Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17581 til 17600 af 77388
-
13-tallet
ForumindlægHej....Jeg skal jo snart op til min Fysik/Kemi eksamen, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal gøre for foreksempel at få et 11 eller 13 tal i det pågældende fag.* Hvis i har gode tip må i også kommer med dem.* Notater, tages der også imod.* I må også fortælle hvad i trak til jeres afg... -
Mundtlig Matematik C
ForumindlægHej.. hvordan forbereder jeg mig bedst til den mundtlig eksamen? Jeg har set at der er mange fra min klasse og de andre klasser der har taget notater herfra :S Er det ikke snyd? For alle viser ikke hvad de har bag facaden og hvorfor er det folk bruger studieportalen.dk inspiration ? C+P ? afskr... -
AT med valgfag?
ForumindlægKan man godt lave AT-forløb med valgfag? Så vidt jeg har forstået foregår AT-forløbet i ens stamklasse (studieretningsklasse), derfor er det ikke muligt at lave et AT-forløb mellem fx engA og samfA, hvis klassens studieretning indeholder engA, samfB og psyC, og en stor del af klassen afsluttede ... -
2-årigt mat?????
Forumindlægjeg er en matematisk 1.g9;er der gerne vil have matematik på højt niveau.Men jeg står lidt i et dilemma:Jeg kan enten vælge matematik på et, eller to-årigt højniveau.Lige meget hvad jeg vælger kommer der til at stå det samme på eksamensbeviset. jeg har hørt at man går mere i dybden, og koncent... -
Utilfreds søges
ForumindlægJeg er netop i gang med at skrive en artikel, der giver udtryk for at lærere mener der er for meget tværfaglighed i det reformerede gymnasium. Det har givet udslag i nogle utilfredstillende resultater til eksaminerne. Til det ville jeg gerne stille nogle spørgsmål til en kommende 2. eller 3. g... -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
3 små opgaver
ForumindlægHej! er der ikke nogen som kan hjælpe mig med opgave 9, 10 og 12.I opgave 9 har jeg fået det spørgsmål til 0 og det andet til 8. De to andre ved jeg ikke hvordan jeg skal lave.ER DER NOGEN DER VED DET:-)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-8.pdf -
Fortrudt at have hævet c-fag til b-niveau
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g, og jeg havde tidligere på året valgt at hæve biologi fra C-niveau til B-niveau, så jeg ville komme til at fortsætte med faget i 3.g. Lidt senere på året gik det dog op for mig, at jeg ikke var så interesseret i faget, som jeg troede jeg var, og jeg har derfor fortr... -
-3 i mundtlig?
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives? -
cirkeldiagram
Forumindlæghej jeg skal have jælp til den her opg ved en avis-indsamling samlede 5.-6. klasse disse beløb ind 5a: 960 kr 5b: 1650 kr 5c: 1230 kr 6a: 1860 kr 6b: 640 kr 6c: 2840 kr hvilken klasse lå over gennemsnittet? tegn et cirkel-diagram, der viser de 6 klassers resultat. :) -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
Orddeling?
ForumindlægHej! Havde afgangsprøve i eksamen idag, og var tilfreds med min stil (Jeg skrev essay) Men da jeg så kommer hjem opdager jeg at jeg har glemt orddeling (Højremarkering)! Er det slemt? Trækker det vildt ned?? Har nogle oplevet dette? -
Den første?
ForumindlægHej.. Jeg skal til min anden og sidste eksamen på mandag (jeg er 2.g9;er) og jeg skal op som den første ud af ca. 20 elever.. Er det en fordel eller en ulempe? -
kegle - champagne glas
ForumindlægJeg sidder og skal lave en opgave om et champagne glas. (keglestub) stilken er 8 cm. selve glasset er 9 cm højt S = 2cm s = 1cm Jeg skal finde ud af hvor mange centimeter champagnen går op, hvis man skænker halvdelen af massefylden op og hvad massefylden er på, hvis man skænker halvt op i glas... -
Små tyske sætninger - oversættelse
ForumindlægHej Studieportalen. :) Kunne i hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til tysk? :) Det haster lidt.. :) 1. Hvorfor har I skiftet tema[et]? 2. Han havde købt for mange tomater. 3. Millionæren havde foræret skolen et billede. 4. Teknikeren har ændret computerens kode. 5. Mekanikeren havde rep... -
Finde eta(nyttevirkningen)
ForumindlægHej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6... -
hjælp
Forumindlæger der nogen der vil kigge den igennem for grammatik kommaer osv på forhånd tak. Logbog I uge 17 skulle vi i praktik i en uge. Jeg skulle på social- og sundhedsskole i to dage, og på HTX i tre dage. Før vi tog afsted, havde jeg hele tiden troet at vi skulle sidde sammen med de andre elever i klas... -
Skal til afgangsprøve.. Hjælp!
ForumindlægHej Studieportal. Jeg står og skal til afgangsprøve på torsdag, da jeg skal ind på tekniske skole, og jeg har ALTID været dårlig til matematik, bestod ikke til eksamen i folkeskolen, og jeg vil helt vildt gerne bestå denne gang! Jeg skriver blot her, fordi jeg håber i vil kunne fortælle mig ... -
Betydning af |m|
ForumindlægHej SP Min matematiske viden er rusten, og umiddelbart kan google ikke hjælpe. Jeg har beregnet følgende, og får så det der ses på vedhæftede billede. jeg kan bare ikke huske, hvad stregerne betyder. Det er en udregning i fysik, og derfor er enheder medtaget. -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s...
