Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 17421 til 17440 af 44202
-
HAR I NOGENSINDE VÆRET OP TIL EKSAMER?
Forumindlæg... hvordan gik det i 9. klasse? havde i en strategi , altså ved at øve tingene osv.`? -
Sproglige linje
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål ved hensyn til sprolige linje på STX. 1. Er der fordele og ulemper ved at tage sproglig linje? Hvis ja, hvad kan de eventuelt være? 2. Hvilke sproglige uddannelser er der, hvis jeg skal læse til den sproglige linje? :-) 3. Hvilke fag er der i 1.G/2.G/3.G? -
Erhvervsøkonomi med tilvalg
ForumindlægHej. Jeg er blevet optaget på erhvervsøkonomi med tilvalg i Aarhus. Jeg er dog i tvivl om, hvornår jeg kan få lov til at vælge mit sidefag? For indtil videre står der, at jeg er blevet optaget på erhvervsøkonomi. God aften :-) -
HF enkeltfag på fjern og eksamen
ForumindlægHej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her.. Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren. Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikk... -
Emner til AT - gode/dårlige?
ForumindlægHej:) så fik man emnet til AT og ville lige høre folk om hva I synes om det? (Rejser - opdagelser, forandringer, ny viden) Synes det lyder spændende, men får nok problemer med at få kædet mine fag ind i:S -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Definitions- og værdimængde
ForumindlægHej, jeg har en opgave, hvor jeg skal aflæse definitionsmængde og værdimængde for to funktioner. Her er funktionerne: f(x)=3/x-2 og g(x)=x^2+12 Jeg forstår godt hvad definitions- og værdimængde er, men jeg kan ikke rigtig omsætte min viden til mine egne opgaver. Er der er en, der kan fortælle ... -
muligheder og begrænsninger for den humanistiske metode og den natur.vid.metode
ForumindlægHey nogle, der kan hjælpe mig med at finde begrænsninger og muligheder på den naturvidenskabelige metode og humanistiske metode. Har selv tænkt på nogle. den naturvidenskabelige metode: muligheder: forklarer fænomener med en videnskabelig argumentation. Derfor er den svær at vælte argumentationsm... -
Hvilke metoder skal jeg bruge ...
ForumindlægHvilke metoder skal jeg bruge, hvis jeg skriver om klimaforandringer (global opvarmning)? /Hildur -
BNP, INFLATION, Rente....
ForumindlægHej alle sammen. jeg har nogle spørgsmål general om BNP, Inflation, Renten, offentlige forbrug, eksport 1. Hvad er sammenhængen mellem BNP og inflation, og hvordan påvirker det, renten? 2. Hvis offentlig forbrug ikke bliver modregnet i BNP, hvordan vil BNP’en være? 3. Hvad er samme... -
Rundtosset af kildekritik!
ForumindlægHej alle. Jeg kender godt de almindelige kriterier for kildekritik... Men jeg husker at min lærer sagde at det ikke altid var lige relevant. Jeg sidder nu og skal til eksamen i 24 timers historie i morgen, og tænker så på, om jeg så ikke skal gå kritisk an med teksterne? eller hvertfald ikke s... -
AT
ForumindlægHej derude, Skal til min AT-eksamen lave et talepapir, men hvad menes med dette? synopsen kan indeholde: − En punktopstilling med hoved- og underpunkter om de problemstillinger fra synopsen, som eleven har nævnt vil blive forklaret og uddybet ved eksamen. Skal jeg forklare og udd... -
oplæg til et hf-hold
ForumindlægHej alle Hvordan kan man vise at den stil man har skrevet i dansk skriftligt er til et hf-hold? Skal man bruge nogle bestemte begreber eller ordforråder. På forhånden tak -
Hvad skal jeg kunne??!
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig nogle kan svare på mit spørgsmål: Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet og jeg skal bl.a have samfundsfag på A niveau. Jeg valgte det på grund af at jeg synes det er ret spændende med kultursammenstød og med hvad der egentlig sker rundt omkring en. Jeg er bare re... -
METODER
ForumindlægEr der nogen der ved hvad man skal skrive under metoder? Jeg skriver i Biologi og religion, hvilke metoder bruger man der? -
SNYD!!!???
ForumindlægEr det snyd at skrive af fra en gammel opgave man har skrevet og afleveret i løbet af skoletiden? Håber nogen kan svare, for kal op til mi sidste skriftlige om ikke så længe -
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
en ordforklaring
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvar ordet "bindestregsidentitet" betyder. mange tak oh hvis i har en links om det så vil det være perfekt. tak -
Resultater af løbeprogram
ForumindlægHej. Jeg har en løbeprogram, som jeg skulle udføre, men det fik jeg ikke lige gjort. Så er der nogen der sådan ca. ved hvordan det ville udvikle sig, hvis man nu løb hver dag? Jeg SKAL bare bruge nogle resultater.. -
Eksamen - Rigtig fremgangsmåde?
ForumindlægHej Jeg skal, som så mange andre, til eksamen i AT i morgen. Derfor vil jeg gerne være sikker på, at jeg har forstået, hvordan eksamen vil foregå; 1. Man fortæller hvilke fag man har haft ? 2. Man besvarer kort delkonklusioner samt den endelige konklusion. 3. Man redegører for begge fags metode/e...
