Matematik

Studiestrategi i matematik

30. august 2016 af diskoler (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hvis man har svært ved almindelig algebra (7.-10. klassesniveau) og derfor ikke får stort udbytte af selvstudium, hvad er så de bedste tips til alligevel at komme igennem matematik B med en nogenlunde karakter? (helst et 7-tal)

Mit oprindelige mål var at terpe derud med algebra, men når jeg bruger så lang tid på det (30-60 min. om dagen) så føler jeg ikke at mit udbytte af det er stort nok, taget tidsforbruget i betragtning. 

Så hvad er klogest: a) At lære algebra fra bunden af (tidskrævende). b) At undersøge skriftlige prøvesæt og lære at lave standardbesvarelser til den del af skriftlig eksamen uden hjælpemidler.

Med "standardbesvarelser" mener jeg at mange af opgaverne ligner hinanden fra år til år. Jeg kan godt lave en del opgaver rigtige, men hvis jeg skulle til prøve og forklare om almindelige brøkregneregler ville jeg vide intet. Søger råd til hvordan man griber matematik an, hvis man er temmelig dårlig til det og også har andre fag. :)


Skriv et svar til: Studiestrategi i matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.