Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17701 til 17720 af 31730
-
Drømme-job
ForumindlægHej allesammen!Dem der skal på gymnasiet ikk´!Hvad er jeres drømme-job?Er selv i tvivl om hvad jeg skal være i fremtiden! =D -
Mat IT eksamen HTX lidt facits?
ForumindlægHejsa. Har lidt svar jeg vil høre om er rigtige:a) Lydintensiteten i 3 m når dB er 100Jeg får intensiteten til I=0,01 W/m^2b) Beregning af effekten PJeg får effekten til P=1,13097c) Afstand hvor lydstyrke er 85Får jeg til 16,8702m -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har et snit, der kun ligger lige over de 7 godt trukket ned af et par uheldige og uretfærdige 6-taller, og derfor bliver jeg lige nødt til at vide helt præcist, hvilke karakterer, der indgår i hhv. eksamenskarakteren og årskarakteren.Regner man gennemsnittet på alle senest givne årskarakte... -
skriftlige eksamener tilbage
Forumindlæger der nogen som har fået deres skriftlige eksamener tilbage ? der har jeg nemlig , og det er gået sååååååååååååååååååååååååååååååååååååå dårligt!!!! jeg tænkte på hvis der er andre som har den samme følelse, så kunne det være jeg ikk havde det såå dårligt længere! :( det gør faktisk meget ondt... -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Funktioner
ForumindlægHeyNogen der kan forklare mig hvad en funktion er? -
Gauss' lov
ForumindlægSiger at fluxintegralet over en lukket overflade, der indeholder ladningen q, kun afhænger af q: ∫S E • dS = q/ε0 Jeg vil spørge til beviset af denne sætning, for jeg synes ikke helt jeg kan følge det i min bog. Lad os sige den lukkede overflade er en kugle. Så er det let ... -
Vektor
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? -
Bevis for tallet e
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med et bevis for hvorfor følgende er rigtigt? e = lim (1+1/n)^n for n --> uendelig -
VIGTIG !!!!!
ForumindlægVærdien p (i kr) af en bestemt vare kan beskrives som en funktion af tiden t (i uger), hvor t ≥ 0 Værdien y=p(t) forventes at opfylde følgende differentialligning y'=5-1/10*y a) Bestem forskriften for p når det oplyses, at tiden til t = 0 er værdien af varen 500 kr b) Bestem det tidspu... -
A-niveau fag
ForumindlægHej allesammen! Jeg vil gerne vide hvad det betyder, når man har et fag på A-niveau? Bliver a-niveauet bygget på i 3.g, eller hvordan? -
Planethomework.com
ForumindlægTilhører Planethomework.com Studieportalen.dk? Eller er dette en fake 'look-alike' side? -
Areal og omdrejningslegeme
ForumindlægNu har jeg efterhånden regnet mange opgaver med areal, for derefter at skulle finde volumen. Jeg tænker bare på, at når man først har udregnet arealet for en given punktmængde, og man så skal regne omdrejningslegemet, for samme punktmængde, er det så ikke muligt at sætte arealet ind... -
Bestem f'(x)
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig eksamen på mandag og har fået til opgave at: Du skal ved hjælp af tretrinsreglen bestemme for en funktion. Nogen der kan hjælpe og komme med en forklaring? -
0!
ForumindlægHvordan beviser jeg at 0! = 1 -
Engelske på A
ForumindlægHejsa allesammen, jeg spørger nu bare lige af ren interesse, hvor mange af jer , som har engelsk på A ? Jeg står tit og kunne godt have brug for en del hjælp til mit engelske skriftsprog, men har været meget itvivl, om hvorvidt nogen herinde har på A. (Det skal være A, da jeg er igang med en eng... -
"Matematiske tegn"
ForumindlægHey Jeg ville høre, om der ngn der ved hvordan man laver de forskellige "matematiske tegn" på computeren. Altså hvordan man f.eks skriver kvadrat rod på computeren? Sætter ngt i anden? osv Håber at der er ngn der kan hjælpe mig. Vil nemlig gerne skrive mit mat projekt ind på compute... -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Fra erhvervsuddanelse til hf???
ForumindlægJeg er en familiefar på 27 år,der er uddannert murer. Jeg har været udlært i 7 år og har arbejdet som murer i alle 7. Nu har jeg i de sidste par år været træt af murerarbejdet, ( det er ikke udfordrende nok) så nu overvejer jeg at tage en hf, enten fuldtid eller på enkeltfag.( man kan ikke så me...
