Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17841 til 17860 af 24857
-
Opdrift
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med denne opgave, som jeg er gået i stå med: En isflage med rumfanget 18m3 flyder i havet. Havvandet har densiteten 1025 kg/m3. a) Begrund, at islflagen kan bære en isbjørn med massen 450 kg. Jeg har beregnet massen af isflagen ved at slå is' densitet op i en... -
Batteri som spændingskilde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe til opgave 2 og 3 -
Hurtig hjælp!
Forumindlæghej mennesker, det kunne være rart hvis i lige kunne hjælpe mig med denne: sidder fast pga. tidsmangel og stress.. hvordan kan man vise denne sætning; at 1.00 mol idealgas fylder 24.04 L ved 20 ° C og 1 atm. mange tak på forhånd! -
Newtons afkølingslov - differentialligning
ForumindlægI forbindelse med Newtons afkølingslov bruger vi differentialligningen du/dt=-k(u(t)-u0). Der er tale om en lineær differentialligning dy/dx +h(x)*y=g(x). Ved at regne lidt, får vi, at du/dt+k*u(t) = k*u0, hvilket passer med formen for lineær differentialligning. Når vi skal finde en løsning, ska... -
hej
Forumindlægnu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her. Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF). Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå eft... -
HF uden 2. fremmed sprog
ForumindlægJeg skal igang med en fuld HF her til August, og det under mig lidt at jeg ikke skal have 2. fremmed sprog. Jeg troede at det var et krav hvis man vil søge ind på en vidergåendeuddannelse? Men det er måske bar mig der har misforstået det? -
Journal???
ForumindlægGodaften. Jeg har fået til opgave at skrive en journal men jeg aner ikke hvad en journal er og troede det var ligesom en normal rapport. Nu står jeg i situationen hvor jeg er endt med 9 sider og ikke ved hvad jeg skal cutte fra. Nogen der evt. kan se på den og sige hvad der skal væk eller evt. re... -
Finde værdi af storakse og lilleakse for planet
ForumindlægHej Studieportalen og hvem der nu ellers kigger med. Jeg skal til at beregne akserne for Venus. Problem is, hvordan finder jeg a og b? Jeg har fundet nogle data for Venus. Middelafstand fra solen 0,723 AE/ 108,2 * 10^6 km Siderisk omløbstid 0,615 år Synodisk omløbstid 584 dage Banens exce... -
Impuls udregning for at finde en fart
ForumindlægHej. jeg har brug for Hjælp til impuls regning til udregning af en hoppe fart, ved tidspunktet hvor personen forlader kraftmåleren. Jeg starter med at vise samt udregne spørgsmålene inden dette, hvis jeg nu har lavet en dum fejl a) Bestem forsøgspersons masse. Vi ved at person presser 0,75kN til... -
F=dp/dt, hvorfor kan kraften alligevel beskrives som F=p/t?
ForumindlægOpgaven lyder: "En golfkugle med masse m rammes af en golfkølle, hvorved kuglen opnår farten v. Golfkøllen er i kontakt med golfkuglen i tidsrummet T. Den gennemsnitlige kraft fra golkfkøllen på golkfkuglen henover tiden T er" Svaret er: (m*v)/T. Hvorfor er det ikke ændringen dvs. delt... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
Forslag til ændringer?
ForumindlægHej,Vi kunne godt tænke os noget feedback på det nye design. Er det noget som efter jeres mening bør ændres? -
HJÆLP AKUT FRISTEN ER TIL IMORGEN AFTEN PLEASE
ForumindlægGenopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse Hej jeg ville meget gerne have svar på alle de her samt formler inkl. tak! Genopfriskning af Varme og opsamling p°a lineær bevægelse 1. Kaffemaskine En kaffemaskine er p°atrykt en effekt p°a 2100 W. Hvor meget forbruger mask... -
mekanisk energi
ForumindlægNår man har formlen Epot = -A tyngde Og man udregner A A = delta s * F tyngde vil F tyngde, så blive negativ, som gør at hele -A tyngde er negativ, Og desuden skal delta s være vandret flytning, kan det ikke være en bold, som man kaster ned tak på forhånd -
Rette engelsk essay (ENG A)
ForumindlægGuys, I desperately need your help! - jeg er faldet utrolig meget i skriftlig engelsk, og jeg har lidt svært ved at forstå om det er på baggrund af en personlig bedømmelse, eller og jeg virkelig bare er blevet dårligere til engelsk. Derfor spørg jeg jer *mens jeg bedende står på knæ* om der ... -
Dumpe Matematik eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig matematik om få dage, og jeg vil bare gerne have det overstået. Jeg er rigtig dårlig til matematik og det har jeg altid været, så i løbet af det her skole år, er jeg bare holdt op med at følge med i timerne. Dovent af mig, jeg ved det. Jeg har fået 02 i b... -
Krav for oprykning til 2.g
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 1.g og har lige fået mine årskaraktere hvor jeg havde et gennemsnit på 6,6 Jeg vil høre om det er det samlede gennemsnit af alle fagene hvor jeg jo som sagt har fået 6,6 i gennemsnit eller om det kun er årskarakterene for de fag jeg skal op i til årsprøver (mun... -
Studiestrategi i matematik
ForumindlægHvis man har svært ved almindelig algebra (7.-10. klassesniveau) og derfor ikke får stort udbytte af selvstudium, hvad er så de bedste tips til alligevel at komme igennem matematik B med en nogenlunde karakter? (helst et 7-tal) Mit oprindelige mål var at terpe derud med algebra, men når jeg brug... -
Spansk A selvstudium
ForumindlægHej! Sagen er den at jeg står og skal til at begynde i 3.G igen efter et års udveskling i Mexico. Det vil også sige at jeg rigtig gerne vil have spansk A! Da jeg har haft tysk B og har afsluttet det er kommer det bare ikke til at være muligt at følge et hold (der er desuden ikke plads til fle... -
ordforråd
ForumindlægHvis du har et dårligt ordforråd som mange andre kan du gøre vedr. Læs aviser; ikkEkstrabladetet og BT - men politikken, berlinske og information- følg med i deres leder og debatsider. Se debat: Debatten, gå under dr debat ellers kan du finde massere andre steder hvor du kan læse om debat...
