tænkte mig at høre lidt om de forskellige fag, da jeg er meget i tvivl! Jeg går på stx med studieretningen Samfundsfag A, Matematik B og Naturgeografi B. Jeg hæver Matematik til A-niveau, men skal derudover vælge ét valgfag. Valget st... -
ligning
ForumindlægHej jeg skal løse følgende ligning, men det er længe siden jeg har prøvet det efterhånden. Er det noget med at man skal finde diskriminanten? y2 + 5y – 36 = 0 -
Vektorer
ForumindlægNogle som kan hjælpe med disse matematik spørgsmål? God mandag ! :D -
Logaritmefunktioner?
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik, som jeg synes er rimelig forvirrende. Den lyder sådan her: Som et mål for surhedsgraden af en væske benyttes pH-værdien, der defineres som pH= -log(c). hvor c betegner koncentrationen af H3O+ ionen og måles i mol/L (mol/L). a) bestem koncentrationen c i ... -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
EKSAMEN!! NØDVENDIGT
ForumindlægHej folkens. Jeg er en 1.g´er, som skal op til mundtlig samfundsfag i år. Betyder det så, at jeg får færre eksamenier næste år eller ej? I må meget gerne svare, da det er nødvendigt :) -
Korrektur på indledning (3/4side)
ForumindlægHej, jeg er i gang med min større skriftlige opgave, som jeg skriver i matematik. Da indledningen giver førstehåndsindtrykket ønsker jeg selvfølgelig at denne skal være så optimal som mulig. Derforhåber jeg at der sidder en venlig sjæl derude med ekstra sporglig kompetance, som gider bruge 5 minu... -
hjælp til mat.opgaver
ForumindlægJeg ved godt at folk ikke er herinde for at lave andres lektier, men jeg har virkelig brug for det denne gang!!!Jeg har 6 opgaver for til i morgen og kan max nå at lave 4 af dem, og hvis de ikke afleveres så får jeg fravær...Opg. 1) I et koordinatsystem er givet punkterne C(-3,2) og P(-7,5).Beste... -
eksamensprojekt som tværfagligt ??
ForumindlægJeg skal op til eksamen i matematik og engelsk og det skal være et tværfagligt emne. Jeg tror jeg vil hen af med nogen annuitet i matematik og så fremlægger det på engelsk, men jeg har ingen idé om hvad mit emne skal handle om som sådan. Er der nogen der har en evt. idé til et tværfagligt emne me... -
Problemer med ligevægt opgave?
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave jeg har problemer med det er i c) jeg har problemer. Det grå skrift er selve opgaveskriften. Har skrevet spørgsmålet i dokumentet Hjælp venligst :D -
Geometriske beviser for Pythagoras
ForumindlægHej Hvordan ville i forklare skriftligt, hvordan små kvadrater skal deles skal hjælp af et puslespil i en retvinklet trekant og derfor ville kunne bevise a^2 + b^2 = c^2? MVH. Arbejdsbog -
TI-nspire CAS
ForumindlægHejsa. Nogen gange når jeg bruger min lommeregner og beder den om at lave en formel, dukker der med fed, kursiv skrift "n2" op. Hvad betyder dette? -
Indholdsfortegnelse
ForumindlægHej Jeg har siddet og gransket siden igennem efter indlæg omkring hvordan man får sin indholdsfortegnelse på dansk. Når jeg bare skriver \tableofcontents så står der jo "Content" i stedet for Indholdsfortegnelse øverst. Hvordan undgår jeg dette?? På forhånd tak. -
Kemi B Niveau suppleringskursus - Pensum spørgsmål
ForumindlægHejsa kære fellow forumbrugere jeg er tilmeldt et suppleringskursus til Kemi-B niveau over sommeren, da jeg blev velsignet med optagelse på medicinstudiet på syddansk universitet, bliver jeg nød til at opdatere mit kemi. Det ville jo være ganske katastrofalt hvis jeg ikke bestod kemi-kurset så se...
