Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 17481 til 17500 af 24089
-
Funktioner - hjælp!!
ForumindlægJeg håber der er nogle der vil være søde at hjælpe mig med disse 3 opgaver - fatter dem overhovedet ikke :s Opgave 1: Funktionen f er lineær med en graf, der går gennem punkterne (-2,5) og (17,13). Bestem vha. lineær regression i EXCEL en regneforskrift for f. Opgave 2: Funktionen f er lineær o... -
Hvad er AT
ForumindlægEfter ferien skal vi have vores første AT-forløb. Er der nogen der vil give en forklaring på, hvad dette AT-forløb går ud på? Vi har fået af vide, at vi skal lave en opgave, der inkluderer to fag. Vælger man selv sin fagsammensætning, eller bestemmer lærerne det? (Jeg er 1.g'er hvis nogen sku... -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
Samf eksamen
ForumindlægHejsa,Er der mon nogen der har nogle gode råd til samfundsfag eksamen?Jeg skal til om-eksamen den 17.maj.Mit problem er angst og nervøsitet, og så går jeg desværre helt i sort.Gode råd modtages med kyshånd:0) -
vurdering af dansk stil - eksamen
ForumindlægHej Jeg var til dansk eksamen i går og skrev om "Grænseoverskridende undreholdning" .. hvilken karakter ville i give den?? -
notes in handy
ForumindlægHeyDet er eksamenstid og engelsk eksamen kryber sig nærmere. Er der derfor nogle der skulle ligge inde med noter til følgende:- Next Door- North London Book of the Dead- The Ancient Mariner(digt)- Macbeth Act 4, scene 1- The Sabbath(digt)Jeg har selv noter, men det er altid rart at have noget at ... -
Faidon og Kriton.
ForumindlægOkay, det her er krise! Hvad skal man perspektivere/sammenligne FAIDON og KRITON, ja også apologien med? Vær sød at give gode forklaringer!! det haster :P :D -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
da vinci mysteriet
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvem/hvad da vince er?? og evt. kort om bogen/filmen....skal nemlig bruge det til religion :-) -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen derude der kan forklare mig hvordan eksamen foregår i historie. Bl.a. om man trækker en kendt kilde, hvor lang tid man har osv.På forhånd tak -
Opfatter I dette som værende truende?
ForumindlægEn 11-12 årig kostskoledreng i 1940'ernes Frankrig siger til sin nye klassekammerat:Mit navn er Julien Quentin, og hvis man leder efter mig, finder man mig. Skal det opfattes som en trussel? -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Call if you need me
ForumindlægJeg skal til eksamen i engelsk på fredag, jeg har lidt problemer med en tekst, der hedder "Call if you need me" Den er skrevet af Raymond Carver. Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogen, der vidste lidt om teksten og som måske gad at hjælpe mig !Hvis der endvidere er nogen, der l... -
Hvordan skrives dette?
ForumindlægHvordan skriver jeg dette på engelsk med henblik på at karakterisere hovedpersonen? Det der med henblik lyder mærkeligt -> in preparation for a characterization of the main character? -
Resume af Klotte Hans
ForumindlægKlotte Hans er den første udgave af Klods Hans. jeg ville spørge om der er nogle der kender et sted hvor jeg kunne finde et resume, eller selv kender eventyret. Håber i kan hjælpe mig. -
13 i mundtlig historie
ForumindlægJeg er interesseret i at høre fra folk, som har fået 13 eller ved hvordan i mundtlig historie.Hvordan skal man disponere sin eksamination? -
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Metode, darwin, evolution
ForumindlægHej, jeg skriver om Darwins evolutionsteori i AT, og jeg vil bare høre om der er nogen der vil hjælpe mig med hvilken slags metode det er? Jeg ved at der er induktiv og deduktiv metode. Og induktiv metode er når det ud fra data, kendsgeringer,observationer og iagtagelser laves hypoteser og teor... -
Hvad kan man perspektivere til?
ForumindlægJeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates' forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol... -
Berlin 1947 Rut Brandt
ForumindlægSidder og med eksamens tekst for 1.gSkal op igen om 24 timer. Er der nogen der kender denne tekst skrevet af Rut BrandtBerlin 1947På forhånd tak! :D
