Søgning på: kemi b. Resultater: 17841 til 17860 af 96568
  • hvad mener man med: anvendelse af logaritmefunktion?

    Forumindlæg
    hej igen. hvad menes der med hvis man skriver: giv eks. på anvendes af logaritmefunktionen.
  • eksponinentiel

    Forumindlæg
    Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses, at f(1)=10 og f(4)=80 bestem en forskrift for f.. Skal jeg benytte denne formel f(x)=k*g(x) => f'(x)=k*g'(x). ?
  • Eksponentiel aftagende funktion

    Forumindlæg
    Nogen der kan give en hjælpende hånd til den her? :) Om en eksponentiel aftagende funktion f oplyses, at f(2)=8.421 og halveringskonstanten er 6 bestem regnforskriften for f og løs ligningen f(x)=1,243
  • Eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har en lille opgave som har jeg lidt problemer med..... Om en eksponentiel udvikling f, oplyses det at f(0) = 8 og f(2) = 2 Bestem en forskrift for f og angiv den ensakte løsning til ligningen f(x)=1 Håber der en der vil hjælpe.... :-)
  • Hurtig svar: hjælp til matematik

    Forumindlæg
    En rektangulær grund er 20m længere, end den er bred. Da der skal lægges en ny vej, er det nødvendigt at tage 3m af længden. Til gengæld øges grunden 2m i bredden – herved bliver grunden 4m2 større, end den var før! a) Bestem den oprindelige grunds mål
  • Vandløb

    Forumindlæg
    Hej! :) I et af mine eksamensspørgsmål skal jeg beskrive et naturligt vandløb, men hvad er et naturligt vandløb?
  • HTX

    Forumindlæg
    Hvilken A fager skal man have på HTX naturvidenskab?
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse ligningen: log(4+x)+log(x-4)=log 4 Jeg er specielt i tvivl om log 4 på højre side af lighedstegnet? På forhånd tak.
  • HJÆLP!!! Reducering

    Forumindlæg
    Hello Kloge Mennesker :) Jeg har brug for jeres hjælp, jeg er gået helt i stå med disse 3 opgaver, så jeg tænkte i kunne hjælpe mig inden jeg rev mit hoved af ;) På forhånd tak :)
  • Vandig opløsning, der justeres til pH 2,12 indeholder ..

    Forumindlæg
    Hvordan løses denne?
  • Sunhedsteknologi eller radiograf? ..og kan man have børn og gå på UNI?

    Forumindlæg
    Hej Jeg står her og skal vælge uddannelse her inden den 5. juli, og først havde jeg egentlig planlagt at læse til radiograf i Aalborg, men det tænker jeg lidt er en dårlig idé, efter at jeg har fået en snak med studievejlederen på radiografudd., bl.a. fordi at udsigten til at få job er meget rin...
  • Eksamner for 1. og 2.g

    Forumindlæg
    Jeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre?
  • Skrifte gymnasium

    Forumindlæg
    Hej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen...
  • bærbarordning

    Forumindlæg
    På svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst.
  • Syre og Baser for 7. klasse

    Forumindlæg
    Hej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril...
  • Spørgsmål vedrørende cosinus/sinus i en retvinklet trekant

    Forumindlæg
    Hejsa. I en retvinklet trekant hvor jeg kun kender de 90 grader og skal finde vinkel B skal jeg bruge sinB = b/c som så bliver til B = sin-1(b/c) Mit spørgsmål er nu, hvorfor bliver sin til minus?
  • Logaritmer

    Forumindlæg
    hjælp mig med besvare B) : log4 –log2+log3+log10=
  • Mekanisk energi og Newtons love

    Forumindlæg
    Plzzz.. Jeg har brug for hjælp Fysik B spørgsmål.
  • hjælp til brændværdi og nyttevirkning- formler osv

    Forumindlæg
    delta ms * B = E ms er stearinlysets masse * brændværdi = Energi Spørgsmål: Hvad står B for og hvilke måleenheder har den? og isoler "B" og beregn denne størrelse. Jeg ved godt at B er brændværdien, men forstår ikke det med måleenheder og isolering af B?
  • Vektor! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Vektor a=(2/-3) Om en vektor b oplyses at: vektorer a·b=4 og vektor a· vektor ahat til b =-19 Bestemt koordiantatsættet for vektoren b??? HJÆLP PLEASE!

Søgninger relateret til kemi b