Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17541 til 17560 af 102572
-
HASTER, afl imorn.
ForumindlægOPG 2.029, i et koord. i rummet er givet 3 vektorer a=(1,2,3) b=(2,-1,2) c=(-1,2,2) bestem gradtallet for vinkelen mellem a og b Bestem koord.sættet til proj. af a på c bestem tallene s og t, således at vektoren d=a+sb+tc står vinkelret på både b og c, og angiv koord. for d. HJÆLP, har hverke... -
Oversættelse;D
Forumindlæg1.Må jeg se din nye cykel 2.Du må gerne se den, men du må ikke køre på den 3.Jeg må tale med dig. Må jeg komme i aften 4.Han kommer måske i morgen 5.Det kan være meget koldt i april 6.Du må se den film, den er fantastisk 7.Det kan være han aldrig kommer tilbage 8.Du må ikke græde. Du har det m... -
Gratis hjælp til jer
ForumindlægHej alle. Har den her blog om psykologi på c-niveau fra gymnasiet. Det omhandler det pensum som jeg havde. I skal være velkommen til at bruge det som noter. Kan nemlig ikke bruge dem til mere nu :-) http://psykologi-gym.blogspot.dk/ Ps. den bliver opdateret løbende med flere noter. -
Isoler
ForumindlægHey, jeg sidder med en opgave i matematik hvor jeg skal isolere en variabel. Er der et program der kan gøre dette for mig eller skal jeg have fat i blyanten? -
Vektorer! (3.067)
ForumindlægHej alle,Jeg har stort set løst hele opg. 3.067 i bogen 'Eksamensopgaver i matematik'Men det sidste driller lidt...Jeg får af vide at C er et punkt der ligger på den linje, der går gennem P(-3,-4) og har retningsvektoren a = (1,2)Bestem koordinatsættet til C i hvert af de tilfælde hvor ar... -
Funktioner
ForumindlægHej Kunne godt bruge lidt hjælp til en opgave i min matematik-aflevering. Opg. 5003 Tabellen viser sammenhørende værdier af temperaturen T (målt i C°) i en fryser og holdbarheden D (målt i døgn af en rullepølse, der opbevares i en fryser. Temperatur T -25 -20 -15 -10 Holdbarhed D 280 154 91 4... -
reaktionsskemaer
ForumindlægJeg skal opskriv reaktionsskemaer ud fra "passende reaktanter" for dannelsen af hhv. a) butansyrepropylester C-C-C-C=O + C-C-C --> C-C-C-C=O + I I ... -
hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægEn terning kastes 2 gange, og antallet af `øjne` terningen viser i `første` og andet kast noteres. 2. A angiver hændelsen, at“Det totale antal øjne er lige”, og B angiver hændelsen, at “Begge terninger viser et lige antal øjne”. Angiv hændelsen B som en delmængde af udfal... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Hjælpp... Lost
ForumindlægHej .. Jeg har brugt ca en time for at løse dette opgave - men jeg er totalt lost... I Knuthenborg Park & Safari er der 6 sibiriske tigre, en han og fem hunner. De lever i Tigerskoven, der er et lukket område på 3 ha. I naturen hersker en hantiger over et område på 40 - 100 km2 og... -
Samfundsfags forberedelse
ForumindlægGod aften ! ;D Har et spg, da jeg skal op til eksamen i samfundsfag niv-c om en uge. Men er faktisk ikke særlig god til dette fag, så vil gerne være godt forberedt i god tid. Men hvordan forbereder man sig ekstrem godt til samfundsfag? -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen kl 14 i samfundsfag c-niveau, og jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan det foregår, altså om man bare trækker et spørgsmål eller hvordan. Og hvis nogen har nogen gode råd til forberedelse ville det også være super :D -
Bevis, til ensvinklede trekanter.
ForumindlægHej. Sidder og læser til matematik eksamen. Er på "den gamle" linje, og har brug for hjælp til et bevis fra 1.g. Det drejer sig om ensvinklede trekanter. Har ting med forstørrelsesfaktor,k, og sådan. Men der er en sætning som jeg ikk helt kan bevise: Hvis trekanterne A1B1C1 og ABC er... -
Har bruge for hjælp..
ForumindlægEr der nogen det kan forklar helt præcis hvad et store skriftlige opgave går ud på? Er der et sted hvor man kan læse det??? Jeg ved godt det er et skriftlige opgave, men skal man så op og besvare den eller hvad?? -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave for til i morgen, og sidder lidt fast, håber på hjælp :) Funktion g er bestemt ved g(x)=-x2+bx+c. hvor b og c er konstanterne. Det oplyses, at graferne for f og g har en fælles tangent i t i punktet P(1,f(1). a) Bestem en ligning for tangenten t, og beste... -
Prøve i fysik
ForumindlægSkal op i fysik på tirsdag. Læreren har ikke fortalt en skid. Alle sidder og er ved at tisse i bukserne !! Hvad er kravene i fysik ?? - skal man vise en formel? (komme frem til en ??) - skal man kunne alle begreberne udenad? Hvad skal man gøre for at bestå og score et 12-tal?? Må man også h... -
trigonometri
Forumindlæghejj jeg skal op til terminsprøve i næste uge i matematik , men jeg har sleeet ikke styr på trigonometri.. altså for vilkårlige trekanter når man f.eks skal bestem |AB| når abc er .... bla bla bla .. Hvor kan jeg øve mig henne hvor de starter fra bunder og forklarer ??? Har prøvet frividen , m... -
Matematikhjælp!?
ForumindlægVi har emnet "Multiplikation af toleddede størrelser" i matematik lige pt. Jeg sidder herhjemme med nogle matematiklektier og den første opgave vil jeg gerne have hjælp til, så jeg kan lave resten af alle lektierne. Opgaven lyder Gang parenteserne ud (2a + b) (c + 2d) Jeg har ærli...
