Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17521 til 17540 af 46276
-
HJÆLP AT!! HASTER
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og jeg har virkelig ikke styr på hvordan det skal laves.... jeg har fagene biologi og idræt og er meget i tvivl om metoderne.. er der en venlig sjæl som vil læse mit dokument igennem og fortælle om det er helt lort eller man godt kan sige det til eksamen? har ... -
Innovation
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvordan eksamen kommer til at foregå og hvis nogen af jer har været op, må I meget gerne sende jeres power point:) Hvordan foregik eksamen egentlig, dengang I har været op? -
Middelaldervåben - Katapulter mm.
ForumindlægJeg har været så kløgtig at vælge, i et tværfagligt forløb mellem fysik og historie, at skrive om middelalderen. Den røde tråd i opgaven er "Krig", så jeg skriver naturligvis om de krigsmaskiner de brugte i middelalderen. Katapult, Blide , Ballista/Armbrøst, slynge mm. MEN, hvad er d... -
Gaza-krigen 2008/2009! VIGTIGT
ForumindlægHej alle, jeg skal være færdig med min historie opgave i morgen så ville være rart med hurtige svar :) Jeg skal finde ud af hvorfor konflikten mellem gaza og israel blev genoptaget igen d. 27 december 2008, altså hva der gik forud for konflikten. Skal kun fortælle om konflikten i 2008/2009. Har l... -
Odysséen: 1,5,6,8,10,22
ForumindlægNogen som har nogle gode perspektiveringer til disse sange...? Jeg kender historien sådan nogenlunde, men har ikke hjerne til at perspektivere dem til noget jeg ellers har læst... Såsom: Platon - Staten, Symposion, Hulelignelsen Sofokles - Ødipus Lysias' Taler Herodot - Kon Kroisos Har et... -
SRP - Hjælp til metode
ForumindlægJame hej. Jeg har været inde og se "SRP-skabelonen" hvori der står at der skal være et metodeafsnit... jeg tænker at det skal handle noget om - mit eget tilfælde - hvorfor historie og Engelsk er en skide god kombo for at svare på min problemformulering.... nu sidder jeg bare og tænker h... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
opgave
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave i historie A og samfundsfag B om Sydafrika. Det sidste spørgsmål i opgaven lyder: "Diskuter om Sydafrikas fremtidige skæbne er lagt i hænderne på politisk, økonomisk eller civilsamfundets udvikling" Jeg kan ikke helt gennemskue hvor læreren vil ... -
HJÆLP! Dansk - et dukkehjem
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig igang med en dansk/historie-opgave. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre og så om der var nogen der kunne komme med nogle gode råd. Jeg skal desværre skrive ca. 6 sider og hvis det hjælper har jeg valgt at skrive om det naturalis... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej! jeg skal til at vælge emne og fag til SRP og jeg har besluttet mig for vælge fagene Biologi A (min studieretningsfag) og Historie A. Jeg har virkelig brug for hjælpe til nogle gode emner og emner hvor jeg måske kan skrive lidt mere til biologidelen. Jeg har selv prøvet at undersøge nogle ... -
Palæstina konflikten
ForumindlægHej alle Jeg er godt nok forvirret over palæstina problemet.. håber nogle kan hjælpe mig med at få bedre styr på det. Så vidt jeg har forstået det, så var det østeuropæiske jødere, med Herzl som formand (zionister), der ønskede frigørelse og selvstændighed og derfor også et land for dem selv. Der... -
SRP Mainstream
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal senest vælge SRP-emne i morgen og i den forbindelse har jeg overvejet Jordskredsvalget i fagene historie og samfundsfag. Problemet er, at jeg har hørt en del som har tænkt sig at skrive om disse emner, hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Vil ens lærer og cen... -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels... -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
Mål for snit?
ForumindlægMåske et mærkeligt spørgsmål, men ikke desto mindre et spørgsmål om noget, som jeg har indtryk af, at mange gør sig tanker om:Hvilket gennemsnit er det dit mål at få ? -
Den omvendte integration
ForumindlægDet er da grotesk, som tingene nu forsøges vendt på hovedet med den omvendte integration. Det er ikke indvandrerne, der skal integreres i den danske kultur, det kan ikke lade sig gøre, viser de sidste 50 års historie. Nej, det er tværtimod danskerne, der skal integreres i indvandrernes muslimske ... -
Hjælp til rettelse af oversættelse
ForumindlægHej, jeg har haft en del problemer med denne oversættelse.. Håber der er nogen som har lyst til at forsøge at læse korrektur på bare noget af det, så jeg kan få rettet de værste fejl ;) Danske tekst / min oversættelse Murens fald i 1989 var helt uventet. / Der Fall der Mauer im 1989 war ganz uner... -
HTX forrebedelsesmateriale 2010
ForumindlægHey Er der nogen der nogen der har lavet opg 4 og 5 i forberedelsematerialet til skriftlig eksamen mat A? Skal selv op mundtlig V.h. Alexander -
Religion???
ForumindlægJeg tænkte bare på hvorfor der ikke er et forum der hedder "religion"? Når nu old er repræsenteret... Vi er jo nogle der skal til eksamen, og det kunne da være rart at have et forum at diskutere i.
