Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17501 til 17520 af 153957
-
Euler-Fermat
ForumindlægHvordan kan man bruger Euler-Fermat sætningen til at finde et invers element? a^phi(n) kongrunent 1 (mod n) -
isolering
Forumindlægisoler a a^-3/4 = 2 -
Rigtigt?
ForumindlægEn der kan tjekke de her igennem, og fortælle hvis der er regnefejl - vil være taknemmelig! :) differentier: fx) = 2x - 3 svar: 2 f(x) = x^2 + 3x - 2 svar: 2x + 3 4x^3 - 6x^2 + 2x + 1 svar: 12x^2 -12x + 2 ____________________ Find regneforskrifter: f lineær f(-1)= 7 , f(4)= -3 4a + b =... -
Reducere
ForumindlægJeg er helt lost hvordan skal jeg løse denne opgave ?? Reducer: 5(a+b)(a+b) –3(a+b)(a-b) – 10 ab -
Omskrevne og indskrevne kugler
ForumindlægForbereder lige noget rumgeometri til skriftlig studentereksamen i matematik, og sidder med bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" for "3-årigt forløb til A-niveau". Jeg har reflekteret lidt over opgave 3.105 og opgave 3.111. De lyder sådan her:Opgave 3.10... -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
Hjælp til til et udtryk
ForumindlægHej Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg går fra det her: A=0,48a/a^2 +2a^2 til A=0,48/a +a^2 ? -
Isoler h
Forumindlæga=1/2h*(a+b) Og når man isolerer h, giver det; h=2a/(a+b) Jeg forstår ikke, hvordan man er nået frem til det? -
cosinusrelationer stumpvinklet trekant
Forumindlægjeg har fundet bevist for cosinusrelationerne ved stumpvinklet trekanter på dette link http://home3.inet.tele.dk/pmh/1g/cosrel/cosrel.htm , og forstå ikke hvorfor at cos (v) skal være -cos (a) nogle som kan forklare mig dette? -
tre tals sum i anden
ForumindlægJeg står og prøver at regne på tre tals sum i anden potens. Med to tal er det lige ud, men er der også en måde at regne tre tals sum i anden. (a+b+c)^2 eller hvordan sætter man en af tallene udenfor parantes? Tak for hjælpen. -
Kan nogle finde ud af det her??
Forumindlægisoler x i ligningen y=a^x -
Reducering hjælp
ForumindlægJeg sidder med denne her opg. (a+b)(a+1)-a(opløfte i 2) + a(b-1) -b Er der nogle der kan vise mig, med flere omformninger, hvordan den skal reduceres. der må gerne skrives hvad der gøres.. -
Brøk "Haster"
ForumindlægEr der en som ved hvordan man forkorter denne brøk: a^2-2a/6a-12 på forhånd tak -
Reducer Udtrykket
ForumindlægNogen der ville hjælpe mig med at Reducer denne udtryk: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) Jeg har selv prøvet men går i stå, jeg har sagt: (a+2b)(a+2b)-(a+2b)(a+b) a^2 - 2ab - 2ab - 4b - a^2 - ab - 2ab - 2b^2 ----> Ved ikke om det her er rigtigt, det er her jeg går i stå? -
Reduktion med bogstaver når potenser er til stede
ForumindlægHej, jeg er ikke helt sikker på, hvordan man ville udregne følgende: a + a2 -
Rigtig reduceret?
Forumindlæg7a-5+2a= 5a-5.. 6a-3*2+a= 2a -
Isolering
ForumindlægHej Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal isolere "c" i denne ligning. a*c=(a-3*a*c)/(2*b) Er der nogen der kan give mig nogle råd?Mvh.Tine -
Hvad kaldes det?
ForumindlægHvis vi har en potensfunktion f(x)=b*x^a, hvad kaldes b og a så?(Fx kaldes a hældningskoefficienten ved en lineær funktion)
