Søgning på: international politik noter. Resultater: 17741 til 17760 af 22193
-
rettelse til tysk oversættelse
ForumindlægGodaften derude... jeg sidder med en tysk oversættelse, og ville blive mægtig glad hvis der var nogen som ville rette i den.. den danske: I årene omkring 1978 hørte man(viel) om de grupper, der kaldte sig No Future-generationen. Det var en bevægelse, hvis størrelse man ikke rigtig kendte. De grup... -
Hjælp: Motiverede ansøgning!!
ForumindlægHi alle! Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et par friske øjne på min motiverede ansøgning til økonomi-studiet på KU. Al kritik er meget velkommen :-) På forhånd tak! Jeg er ret så dybt fascineret af vores samfund, og måden hvorpå det hele hænger sammen og fungerer. For mig er det interessan... -
Rettelse af tysk tekst
ForumindlægEr der nogen der kan rette lidt i min tysk tekst? Det ville jeg sætte stor pris på! Alexandra ist 19 Jahre alt, und kommt aus Tutzing in Bayern. Tutzing ist eine kleine Stadt, wo viele reiche Leute leben. Alexandra geht auf ein Gymnasium, und habe sein Abitur in einem Jahr. Sie haben keine Ah... -
Tysk Hjælp!!!
ForumindlægHeej folkens :) Nogle søde mennesker, som vil rette den her for mig?? på forhånd taak :D I den første opg skal jeg: Omskriv nedenstående tekst ”Phillipp, 16 Jahre” til indirekte tale, således at både personlig og possessive pronominer bliver omsat til 3. person. Husk nu, at det person... -
Tysk aflevering til i morgen!!!
ForumindlægHeej folkens :) Nogle søde mennesker, som vil rette den her for mig?? på forhånd taak :D I den første opg skal jeg: Omskriv nedenstående tekst ”Phillipp, 16 Jahre” til indirekte tale, således at både personlig og possessive pronominer bliver omsat til 3. person. Husk nu, at det person... -
Studie bøger til administrationsøkonom uddannelse
ForumindlægSælger bøger til administrationsøkonom uddannelsen, bøger fra 1,2,3 of 4 semester. Sælger samlet for 2500 kr.. Jura Bøger Titel: Ansættelses- og arbejdsret i det offentlige. Fofatter; Lennart Konow. ISBN; 87 7392543 8 Titel; At tænke juridisk 2.udgave Fofatter; Jens Evald. ISBN; 87-89319-2... -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægJeg vil bare gerne have gennemgået oversættelsen - er det rigtigt? Dansk Hitler blev født den 20. april 1889 i den østrigske by Baunau am Inn. Efter hans far døde, boede han hos moren, som også døde kort tid efter, inden han flyttede til Wien og forsøgte at blive optaget på Wiens kunstakademi.... -
redegørelse
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver redegørelse over en nekrolog, og er lidt i tvivl om en redegørelse skal skrives i nutid eller datid? Her er min redegørelse, den omhandler ungdomhuset. Da ungdomshuset blev revet ned, blev denne nedrivning ifølge nekrologen omtalt som husets død. Husets død blev beskreve... -
Tysk oversættelse
ForumindlægAnmeldelsen af filmen "Das Leben Der Anderen" fra politiken 13. Oktober 2006 handler om hvor mærkbar Tysklandsgenforening var overalt med undtagelse i filmverdenen. Nostalgien for det gamle Østtyskland var politisk, socialt og kulturelt. I det gamle Østtyskland var der mindre arbejdsløs... -
Desperat brug for hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogen, som kan give nogle bud på, hvilket land - Danmark eller Italien - der vil klare sig bedst industrielt i de næste 10-20 år? og hvorfor...Jeg har svært ved at finde ud af dette og har virkelig brug for hjælp...! -
Lavvækst, hvorfor?
ForumindlægFra 1990 - 1993 oplevede Danmark en lavvækstperiode - altså lille eller ingen årlig stigning i BNP. Efter 1994 oplevede vi en høj vækst.- Er der nogen, der ved, hvad grunden er til, at der var en lavvækst i denne periode? - Og hvorfor udviklingen vendte, og Danmark fik høj vækst efter 1994?- Kan ... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
Gymnasium eller HTX
Forumindlæghmm.. en af mine venner spørge mig om noget som jeg meget gerne ville svare hende.. men er selv lidt vææk fra emnret.. det handler om hvad forskellen er melle mde to vidergående unddannleser er? hmm.. HTX mener for det meste at det er et nørdet sted.. men jeg har aldrig været der ude før og spørg... -
Tyske sætninger - Svære at forstå
ForumindlægHej alle hjælpere, Er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte 3 nedenstående sætninger på tysk til dansk? Jeg forstår ikke rigtig noget af dem. 1: "Am 3. Mai 1971 endete damit die Ära Ulbricht, und Erich Honecker wurde als dessen Nachfolger zum Ersten Sekretär des ZK der SED gewählt.... -
droppe ud
ForumindlægHej, jeg spørger fordi jeg går i 1.G stx. jeg begynder at føle om stx overhovedet er det rigtig for mig, jeg får såen rimelig fine karakter, de kunne selvfølgelig vlre bedre. min mor er meget tit på nakken angåedne lektier og aflevering men om jeg har lavet det og spørger op til flere gange om da... -
Pause...Vitser
Forumindlæghej jeg vil sætte stemingen op med en god vits.Her kommer den:Du er skilt?-Ja. Det var religionen,der ødelagde det.-Religionen?-Ja! Hun ville ikke lade mig elske min næse.....ps: hvis du mener at du vil være med til at stætte stemingen op. Så fyr også en vits af. -
Dansk
ForumindlægHejEr der nogen der ka'sige mig hvordan jeg kan blive bedre til at skrive gode stile til karakteren 9 og op efter!!!For jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre til dansk.Jeg synes da også at det ikke kun er "udlænding", der har svært ved det overordnet, men selv danskern... -
Overvejer nyt studium
ForumindlægHej derude! Jeg regner med at stoppe på Jura (3. semester AU) og læse noget helt andet Jeg har overvejet disse: -Filosofi/idehistorie -Litteraturhistorie/videnskab -Religionsvidenskab Igennem mit studie har jeg erfaret, at det er lysten der skal drive værket. Økonomi og jobmuligheder er begrænse... -
Herman Bang - Ved Vejen...
ForumindlægHej godt folk!Nu sidder jeg, og kan snart øjne dansk opgaven...! (jikes!) ... Jeg har valgt at skrive om Herman Bangs roman "Ved Vejen". Problemet er bare, jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal analysere den..!? Jeg fandt (overraskende nok) bogen forholdsvis god, og er selv kommet frem ti... -
HjælP miG :*
ForumindlægHeej Hvordan har danskerne modtaget forskellige grupper af fremmede gennem historien? Hvorfor har danskerne svært ved at blive enige om en fælles holdning til de fremmede? Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd babeZ (:
