Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 17661 til 17680 af 27855
-
ideologier...
ForumindlægJeg sidder lige med en samfundsfagsaflevering, der omhandler de forskellige ideologier. Jeg har skrevet at vi i samfundet har 3 klassiske ideologier osv. og fortalt lidt om dem, men skal til at skrive lidt alle de nye ideologier, altså socialliberalismen osv. men der er et begreb, der beskriver d... -
Identitet?
ForumindlægSamfundet spiller vel en vigtigt rolle mht. det enkelte individs identitetsdannelse, ikke? -
Valgfag. Psykologi vs. engelsk
ForumindlægHejJeg skal meget snart sætte kryds ved mit sidste valgfag. Jeg svinger mellem engelsk på højniveau og psykologi. Jeg er ikke virkelig god i skolen, kommer nok ud med et gennemsnit på 8-9 hvis jeg er heldig. Jeg ved en masse om engelsk højniveau. Der er ca. 3 afleveringer om måneden og jeg kan ga... -
Hurtigt: Rettelse af tysk stil (kort)
ForumindlægJah, som sagt mangler lidt hjælp ang. rettelse af en stil:Hast du wasBist du was…Ich will ob die drei June meinung, geschriben. Ich bin uneinin ob was Verena Keller hat gesagt. Wenn ich sehe eine Reklame, ich denke, ob es ist eine gut, oder eine schlem/schädliche Reklame. Ich denke, Sisi und Robe... -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
hvor meget skal man aflevere på fysik højt niveau
Forumindlægja spørgsmålet står foroven -
EU- Tyrkiet??!?!
ForumindlægHvad er det der er specielt ved EU, at de har penge?Hvorfor kan tyrkiet og evt. asien ikke bar give ryggen til EU, så de selv kan fuldføre deres arbejde, istedet for asien skal gøre det?Timelønnen er billigt i Asien, derfor samarbejder EU med de lande som er fra Asien! Hva sker der hvis EU laver ... -
AT-eksamen 2012
ForumindlægHej alle! Nu er årets AT-eksamens emne blevet offentliggjort og det er: "Katastrofen - årsager og konsekvenser" Er der nogle der har gode ideér til emner eller fag? -
Valg af fag
ForumindlægSom led i AT opgaven for 2012: Katastrofer - Årsager og konsekvenser, har jeg overvejet at skrive om Haiti jordskælvet fra 2010. Men er i tvivl om hvilke fag og vinkler man kunne sætte på en sådan katastrofe. Jeg ønsker helst at ekskludere naturvidenskab fra opgaven, og med samfundsvidenskab so... -
obama og martin l. king
ForumindlægHej alle, Jeg skal i min DIO opgave (analyse og vurderingsdelen) sammenligne martin l. king og obama i lyset af globalisering.. Er der nogle der kan hjælpe mig med nogle punkter jeg kan komme ind på så det ikk kun blir beskrivelse. på forhånd tak.. mvh mille -
Statskundskab - movtiveret ansøgning
ForumindlægHejsa Da jeg har fået besked på at eftersende en motiveret ansøgning til SDU og er helt på bar bund, vil jeg høre om der er nogen, der har et eksempel på en sådan ansøgning. Jeg ved at der fx ved medicinstudiet ligger en masse fremme som man kan se, men hat ikke kunnet finde tilsvarende for sta... -
Hej. Er der nogen som vil rette mit abstract for fejl og komme med kommentarer? Mvh Niko
ForumindlægAbstract – ”Idræt og sport i Amerika” This study analyse how the American sport are organized compared to the Danish. This study analyse also how the expression “The American Way of Life” are connected with an ice hockey club and what does it mean. Finally the study... -
forklar
Forumindlæg”Det nærmeste almindelige mennesker i dag kommer en kritik af måden, hvorpå vi har organiseret vores samfund, svarer til Kierkegaards beskrivelse af ironikeren, som nok er blevet bevidst om det æstetiske livs tomhed, men endnu ikke har været i stand til for alvor at finde og forpligtige sig... -
religion og dansk
ForumindlægHjælp - forslag til emne Skal have om kærlighed i fagene religion og dansk. Nogen er har nogle forslag til specifikke under emner? -
Forslag til FysA eksamens projekt
ForumindlægHej.Tiden nærmer sig vores afsluttende eksamens projekt i Fysik A på HTX 3g, og vi skal have fundet et emne at arbejde med.For at få flest mulige ideér har jeg valgt at spørge jer. Selve projektet skal selvfølgelig være på A niveau og bestå af et godt forsøg hvor der er gode muligheder for at skr... -
3 A-niveauer
ForumindlægJeg overvejer at vælge 3 A-niveauer, men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer. Er der nogen af jer med 3 A-niveauer, som har fortrudt, at I valgte dette? -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
Hvorfor bliver unge i dag radikaliseret (terrorisme)
ForumindlægHej alle Hvorfor bliver unge egentlig radikaliseret? P.S vil helst have en lang uddybende forklaring. Tak på forhånd;-) -
skr.karakter
Forumindlægerher nogen som ved hvornår vi kna få vores skriftlige karakterer at vide, altså udover den dag vi får udleveret karakterbladet??er nemlig meget nysgerrig.. -
Dansk/psyko. identitet - HASTER
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til AT eksamen her i morgen og er ikke alt for sikker på det hele og specielt med metoderne.. Jeg har om Klaus Rifbjergs bog "Anna (jeg) Anna" og om emnet identitetsdannelse på rejsen, om personlighedssplittelse, de to identiteter osv. Mht metoder skal jeg bruge den ...
