Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17561 til 17580 af 135324
-
Reducer
ForumindlægJeg skal snart til skriftlig eksamen i matematik, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere, og det skulle jeg meget gerne nå at lære inden.. Derfor ville jeg høre om det var nogle der ville reducere følgende udtryk for mig, og forklare hvad de gør skridt for skidt, tror det er min enest... -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork... -
Sammenhænge mellem x og y
ForumindlægEt bevis, jeg kan trække til eksamen (matematik B) "Gør rede for hvordan man afgør om et talmateriale udvikler sig lineært, eksponentielt eller som en potensfunktion. Du skal behandle sammenhængen mellem forskrift og graf." Er der nogen der lige vil give et lille tip - jeg ved ikke he... -
bedste opstilling?
Forumindlæghej alle ii; jeq ville liqe høre om noqle er jer kunne qive et eksempel på hvordan jeres matematik opstillinqer ser ud? jeq har nemliq en opstillinq der liqner lort, oq det er ikke såé fedt at få 4 i opstillinq i fx blækreqninq, såé hvis i liqe kunne vise hvordan i opstiller jeres matematisk opq... -
Bestem f(g(1))
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at øve mig til en matematik prøve, og jeg har fået følgende opgave: To funktioner er bestemt ved regneforskrifterne f(x)= 2x3 og g(x)= 2x-3 a) Bestem f(g(1)) Jeg har aldrig arbejdet med denne slags opgave før, og forstår ikke hvad der menes. Er der nogen, der... -
Differentialligninger - Vis at f(x)
ForumindlægHey alle genier! Jeg sidder med denne her matematik opgave, som jeg slet ikke kan finde ud af. Jeg ved ikke hvordan den skal løses, så håbede at der var nogle der kunne hjælpe mig! ;39;) her kommer den: vis, at f(x)= - √x^2+k er løsning til differentialligningen dy/dx = x / y - Bestem... -
Integrere
ForumindlægHej :-) jeg sidder med en matematik aflevering, hvor jeg har lidt svært ved disse 2 opgaver uden hjælpemidler: - Bestem integralet i den vedhæftede fil. - Funktionen f(x)=b*x^a opfylder, t grafen f går gennem punkterne P(2,1) og Q(6,27). Bestem tallene a og b. På forhånd tak -
Opstilling af differentialligning
ForumindlægJeg har et eksamensspørgsmål til mundtlig matematik som lyder: "Gør rede for den fuldstændige løsning for en type A og/eller en type B-differentialligning. Giv et eksempel på, hvordan man kan opstille en differentialligningsmodel ud fra naturligt sprog." Hvordan kan en opstilling lyde... -
Jeg skal finde ud af hvor mange liter en cylinder kan indeholde?
ForumindlægHej:) Jeg er igang med en matematik aflevering og jeg er lidt blank på et spørgsmål. Håber nogle har lyst til at hjælpe:) Spørgsmålet lyder: Hvor mange liter kan vandbeholderen rumme? Vandbeholderen er en cylinder, som er 10 m lang. Den har et diameter på 2 m. Hjææælp!:) Hilsen Frederikke. -
Afslutte hf enkeltfag
ForumindlægHar lige et spørgsmål... Kan jeg afslutte en fuld hf på enkeltfag, med følgende fag afsluttet: Dansk A Engelsk B Psykologi C Samfundsfag C+ B Kemi C Geografi C Biologi C + B Religion C Historie B Matematik C Eksamensprojekt SSO -
Betsem f(x)=g(x)
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Det kunne være en stor hjælp, hvis nogen kunne forklare fremgangsmåden for følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved f(x) = x^2 - 7x+ 16 og g(x) = x + 1 C) Løs ligningen f(x) = g(x) På forhånd tak. -
Differentialregning
ForumindlægVed ikke hvordan jeg skal besvare den her opgave. Prøver at øve mig til Matematik mundtligt. Med udgangspunkt i et eksempel skal du forklare produktregnereglen for differentiation: (f(x)*g(x))39;=f39;(x)*g(x)+f(x)*g39;(x) Bevis at (x3)39;=3x2 -
Procentstigning - Bakteriekultur
ForumindlægEr ikke sikker på jeg forstår opgaven korrekt En bakteriekultur vokser eksponentielt. Antallet af bakterier i en opløsning er 145 8 timer senere er der 2440 bakterier. Indfør passende betegnelser, og opskriv et matematik udstryk, der beskriver, hvor mange bakterier der er efter et givet a... -
Nedgradere fag :(
ForumindlægHej Jeg har lige fundet ud af, at jeg har dumpet Matematik A :(( Er det muligt at få skolen til at skrive på mit eksamensbevis, at jeg har bestået Matematik B(fik over 02 i 2.g)?? Håber på jeres hjælp., Undskyld hvis jeg er lidt uklar i hovedet, men er helt overrasket - havde regnet med... -
SRP - Syllogismer - MANGEL PÅ LITTERATUR!
ForumindlægHej! Jeg har lige valgt Syllogismer som mit emne i SRP med en fagkombination bestående af Dansk-Matematik. I dansk analyserer jeg logisk nok Holbergs Erasmus Montanus, mens jeg i matematik koncentrerer mig om syllogismer, og hvad der ellers hører til Jeg mangler dog litteratur, og har besvær med... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g39;erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Regningsarternes hierarki
ForumindlægJeg er lige begyndt på Matematik C og har et spørgsmål jeg ikke har kunnet greje. Jeg skal løse følgende, men er i tvivl om hvordan reglerne er: (-4)^2 = (-4)*(-4) = 16 Hvis jeg har forstået det korrekt så ganger jeg det med hinanden hvilket giver 16. Da det er en plus parentes så hæver j... -
Matricer
ForumindlægHej SP! Jeg skal til at forberede mig til SRP (har været i gang et lille stykke tid), og jeg skal bl.a. skrive i matematik. Mit emne er farvestoffer i drikkevarer, og hvordan man finder koncentrationen, når der er flere end et farvestof. Det er her matrice regning kommer ind. Jeg ved dog næsten... -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen jeg er 16 år og går i 10. klasse, jeg er ved at blive smidt ud af 10. klasse på grund af manglende konsentration og har for meget fravær men spørgsmålet er hvad gør jeg når jeg bliver smidt ud jeg står med 00 i matematik, og min drøm er at blive pædagog medhjælper men efter de nye... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i...
