Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17681 til 17700 af 23489
-
Matematik bestået hvornår?
ForumindlægHej med jer. Jeg står i den kedelige situation at jeg er ikke er særlig god til matematik, hvilket også smitter af på mine karaktere i faget. Jeg har faget på A-niveau og har derfor lige været til skriftlig eksamen i det. Min egen vurdering af hvordan det gik er, at jeg tror det er ca. 50/50 om ... -
Udtryk med partielt afledede
ForumindlægBeregn udtrykket KYK + LYL, hvor YK, hhv. YL er den partielt afledede af Y mht. K, hhv. L, hvis Y = Aelamda * t (delta*K-p + (1−delta) * L-p)-m/p Jeg er med så langt at man starter med først at tage den partielt afledede mht. K - altså differentiere den indre og ydre, og så ganger K på.. ... -
Differentialregning
ForumindlægOpgaven lyder: "En funktion f er løsning til differentialligningen y'=2x+5-y, og linjen med ligningen y=1 er tangent til grafen for f. a) Bestem en forskrift for f." Nogen der kan hjælpe med hvordan denne skal løses, er ikke så god til differentialligninger -
Ligning for højden
ForumindlægHej, jeg sidder og har en opgave der lyder: "Siden a = 3y+3x+15 = 0 Siden b = 2y-6x-4 = 0 Siden c = x = -3 Du skal bestemme ligningerne for trekantens højder." Vha. y = ax+b har jeg ved siden b fundet ud af at y = 2,666x+2,334 Jeg ved at højden hb står vinkelret på, og skærer genne... -
Renteregning
ForumindlægHejsa Jeg sidder simpelthen fast i sidste opgave nu.. Min opgave lyder på: Der blev indsat 1500 kr. på en konto. De første 3 år var den årlige rente 7,5 %. a) Hvad stod der på kontoen efter disse 3 år: 1863.445313 kr. I de følgende år var den årlige rente henholdsvis 5,5 % 2,5 % 1,5 % 2 ... -
Hjæælp kombinatorik
ForumindlægI en forsamling på 50 personer er der 12, der stemmer AA, 23, der stemmer BB og 15, der stemmer CC. På tilfældig måde vælges 6 personer fra forsamlingen til et udvalg. a) Hvad er sandsynligheden for , at alle 6 personer i udvalget stemmer på BB b) Hvad er sandsynligheden for, at in... -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
Øjenoperation
ForumindlægKender I nogle, som har fået en øjenoperation og hvis I har, hvad synes de så om det? Jeg skal nemlig selv have en om små to uger, så ville gerne høre lidt personlige meninger om det:) (og jeg gider ikke at høre om hvad I har set i fjernsynet el., da det ikke er neutralt synspunkt) -
Økonomien
ForumindlægHej Hvad betyder overophedet Altså i min bog står der at: Økonomien bliver overophedet -
Rumfang af forskellige figurer.
ForumindlægHej. I en opgave står der: Undersøg, hvilken form mælkekartonen skal have, for at emballageforbruget bliver mindst muligt. Det skal lige siges, at mælkekartonen skal kunne rumme 1500 mL (1,5 L) På forhånd tak -
Lidt glemt matematik!
ForumindlægHej. Jeg har lige glemt lidt meget nemme småting, som jeg håber i kan svare mig på. Helst hurtigst muligt: 2 ligninger, hvor jeg ikke kan huske reglen: (a+b)(a+b)=? (2a-3b)(2a+3b)=? -
neutralisation - forvirret
ForumindlægHej... har brug for lidt hjælp (fsa-niveau) Jeg sidder med et forsøgs papir hvor man hælder noget saltsyre ned i et reagensglas og derefter hælder noget natriumhydroxid ned i indtil pH værdien er omkring de 7. Men sidder også med nogle notater fra netter hvor der står ( hvilket jo også er reglen... -
Fremskrivningsfaktor
ForumindlægGør rede for begrebet fremskrivningsfaktor ... det er en del af et eksamensspørgsmål jeg har fået, men hvordan gør jeg egentlig det? altså der er noget med 1+r%, men hvis jeg skal gøre rede for det, hvordan gør jeg så? er der nogle ideer? -
spørgsmål jeg har døjet med de sidste 3 timer.. billedanalyse... hjælp!!
Forumindlæghey.. har døjet med nogle spørgsmål i over 3 timer som jeg slet ikk ved hva jeg ska skrive til.. hjælp..!! et er til maleriet ´´Det rybergske familiebillede`` Billed : http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg spørgsmål.: 1: Hvad betyder det du ser på bille... -
"Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg har lige læst "Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan igennem flere gange. Og jeg fatter intet af den. Nogle der kan hjælpe mig, og forklare hvad det egentlig går ud på og hvordan man i korte træk kan analysere den? På forhånd tak -
2.gradsligning
Forumindlæghey ville lige høre om der var en herinde som ville checke min beregning og evt sige mig hvor jeg har lavet fejl hvis jeg har. "En kvadratisk græsplænes side er 20m gennem plænen er der anlagt to lige brede stiger, der står vinkelret på hinanden og er parallelle med siderne; dvs stierne kry... -
Dårlig, til, at, sætte, komma
ForumindlægJeg starter på hf til august, og i den forbindelse er jeg lidt bekymret for min kommasætning. I folkeskolen gad jeg ikke rigtig lære de grundliggende regler for kommasætning, så jeg kørte mit eget kommasætningssystem. Jeg er derfor gået i gang med at øve mig, og har i den forbindelse gennemgået ... -
Højskole? Og arbejde?
ForumindlægJeg vil gerne bruge en 20 uger af mit sabbatår på højskole, er der nogen, der har noget erfaring? Testrup Højskole er den, jeg umiddelbart synes er mest mig, men jeg ved det ikke helt endnu. Det er jo mange penge - er det dem alle værd? Og hvis nogen så tilsvarende ved, hvordan jeg i løbet af ef... -
ß - hvordan?
Forumindlæghej, er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man laver et scharfes s (ss)? før har jeg altid brugt (Alt+225) men det virker ikke med tastaturet på en bærbar, da der jo ikke er de der tal ved siden, som man skal bruge. nogen der kan hjælpe mig? Rudim -
Fysik C mekanisk energi
ForumindlægHej, her er opgaven: En bold kastes lodret op i luften med en startfart på 10m/s. Bolden når 5.1m op, hvilken hastighed havde den i højden 4,0m, hvis vi ser bort fra luftmodstanden? Tænkte det var noget med mekanisk energi, men jeg kan ikke få det rigtige svar. Help
