Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17501 til 17520 af 153957
  • Euler-Fermat

    Forumindlæg
    Hvordan kan man bruger Euler-Fermat sætningen til at finde et invers element? a^phi(n) kongrunent 1 (mod n)
  • isolering

    Forumindlæg
    isoler a a^-3/4 = 2
  • Rigtigt?

    Forumindlæg
    En der kan tjekke de her igennem, og fortælle hvis der er regnefejl - vil være taknemmelig! :) differentier: fx) = 2x - 3 svar: 2 f(x) = x^2 + 3x - 2 svar: 2x + 3 4x^3 - 6x^2 + 2x + 1 svar: 12x^2 -12x + 2 ____________________ Find regneforskrifter: f lineær f(-1)= 7 , f(4)= -3 4a + b =...
  • Reducere

    Forumindlæg
    Jeg er helt lost hvordan skal jeg løse denne opgave ?? Reducer: 5(a+b)(a+b) –3(a+b)(a-b) – 10 ab
  • Omskrevne og indskrevne kugler

    Forumindlæg
    Forbereder lige noget rumgeometri til skriftlig studentereksamen i matematik, og sidder med bogen "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik" for "3-årigt forløb til A-niveau". Jeg har reflekteret lidt over opgave 3.105 og opgave 3.111. De lyder sådan her:Opgave 3.10...
  • Kan jeg stadigvæk nå det?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids...
  • Kan jeg stadigvæk nå det?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids...
  • Kan jeg stadigvæk nå det?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids...
  • Hjælp til til et udtryk

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg går fra det her: A=0,48a/a^2 +2a^2 til A=0,48/a +a^2 ?
  • Isoler h

    Forumindlæg
    a=1/2h*(a+b) Og når man isolerer h, giver det; h=2a/(a+b) Jeg forstår ikke, hvordan man er nået frem til det?
  • cosinusrelationer stumpvinklet trekant

    Forumindlæg
    jeg har fundet bevist for cosinusrelationerne ved stumpvinklet trekanter på dette link http://home3.inet.tele.dk/pmh/1g/cosrel/cosrel.htm , og forstå ikke hvorfor at cos (v) skal være -cos (a) nogle som kan forklare mig dette?
  • tre tals sum i anden

    Forumindlæg
    Jeg står og prøver at regne på tre tals sum i anden potens. Med to tal er det lige ud, men er der også en måde at regne tre tals sum i anden. (a+b+c)^2 eller hvordan sætter man en af tallene udenfor parantes? Tak for hjælpen.
  • Kan nogle finde ud af det her??

    Forumindlæg
    isoler x i ligningen y=a^x
  • Reducering hjælp

    Forumindlæg
    Jeg sidder med denne her opg. (a+b)(a+1)-a(opløfte i 2) + a(b-1) -b Er der nogle der kan vise mig, med flere omformninger, hvordan den skal reduceres. der må gerne skrives hvad der gøres..
  • Brøk "Haster"

    Forumindlæg
    Er der en som ved hvordan man forkorter denne brøk: a^2-2a/6a-12 på forhånd tak
  • Reducer Udtrykket

    Forumindlæg
    Nogen der ville hjælpe mig med at Reducer denne udtryk: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) Jeg har selv prøvet men går i stå, jeg har sagt: (a+2b)(a+2b)-(a+2b)(a+b) a^2 - 2ab - 2ab - 4b - a^2 - ab - 2ab - 2b^2 ----> Ved ikke om det her er rigtigt, det er her jeg går i stå?
  • Reduktion med bogstaver når potenser er til stede

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ikke helt sikker på, hvordan man ville udregne følgende: a + a2
  • Rigtig reduceret?

    Forumindlæg
    7a-5+2a= 5a-5.. 6a-3*2+a= 2a
  • Isolering

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal isolere "c" i denne ligning. a*c=(a-3*a*c)/(2*b) Er der nogen der kan give mig nogle råd?Mvh.Tine
  • Hvad kaldes det?

    Forumindlæg
    Hvis vi har en potensfunktion f(x)=b*x^a, hvad kaldes b og a så?(Fx kaldes a hældningskoefficienten ved en lineær funktion)

Søgninger relateret til biologi a skriftlig