Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17501 til 17520 af 33009
-
Driftsudgifter ????? hjælp...
ForumindlægHej, jeg har en opgave omkring driftsudgifter og 3 af opgaverne kan jeg simpelthen ikke finde ud af... Jeg skriver lige skemaet ind med de år og de millioner kroner: 2001 776 2002 816 2003 834 2004 854 2005 ... -
Karakterblad
ForumindlægHej, det er fordi jeg har 4,9 i gennemsnit og jeg ved ikke om det er nok til at komme i gymnasiet, nu hvor der ikke er eksamen. -
Hjælp med Lineære Funktioner!
ForumindlægSidder her med nogen opgaver der skal besvares og afleveres på fredag. Opgaverne omhandler lineære funktioner. Hvis der er nogen der kan bidrage med en evt. gennemgang af hvordan opgaverne skal løses, ville jeg sætte meget pris på det! Jeg forventer selvfølgelig ikke at I laver opgaverne for mig,... -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Excitation af hydrogen atom
ForumindlægHej jeg har et meget akut spørgsmål vedr. excitation. Opgaven lyder således: a) Et hydrogenatom befinder sig i grundtilstanden. Beregn den energi, der skal tilføres for at blive exciteret til tilstand nr. 2, 3, og 4 ? b) Antag, at hydrogenatomet er exciteret til tilstand nr. 2. Beregn den energi,... -
Projektopg. - 8. kl! D:
ForumindlægHej, (-:. Jeg skal lave en projektopg., overskriften siger dog "(9.kl.)", men det er faktisk til 8. kl. Hvilket emne kan jeg tage? Det ville være skønt med lidt hjælp. :D, har tænkt over, at tage om uddannelse, men det bliver for 'privat', har også prøvet med, biler - el-biler,... -
selvstudium
ForumindlægHej, jeg har tænkt mig at tage Engelsk B og Dansk A om med eksamen til den her kommende vinter. Er det muligt? -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
aflæse boksplot
ForumindlægHej alle sammen kan nogen af jer hjælpe mig med denne opgave da jeg har lidt svær ved, og kan simpelthen ikke få det ind i hovedet på mig at forstå hvordan man skal svare på spørgsmål ud fra et boksplot? Facit siger 1. korrekt 2. forkert 3. korrekt 4. forkert 5. forkert (enten 0 eller mindst... -
Er der nogen af jer har Iphon 4
ForumindlægHej alle sammen...:) Er der nogen af jer har Iphone 4, og som godt kan kom på studieportalen og download nogle opgaver?? Hvis ja ... forklar mig hvordan?? Jeg kan saqtens kom på studieportal men kan ikke dowlonda nogle opgave.. jeg ved ikke hvorfor den ikke virke hos mig :( -
Kuglens centrum og radius (i rummet).
ForumindlægBestem centrum C og radius r for den kugle, hvis ligninger er x2 + y2 + z2 - 2 x + 4 y - 10 z + 14 = 0 Kan nogen hjælpe mig med at bestemme kuglens ligning? -
SU LÅN?
ForumindlægHej. Jeg sidder og tænker på min økonomi. Jeg har virkelig brug for penge. Jeg har dumpet i køreprøven 4 gange og jeg har KUN 500 kr. tilbage. Jeg har betalt over 17.000 kr., og jeg har ikke fået kørekortet endnu!. Jeg arbejder ikke mere. Jeg vil lige høre, om jeg kan låne penge fra SU, hvor mege... -
Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt
ForumindlægHar fået til opgave at bestemme koordinatsættet til parablens toppunkt. Men da det er en eksamensopgave må jeg ikke bruge hjælpemidler inkl. CAS/lommeregner. Hvordan skal jeg så løse det? Funktionen har forskriften f(x)=x2-6x+5 -
HJÆLP HASTER
Forumindlæghej derude Jeg har 2 spørgsmål som jeg skal besvare til en rapport. jeg kan ikke finde noget jeg kan supplere med til besvarelsen Kan spytamylase fungere i mavesækken? forklar de forskellige bindingstyper: -
HJÆLP!!! Eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg har denne aflevering for til i dag og kan simpelthen ikke finde ud af den sidste opgave, håber nogle kan hjælpe. Jeg har sat opagven i vedhæftet fil, det er alle tre spørgsmål jeg har brug for hjælp til. -
disposition
ForumindlægHej, tænkte om der var nogen der vil kigge på min disposition, tror der skal være mere om det gyldne snit Spørgsmål: Gør rede for løsning af andengradsligning Definér det gyldne snit og udled den eksakte værdi af tallet Φ Disposition: Andengradspolynomiets funktion, herunder grafen Bestemme... -
- Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse?
ForumindlægHej! mit spørgsmål er : - Hvordan kan et stof påvirke vores virkelighedsopfattelse? Disse stoffer er f.eks. : alkohol og kaffe. -
EKSPONENTIEL vækst
Forumindlæg-Hvorfor er der en fordoblingskonstant? -Hvordan ser formlen for fordoblingskonstant ud - og hvorfor? nogen der vil hjælpee ? -
Andengradsligning HURTIG HJÆLP TAK
ForumindlægHej folkens. Jeg har en gang fået hjælp til en andengradsligning, og synes endelig jeg havde nogenlunde fat på det - men nu har jeg simpelthen tabt småkagen :s Jeg ved at en det er en andengradsligning hvis x^2 indgår, og at d= b^2-4ac. Men hvordan man lige skal løse andengradsligningen har jeg ...
