Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17801 til 17820 af 31730
  • Mat A & Fys B (SRP)

    Forumindlæg
    Jeg har i forbindelse med min kommende SRP opgave valgt at skrive i Mat A og Fys B, med hovedvægt på Mat. Jeg har endvidere valgt at skrive om differentielligningerns anvendelse i mekanikken. Har i enkelete forslag til hvad jeg kan skrive om? Gerne uddybende. Jeg har noget af denne art i tankerne...
  • Bestem integralet.

    Forumindlæg
    Kan ikke huske hvordan jeg bestemmer integralet, har meget brug for hjælp!! Opgaven lyder: Bestem integralet 3-1 3x^2+4x dx. Skal aflevere i aften så hurtige ville være meget dejligt.
  • Gymaniselære

    Forumindlæg
    Kære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi...
  • Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.

    Forumindlæg
    Je sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft.
  • Ligger følgenetre punkter på en ret linie?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej?
  • Afsnit om metode i SRP?

    Forumindlæg
    Skal der indgå et afsnit om metode i SRP?
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak.
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (:
  • U-days i Århus

    Forumindlæg
    Hejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u...
  • Funktion

    Forumindlæg
    Håber nogen vil hjælpe mig, og evt. forklare det Funktionen f er bestemt ved f(x) = 2x^2 - 5x + 3 Bestems f(0), f(1) og f(5)
  • 13.2b

    Forumindlæg
    Kan I hjælpe med denne her opgave?
  • fsa 2013 december hjæææælp

    Forumindlæg
    NOGEN DER HAR HAFT FSA 2013?? HVORDAN VAR DEN ? DØØØR AF STRESS SVAAAAR
  • Lignings hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?!
  • Y''=cy

    Forumindlæg
    Hej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak
  • Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ...
  • FSA Fysik og Kemi - blære svar

    Forumindlæg
    Hee jAlle sammen Nu er jeg jo nok ikke den eneste der skal op i fysik her i år (9 klasse) Men jeg tænkte på om der ikke var nogle der kender nogle blære svar, altså svar der lidt forbløffer læren. Svaren må meget gerne kunne hænge sammen med følgende emner • Magnetisme • Elektromagnetisme •...
  • dumper i årsprøve

    Forumindlæg
    Hvad sker der hvis man dumper i årsprøve altså i ens snit under 2.0 ? MEN man har snit på 7,7 i standpunktskarakter ? og går i 1.g? Får man love til at går videre i 2.g ?
  • Gode råd til FSA

    Forumindlæg
    Hej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)?
  • lottokuponer

    Forumindlæg
    Jeg skal regne ud hvor meget 834.768 lottokuponer fylder og forklare? Er der nogen som kan hjælpe?
  • HASTER!

    Forumindlæg
    hej (: jeg skal til årsprøve nu her på mandag, og jeg sidder og skriver noter til mine spørgsmål! 1) Er der nogle, der kan hjælpe mig med beviset til renteformlen? 2 ) Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad fordoblingstiden i forbindelse med KAPITALFRAMSKRIVNING er? På forhånd tak :D