Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17441 til 17460 af 24857
-
Hvis jeg var en dreng - kommaer og andet grammatik i engelskopgave
ForumindlægJeg har skrevet en opgave i Engelsk. Den gik ud på at man skulle skrive hvordan man tror ens liv ville være hvis man var af det modsatte køn. Jeg har rettet og kigget den igennem flere gange, men jeg kunne godt tænke mig en smule hjælp til at rette den - har vedhæftet fil. Men hvis der er nog... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har ledt og ledt online efter en guide til, hvordan man beregner sit karaktergennemsnit. Hver gang er der dukket både forskellige metoder og regneark op. Har nemlig indtastet mine karakterer og fået forskellige gennemsnit! :S Det er sgu til at blive forvirret over... Er der nogen, der m... -
Stød i to dimensioner
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne opgave? To ens kugler med massen 2,0 kg kolliderer i et stød, hvor den ene kugle ligger stille til at begynde med, mens den indkommende kugle bevæger sig med hastigheden 5,0 m/s. Spredningsvinklerne for de to kugler er 30° og -45° efter stødet. a) Beregn de to kugl... -
Klage over eksamen
ForumindlægHej alle Jeg fik en ret skuffende karakter i årets dansk A eksamen. Jeg valgte et essay og endte med karakteren 4. Efter bedste evne mener jeg ikke, at det er til den karakter, hvilket to lærere på skolen indtil videre har givet mig ret i. Jeg er nu i gang med at udforme en klage og i den ... -
Hvad er A, B og C?
ForumindlægEr bare nysgerrig. Hvad vil det sige når et spørgsmål er under sværhedsgraden A, B eller C? -
Nogle universitetsstuderende herinde?
ForumindlægHeej. Jeg går i 1g og, jeg brænder for at være læge. Jeg tænker altid over, hvis jeg ikke klare det. Efter 3g vil jeg godt studere videre på universitet, og få lægeuddannelsen, men kravene er jo meget stramme, man skal bl.a. have et højt gennemsnit osv. Jeg ville spørge jer derude, hvis man ikke... -
Middellevetiden
ForumindlægHeej folkens :). Jeg er lost ved et spørgsmål, og jeg har prøvet at tjekke min geografi bog, men finder ikke nogle årsager til middellevetiden har steget og stiger endnu? Som sagt, spørgsmål lyver sådan: Redegør for årsager til at den er steget. Figuren er vedhæftet. -
Er der nogen af jer har Iphon 4
ForumindlægHej alle sammen...:) Er der nogen af jer har Iphone 4, og som godt kan kom på studieportalen og download nogle opgaver?? Hvis ja ... forklar mig hvordan?? Jeg kan saqtens kom på studieportal men kan ikke dowlonda nogle opgave.. jeg ved ikke hvorfor den ikke virke hos mig :( -
Yo homes. opg. ang. Industrialiseringen.
Forumindlæghej, vi er ved at lave et projekt om teknologi og industrialiseringen. og vi ville gerne hva enogle facts. den er til i morgen, og jeg har sgu været syg hele tiden, så hjælpe ville vi fanme værtsætte!: Håber i ville hjælpe :'). - fortabt smafundsfags gruppe... -
Afskaffelse af hurtigstartsbonus
ForumindlægHej SP, Jeg ville gerne høre fra jer, hvad I tænker om afskaffelsen af hurtigstartsbonus og dens udslag på adgangskvotienterne. Mit spørgsmål er så, om I tænker, at det er muligt at komme ind på medicin studiet, enten på KU eller SDU, med et snit på 10,4/10,5 (jeg er også 100% sikker på, at vælge... -
kan man dividere to vektorer?
ForumindlægJa, er hurtigt spørgsmål, kan man dividere to vektorer? :) -
Stil - Kan man sige dette?
ForumindlægKan man sige dette: Jeg gik ud af stillezonen til den normale den normale zone. Jeg satte mig ved et sted uden nogen mennesker i min omegn Eller Jeg gik ud af stillezonen til den normale den normale zone. Jeg satte mig ved et sted uden nogen mennesker omkring mig. I må gerne selv komm... -
For eller fra & at eller og ?
ForumindlægHvilken ord er korrekt at bruge? Han beskyttede dem for/fra fremmede? Vi skal ud at/og spise? -
Kan det passe at jeg kun skal have 02???
ForumindlægI min danskterminsprøve fik jeg kun 02, på trods af at jeg selv følte at jeg havde skrevet en udemærket opgave og var meget skuffet over karakteren. Vil gerne have nogen til at læse den igennem og komme med respons! Tak :-) -
Andengradspolynomiet
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe med forklaring og facit? ( facit og mellemregninger) -
Kildekritik
ForumindlægHej. Jeg sidder med et digt, som er skrevet i selve perioden jeg har om. Jeg har valgt at bruge digtet som en form for kilde, for at vurdere hvordan samfundet havde det med revolutionen, som digtet omhandler. Mit spørgsmål lyder: Man kan da godt bruge sådan et digt som kilde, kan man ikke? og i s... -
organisationer for unge
Forumindlæghvis folk gerne vil møde nye mennesker hvad kan de så gøre? -
Reaktion
ForumindlægHvordan ser titreringsreaktionen ud mellem CO32- og HCl, når man titrerer med et undskud af HCl? Jeg har skrevet CO32- + HCl -> HCO3- (1) Jeg er dog lidt usikker på om følgende reaktion også sker HCO3- + HCl -> H2CO3 (2) Eller vil reaktion 2 kun... -
optimering
ForumindlægPå figuren ses en rektangulær løbegård til en hund. Løbegården skal bygges op ad en mur, og de tre øvrige sider skal dannes af et 20 m langt hegn. Løbegardens længde betegnes med y, og løbegårdens brede betegnes med x. Man kan altså se følgende på tegningen x,x og y.. Den ene side er muren.. Bes... -
Grammatik Øvelser Engelsk.
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med nået engelsk grammatik ? kender i nogle hjemmesider hvor jeg kan øve mig ? har i ideer til at øve ens udtalelser og udvide sit ordforråd ? tak på forhånd :)
