Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17761 til 17780 af 23489
-
Hospitalsfysik
ForumindlægHvor stor er halveringstykkelsen for 100 keV røntgenstråler.i luft, når den linære absorptionskoefficent ved denne energi i luft er 0,0192 m^-1 forstår det simpelten ikke -
Verdenshandelen og konkurrenceevne
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave samfundsfags case, og der er nogle spørgsmål jeg har lidt svært ved at finde det rigtige svar på 1. Forklar hvofor flere og flere danske virksomheder køber og producer deres varer i udlandet 2. Hvilke fordele har en dansk virksomhed ved at handle med virksomheder ... -
kontinuert funktion
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe med denne opgave, jeg ved ikke hvordan jeg skal løse den:( -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
Krydsprodukt - huskeregel for +/- i, j & k
ForumindlægHej er der en nem måde man kan huske hvornår krydsproduktet af i j og k er hhv plus og minus -
Perihan
Forumindlæger der nogen der har læst Perihan... der kan hjælpe mig :) -
Adgangskvotient 2010 (medicin)
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre jeres bud på, om adgangskvotienten vil stige, falde eller være stabil i år? Nu tænker jeg især på adgangskvotienten for lægevidenskab/medicin. På forhånd tak:) -
optagelse på farma
ForumindlægHej SP! Tror I at man godt kan blive optaget med et snit på 5.0 på farmaceutstudiet på SDU?? De hr skrevet at der er fri optagelse på uddannelsen... men jeg hr læst at der er mange der har søgt ind... betyder det så at de begynder at går efter dem der hr høje snit, ik?? :( :( -
Ordbøger til gymnasiet
ForumindlægHej allesammen Jeg skal starte på gymnasiet her på tirsdag, og i den forbindelse skal jeg have anskaffet mig nogle ordbøger. Det lyder måske umiddelbart lidt dumt, men jeg aner simpelthen ikke, hvor store de skal være. Skal have Engelsk A, og Tysk B. På forhånd tak :) -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Udregne temperaturstigning af vand i et kalorimeter
ForumindlægHej Jeg sidder og laver fysikrapport hvor jeg bla. skal udregne temperaturstigningen af vand i et kalorimeter. Formelen hedder ?t= (U_eff^2 * T) / R * (c_vand * m_vand + 40 J/K) U_eff = 2,828V T = 240 sekunder R = 2,5 ohm c_vand = 20 grader C m_vand = 200g 40J/K = kalorimeterets varmekapacitet i ... -
Differentialregning HASTER!
ForumindlægHej jeg står i den uheldige situation at jeg i morgen skal til mundtlig eksamen i Mat A. Jeg er gået fuldstændig død og har brug for at få hjælp til et spørgsmål som lyder: "Du skal specielt gøre rede for hvad det vil sige, at en funktion er differentiabel og give konkrete eksempler på hvord... -
Et det snyd? Matematik skr. eksamen
ForumindlægHej. Vil I betegne det som snyd, hvis man terper matematik formler og udenadslære lige inden den skr. eksamen og så snart, man får papiret (ark til uden hjælpemidler) og eksamen er startet - skriver formlerne ned på et papir med det samme? :) Man har jo i princippet ikke brugt hjælpemidler under ... -
Reportage
ForumindlægSkal skrive en reportage om coronakrisen. Nogle der kan hjælpe hvordan man kommer i gang -
Shuntmodstand?
ForumindlægHej jeg har dette spørgsmål: Et amperemeter med en modstand på 40 ohm har fuldt udslag ved en strøm på 10 milli ampere. Instrumentet skal have fuldt udslag ved en strøm på 50 milli ampere. Beregn shuntmodstanden Hvad er en shuntmodstand ? -
Tag og kegler
ForumindlægHej SP Jeg har lidt udfordringer med opgaven her og håber I kan hjælpe og forklarer mig hvordan jeg skal løse opgaven her. (Har set at denne opgave er blevet spurgt om før, men vil gerne gå i dybden med det her) Tak på forhånd. -
To spansk sætninger. HJÆLP
ForumindlægHvordan oversætter man de to sætninger på spansk? På forhånd tak :) Du står i køkkenet og er ved at lave mad Jeg går og snakker med hende -
Spansk. HJÆLP MIG :(
ForumindlægHej. Jeg ville egentlig bare høre om der var nogle flinke spansk-talende personer derude der kunne være så hjertelige at tjekke om nogle sætninger på dansk oversat til spansk er korrekte. Det ville være rigtig dejligt og det drejer sig om ca. 10 sætninger. Hvis i kan hjælpe mig må i meget gerne s... -
Løs ligningen 2*(x+1)*(x-3)=0
Forumindlæghej nogen der kan løse ligningen: 2*(x+1)*(x-3)=0 tak :) -
Hjælp til svær opgave!!!
ForumindlægHar virkelig ingen idé på hvordan den opgave skal laves. Har virkelig brug for hjælp. På forhånde tak.
