Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 17821 til 17840 af 92586
-
Hjælp til programmet TI-Nspire
ForumindlægHej! Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre. Min mac kommer med underlige svar, og jeg kan ikke finde ud af, hvorfor. Den siger hele tiden "blablablaEblablabla" og det der E, jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op med det. Jeg ved godt, at jeg kan tolke på det, men jeg vil egentlig he... -
Forhold-Please hjælp.
ForumindlægHej Jeg er stødt ind på en opgave, som jeg overhovedet ikke kan regne mig frem til. Har prøvet, men er ret sikker på, at det ikke er rigtigt. Spørgsmålet lyder: En barbecueblanding på 60 g består af salt, løg og chili i forholdet 6 : 3 : 1. Hvor mange gram af hver del er der? Jeg håber vir... -
Målestoksforhold
ForumindlægHey vil i hjælpe med at regne dem, jeg er nemlig ikke så god til målestoksforhold. Tak på forhånd -
Meget Let
Forumindlæg...Men kan kan stadig ikke finde ud af den. Jeg har en trekant hvaor side a=9 b=12 og c=10, bestem størrelsen A. Hjælp hurtigt :-) -
Projektion af vektor på linje
ForumindlægMellem punkterne A(0,3) og B(4,6) er en ret linje. Jeg skal bestemme projektionen af a-vektor (10,-5) ind på denne linje. Hvordan kan man gøre dette? På forhånd tak! -
?? til parallelogram opgave
ForumindlægHej Min søn skal lave et skævt tårn som et parallelogram. Højden skal være 10 cm og bredden 4,5 cm, med en hældning på 15 grader. Hvordan tegnes det???? Jeanette mor til Emil -
Kvartilsæt - Hjælp det haster!
ForumindlægHej hvad får i kvartilsættet til for disse dataer: Observation 0 - 1 - 2 - 3 - 4 - 6 - 10 Hyppighed : 6 - 2 - 8 - 6 - 4 - 1 - 1 -
Elpære- effekt
ForumindlægEn der kan hjælpe med dette spørgsmål? Hvis en elpære har en effekt på P=100W, hvor mange timer er den om at bruge E=8,64MJ? -
Skal jeg bare droppe ud?
ForumindlægHej folk. Jeg går i øjeblikket i gym (stx) på første år. Sagen er den, at jeg overhovedet ikke har motivationen til at kunne klare det. Jeg kan allerede mærke det nu. Jeg laver mine lektier, men heller ikke mere end det. Jeg får aldrig rigtig sagt noget i timerne, fordi jeg altid tænker &qu... -
Terrorisme
ForumindlægSå har jeg – og min makker – skiftet emne til Terrorisme ;-) Jeg har i løbet af sommerferien læst 3 bøger om al-Qaeda, to bøger om den 11. september og 3 forholdsvis lette (målgruppe: 6. - 9. klasses elever) bøger om International terrorisme generelt. Desuden har min makker læst godt 50 avisartik... -
SRO opgave om planetbaner
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om planetbaner. Jeg har fysik som det højeste fag, og matematik til at støtte med. Nu er det sådan at det er lidt svært at finde ud af hvad jeg skal skrive. Jeg ved jg skal skrive om kepler og Newton, men hvad, og kan nogen fortælle mig hvordan jeg ellers skal grib... -
Polynominer
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? Udregn ((CP(701)-CP(700))/(CP(1)-CP(0))) og forklar hvad dette tal fortæller. Indtil videre har jeg skrevt: ((CP(701)-CP(700))/(CP(1)-CP(0))) = CP(t)=-1.994*10^(-10)*t^(3)+4.220*10^(-7)*t^(2)+3.818*10^(4)*t+1.857*10^(0) Men så er jeg død... -
Sjove/irriterende hændelser under eksamen
ForumindlægI går var jeg til mundtlig eksamen i dansk (folkeskolen) og jeg sad i et forberedelses rum og læste min novelle jeg havde fået udleveret. Pludselig, mens jeg sad og læste min novelle, var der en bold som ramte vinduet til mit rum. Jeg kiggede ud og så et par drenge fra 5.-6. klasse. Jeg ignorered... -
Oversættelse
ForumindlægHej. Nogen der har lyst til at kigge min oversættelse igennem? På forhånd tak. Dansk del: Selv ser hun det ikke som nogen ulykke, at vi forlader industrialismens tanke om en skarp opdeling af tiden i ottertimersblokke med arbejde, søvn og hvile. Sådan har hun alligevel aldrig selv skelnet mellem ... -
notater, eksamen
ForumindlægMine notater er ikke så fyldestgørende, og har ikke så meget tid til at lave nogle her inden eksamen, da mine eksaminer her til sidst har ligget meget tæt på hinanden. Så vil høre, om der er nogle der har notater til følgende tekster. Det kunne være perfekt, hvis jeg kunne supplere lidt med det j... -
Hjælp til beregning af to ligninger
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til disse to ligninger ((8+5x)/(2))+7x=-5 2-((4x-6)/(5))=9 I må også gerne bruge andre tal istedet, hvis det er, bare jeg ved hvordan de skal regnes ud. Det er meget vigtigt for mig, skal aflevere Se vedhæftede fil, hvis det er nemmere :) ... -
Skæring med y-aksen?
ForumindlægHej :) Er det rigtigt at konstanten k til en stamfunktion er skæringen med y-aksen? -
Eksamen forberedelse!
ForumindlægHej som emnet også indikeree drejer det sig her om forberedelse til eksamen. Jeg går i 9. klasse og skal snrat til terminsprøve efterfulgt af de skriflige og derefter mundtlige eksamener. Har i nogle gode tips, råd? Jeg kan bruge alt hvad i har at byde på! Er så fandends nervøs! :( Jeg vil især... -
kornsilo haster!
Forumindlægmatematik er ikke min stærke side, så derfor er denne opgave rimelig svær for mig. håber i vil/kan hjælpe. opgaverne lyder sådan: Hansen har bygget en silo på sin gård. Siloen har et grundfladeareal på 10m og den kan rumme 100000L korn [hvor høj er hansens silo?] (den har jeg regnet, men je... -
Karakterforslag til engelskstil
ForumindlægHej allesammen:) Jeg er lige blevet færdig med at skrive min engelsk stil. Jeg ønsker at der en der ville læse den igenem og give et karaterforslag, og hvad der gør at i giver den karakter. Jeg ønsker også en kort beskrivelse af hvad jeg kunne gøre bedre i den. ------------------------------- ...
