Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 17801 til 17820 af 18958
-
Stram Finanspolitik
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål :) Hvis man har en stram Finanspolitik i Danmark, hvordan vil det påvirke valutakursen, og hvorfor? På forhånd tak for hjælpen :) -
FODBOLDKAMPEN IDAG - TYSKLAND TYRKIET HVEM VINDER???
ForumindlægHej folkens:-9 Glæder mig til fodboldkampen idag hvor tyrkiet og tyskland skal spille, hehe er nemlig selv tyrker men tror at tyskland vinder. Kom med jeres bud!!! -
korte spørgsmål
ForumindlægHar nogle sætninger jeg gerne vil være sikre på , men er ikke sikker på om det er rigtigt grammatik. Es liegt in die/im Berge zwischen DEM Schweiz und DEM Österreich - Jeg er i tvilt om der skal stå im eller in die? Im er fordi hvis Berge er dativ, så bliver det jo sammensat med in( in + dem =... -
Nogen/nogle
ForumindlægJeg synes, jeg kan huske en remse fra gymnasiet, der hed Spørgende, nægtende, betingende og sammenlignende. Hvad blev der af 'sammenlignende' i videoen Nogen/nogle? Hedder det ikke Nogen er højere end andre, og Der er nogen, der mener... (underforstået: og andre, der ikke mener det)? Me... -
substantiver i nominativ med bestemt artikel ??
Forumindlæghar fået følgende opgave som jeg ikke er helt sikker på. lav en liste med 20 substantiver fra billedet. de skal stå i nominativ med bestemt artikel, f.eks das auto, der mann... ( på billedet er der en masse børn ) biler, lastbil, kirke, hotel, tyv, politi. osv. tror i jeg skal finde 20 s... -
hjælp til bærbar valg!!!
ForumindlægNogen der kunne give råd til en GOD bærbar computer? :D Jeg overvejer at købe en ny bærbar computer, og jeg har disse krav: - er stor set 24/7 på computeren, så en tilpas størrelsesskærm, men jeg bærer også rundt på den hver dag, så maks 2,5 kg. - godt med stor RAM 4 GB - god batterilevetid ... -
fart km/t
Forumindlægen kugle har en fart på ca 954 km/t og banen er 15000m2 lang spørgsmålet : hvor mange sekunder tager det for kuglen at flyve 70 meter på forhånd ? -
Hvor meget læser man på uni?
ForumindlægJeg er sikker på at jeg vil læse videre på uni efter jeg har færdiggjort min stx. Jeg har sådan set et snit til at komme ind på det jeg vil lige p.t. , så problemet er at indsnævre hvad jeg vil læse blandt alle de spændende fag. I den forbindelse vil jeg spørge hvor mange fag man læser på univer... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
Præp: hvorfor "in" her?
ForumindlægThe Welshman climbed to second place in the world rankings, his highest position in six years, by winning the German Masters two weeks ago. Læst tekst fra en engelsk hjemmeside, som undrede mig lidt... Burde det ikke være det andet forholdsord, "for", som skulle bruges her? Så vidt jeg ... -
Hjææælp!
ForumindlægHejsa, nogle der kan hjælpe mig med nogle spørgsmål vedrørende Martin Luther? :-). -
Kort oversættelse, Hjælp
ForumindlægLübeck var indtil 1600 den vigtigste Handelsby og man kaldte Lübeck Handelsforbundets dronning (die Hanse). Som andre gamle handelsbyer har også Lübeck mange pakhuse (Speicher m pl). Mellem de gamle huse er der ofte så svævre (eng) gader (gasse f) at husene næsten rører hinanden. (sich berühren)... -
Sisyfosmyten
ForumindlægJeg skal opstille en problemformulering hvor både dansk og filosofi skal indgå. Er der nogle der vil se på min problemformulering, eller evt. rette den til så den bliver mere præcis Hvilke centrale genretræk ses i Camus filosofiske essay Sisyfosmyten, og hvilken indflydelse har det haft på dansk... -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
Ordet eksistens
ForumindlægHvad betyder ordet "eksistens"? Ifølge ordnet står der "det at eksistere". Fortæller det noget om, den måde en eksisterer på? Ifølge den store danske står der "om det faktum, at noget er til". Vil det sige, at jeg - som en person, der skriver et opslag herinde - er... -
Samf eksamen
ForumindlægHej alle sammen^^ Jeg har idag fundet ud af, at jeg skal op i skriftlig samfundsfagseksamen, og vil derfor gerne hører om i kan skrive lidt om de forskellige ting der i samfundet/samfundsfag. Tak på forhånd^^ -
HJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!!!!!!
ForumindlægHejsa ER der nogen, der ved, om kina var neutral eller om det var med i 1. verdenskrig? Har søgt, men kan ikke rigtig finde noget Tusind tak på forhånd. -
Moderatorer
ForumindlægLad os lige slå fast en gang for alle: Studieportalen er ikke et forum for en fri og åben debat .
