Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17541 til 17560 af 20599
-
Jeg fortrydder Psykologi B. HF 2. år
ForumindlægJeg sidder og piner mig over at jeg valgte Psykologi B. på mit andet hf år (innovationslinjen). Har lige nu Dansk A, Engelsk B, Filosofi C, Samfundsfag C -> B, KS fagene og så Psykologi B. Psykologi siger mig intet, og får det psykisk dårligt af at have det. Nogle der ved hvilke muligheder j... -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
Kvote 2????
ForumindlægHej, Jeg vil gerne vide om kriterierne for tilmelding til kvote 2. Hvad er tilmeldingsprocedurerne i Psykologi på Århus Universitet. Jeg har brug for at supplere matematik B for at kunne opfylde kravene til kvote 2. Desværre har jeg ikke et højt gennemsnit for tilmelding til kvote 1. Jeg har f... -
Kan en lærer godt give dig -3 for en afleveret opgave?
ForumindlægSå status er at jeg har samfundsfag på A-Niveau og jeg er i gang med mit sidste år. Min klasse fik givet en samfundsopgave omkring Kinas position og jeg brugte en stor del tid på opgaven. Da vi fik den tilbage, fik jeg karakteren -3. Kan man godt få -3 selvom man skriver den forlangte længde, ... -
Nord Stream 2
ForumindlægHej, jeg skal skrive et notat i Samfundsfag til udenrigsminister Anders Samuel om Nord Stream 2 konflikten, hvor jeg skal komme med to strategier, som løsningsforslag til hvordan vi udenrigs- og sikkerhedspolitisk bedst muligt kan håndtere denne udfordring. Den ene strategi skal være præget af i... -
Psykologi B eller biologi B som socialrådgiver?
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang på hf, og har projekt uge hvor jeg skal vælge valgfag. Jeg skal have samfundsfag B og psykologi C. Men jeg har et sidste valgfag som skal vælges. Jeg overvejer stærkt at vælge psykologi B, jeg føler selv at det burte være relevant som socialrådgiver. Men ville lige høre ... -
Inddragelse af Bordieu i Engelsk SSO opgave
ForumindlægHej, jeg sidder netop og skriver min SSO-opgave i engelsk, hvor jeg skriver om racisme i USA. Jeg skal i denne forbindelse analysere en film, og det er gået op for mig at nogle af Bordieu's teorier vil være gode at referere til, men jeg er i tvivl om hans teorier gerne må inddrages idet det m... -
Oversættelse fra La hija del puma
ForumindlægHej med jer.Jeg har en oversættelse i spansk jeg er lidt usikker på, håber i kan hjælpe:-)Den danske tekst lyder således:Alle dyr har gode og dårlige egenskaber, og en nahual* kan være bade god og ond. Alle nahualer har forskellige egenskaber, der svarer til de dyr, de repræsenterer. Pumaen er mo... -
Rettelse! :)
Forumindlæghej alle jer her.. jeg har haft en lektie at oversætte nogen danske sætninger til spansk, og det har jeg så fået gjort. Men er ikk helt sikker på om det er rigtigt, så vil i ikk være søde at kigge dem igennem og rette evt. fejl ?:) 1. Maria arbejder på den gamle restaurant. 1. Maria trabaja en e... -
Indledning
ForumindlægHejsa, jeg ville lige spørge om i måske ville give mig noget input til at gøre min indledning noget bedre? Indledning Jeg har i mit studieretningsprojekt taget udgangspunkt i to ting. Nemlig to forskellige grundopfattelser og Cuba. Formålet med denne rapport, er at uddele den viden og fortolkning... -
La familia
ForumindlægJeg har siddet og arbejdet med en spansk oversættelse, men et par steder er jeg i tvivl hvilket af de ord jeg har skrevet er korrekte i den sammenhæng. Håber nogle gider at hjælpe mig. Det spanske: - ¿Cuantas personas sois en vuestra familia? - Mis padres están divorciados, pero los... -
oversættelse
ForumindlægJeg har skudt mig selv i foden og skubbet alt for mange lektier foran mig..Situatonen er den, at jeg har to stile for til imorgen + en spansk oversættelse.. De to stile kan med lidt held nå at færdiggøre, men den spanske oversættelse vil simpelthen tage mig for lang tid, da jeg ikke er den skarpe... -
Lyst til at rette min oversættelse ?
ForumindlægHola...Endnu en oversættelse.. som hun dog giver oversættelser for, den lærer...well..Den danske:I 1986 blev Pilar Miró udnævnt til direktør for det Spanske Fjernsyn. Tre år senere måtte hun forlade dette hverv, som interesserede hende meget: hun havde for offentlige midler købt en stor mængde dy... -
hjælp oversættelse
Forumindlæghey. jeg vil gerne have rettet min oversættelse :)overrsættelse fra dansk til spansk(imperfektum eller præteritum):Jeg var 5 år da jeg startede i skole. Mine forældre var med. Jeg var meget nervøs og var meget spændt på at møde de nye børn og mine lærere. Der var mange børn og kun to lærer, men d... -
rettelse haster!
Forumindlæghey. jeg vil gerne have rettet min oversættelse :) overrsættelse fra dansk til spansk(imperfektum eller præteritum): Jeg var 5 år da jeg startede i skole. Mine forældre var med. Jeg var meget nervøs og var meget spændt på at møde de nye børn og mine lærere. Der var mange børn og kun to lærer, men... -
hjælp haster!
Forumindlæghey. jeg vil gerne have rettet min oversættelse :) overrsættelse fra dansk til spansk(imperfektum eller præteritum): Jeg var 5 år da jeg startede i skole. Mine forældre var med. Jeg var meget nervøs og var meget spændt på at møde de nye børn og mine lærere. Der var mange børn og kun to lærer, men... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægVille blive rigtig glad hvis nogen gad at tjekke min oversættelse igennem + rette den.DANSK:Da spanierne ankom* til Amerika, så* de mange muligheder for at tjene penge i det nye kontinent. Men for de indfødte var* det en katastrofe. Nye sygdomme slog* millioner af indianere ihjel, og spanierne ud... -
Oversættelse
ForumindlægNu har vi set en smuk film om den spanske borgerkrig. Sommerfuglenes tunge er en poetisk film om en lille dreng og hans liv i en landsby i Galicien lige før borgerkrigen. Vi møder hans familie, hvor faren er republikaner, mens moren er en troende katolik. Det vil sige, at drengen lever med land... -
4 eller 5 A-fag?
ForumindlægHej. Jeg er en pige som går i 2.g og vi skal her imorgen vælge om vi vil hæve et fag eller om vi vil have et ekstra c-fag. Jeg har nu 4 A-fag bestående af: Dansk og Historie (jeg går nemlig på STX) og spansk og matematik. Jeg behøver nemlig derfor ikke at hæve et 5 A-fag da jeg bare kan tage et... -
Oversættelse 5 linje (til fremlæggelse i morgen)
ForumindlægJeg har det stående på dansk, og mit bud på spansk, ville være kanon med en rettelse af evt. fejl. :-). skal bruges til fremlæggelse i morgen + synopsis. Indledning: (Den danske tekst) Menneskene og dyrene stammer begge fra samme art. Begge spiser, drikker, har følelser og sanser. Af...
