Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17781 til 17800 af 154719
-
SRP: Komplekse tal i dag?
ForumindlægHej! :) Jeg skal lige straks til at skrive SRP, og min fagkombination er matematik/dansk hvor selve opgaven blandt andet skal bestå af en formidlende artikel, der redegør for komplekse tal sådan at 'almindelige mennesker' uden særlige matematiske forkundskaber kan forstå det. Så e... -
2pi eller pi
ForumindlægJeg læste en artikel fra en forsker i usa. Han skrev at man bør definere tau som er 2pi fremfor pi fordi 2pi åbenbart er mere praktisk anvendeligt, men det kan jeg ikke se det er . 2pi er så enhedscirklens omkreds(tænk på radiner) men den "havle cirkel" er også relevant vil jeg mener.... -
Udregn batterilevetid - How
ForumindlægHey... Jeg har lige købt et lille transportabelt anlæg/ghettoblaster. Jeg skal bruge den i det fri, så den skal bruge nogle batterier. Den har en "power consumption" på 18W står der, og de 8 C-batterier jeg har brug for har en spænding på 1,5V... Now, hvordan/kan man overhovedet udregn... -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t... -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
mL eller ml?
ForumindlægHvad er rigtigst?\nMilliliter forkortet: mL eller ml?\n\nI folkeskole plejede jeg altid at skrive ml, men i vores forsøgsvejledning står der mL -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
Alfa, beta og gamma
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle med noget om de tre stråler og hvad man bruger dem til -
Utilfreds med nye uddannelse!!!
ForumindlægHej Studieportalen!!! Jeg blev optaget på noget jeg vill mindst inde på, nemlig farmaci. Jeg er matematisk (naturvidenskabelig) student fra i år og mit spørgsmål er så, om der er nogle uddannelser jeg kan nå at komme inde på??? Jeg har et snit på 6. Er der ikke nogen uddannelser????? -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
enzymer
ForumindlægHej.. Hvad er et enzym? og hvad gør det? :-) -
Sinus, Cosinus og Tangens
ForumindlægNogen der kan lære mig om Sinus, Cosins og Tangens på deres egen måde? For jeg forstår ikke og kom med en som jeg skal prøve og løse. -
hvordan downloader man videoer fra youtube???
Forumindlæghvordan downloader man videoer fra youtube??? det er til en projekt håber nogen kan hjælpe -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ... -
Acceleration
ForumindlægHej har denne opgave som jeg ikke kan løse, -
universet
ForumindlægNogle der kan forklare mig dette: Hvordan kan det være, at planeterne bevæger sig som de gør. Forskellen på en planet og stjerne? Noget med at en stjerne lyse -
Radio
ForumindlægHvad er en radio lavet af præcis? gerne detaljer tak. -
2. semester af studie, planer om at droppe ud. Kan jeg blive smidt ud for ikke at dukke op?
ForumindlægJeg er på mit 2. semester af mit studie og jeg har indset at det ikke er mig overhovedet. Jeg har bestået alt på 1. semester. Mit spørgsmål er om jeg kan blive smidt ud for ikke at møde op til noget eller aflevere noget? Selvfølgelig eksamener, men jeg snakker undervisning, altså heller ikke afle...
