Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 17881 til 17900 af 65601
-
Hjælp let matematik, brøker
ForumindlægKan ikke helt huske hvordan man regnede, når der var flere en to brøker. Hvordan løser man den her opg. fx. 3/7-4/3+3/14 :)? og i må meget gerne uddybe -
Matematik B netundervisning
ForumindlægHej. Jeg går på den 2 årig HF på VUC. Jeg tænker over, om jeg skal tage mat b efter ferien som netundervisning. Jeg er stadig på mat C, men jeg vil gerne gøre alle niveauer færdig i stedet for at tage A i sommerferien. Er det meget svært på B når man tager netundervisning? Min lærer sagde til... -
Matematik cosinus sinus relationer
ForumindlægHvordan beregner man punkt D's højde h1 over gulvet -
SRO matematik og biologi
ForumindlægHej. Jeg sidder desværre fas i min matematikdel i min SRO. Opgaven lyder således: Datasættet i bilag 1 beskriver THC-koncentrationen i blodet på en person, der har indtaget cannabis. Udfør eksponentiel regression(B1)√ og find halveringstiden√. Find væksthastigheden efter en halv ... -
Matematik konstruer figuren
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp, jeg skal lave en opgave på geogebra, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre det, på geogebra håber du vil hjælp mig. AC = 7 cm Vinkel A = 50 grader Vinkel C = 40 grader Aflæs vinkel B samt linjestykkerne AB og BC Indtegn trekantens højder Find trekantens areal... -
Matematik-økonomi som HTX studerende
ForumindlægHej SP Vil jeg kunne studere Mat-øk som HTX'er, eller vil jeg mangle for mange af de økonomiske fag, som man har på HHX (virksomheds økonomi etc.)? -
En svær matematik opagve geometri
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil, et billed hvorpå opgaven står skrevet Jeg har især problemer med opgave b og c -
Matematik opgave a-c
ForumindlægHejsa er der nogen der kan forklare eller udregne fra opgave a-c? Forklare hvordan jeg skal komme frem til det eller hvordan? Tak, har vedfhæftet billede. -
Matematik, regne hierakiet.
Forumindlægen der har svar på denne fil jeg har vedhæftet, så jeg kan sammenligne mine svar skal havde karaktere fra den imorgen.... håber der er en der har..... -
MATEMATIK HJÆLP (GIV SVAR)
ForumindlægPernille får besøg af sine veninder og vil gerne byde på hjemmebagte boller. I en opskrift til 4 personer skal hun bruge: 250 gram mel, 20 gram sukker, 4 dl. mælk, 2 æg, 50 gram margarine Hun vil bage til 6 personer. Hvor store mængder af de forskellige dele skal Pernille bruge? -
Hvor meget tjener Freja - matematik
ForumindlægFreja tjener 75 kroner i timen og er på arbejde 2 gange 8 timer. Begge gange får hun 2 af timerne 50 procent i tillæg. Tjener hun 1200, 1350 eller 1500 -
søges matematik privat undervisning
ForumindlægJeg søger en matematiklærer, til min 15 års datter. Hun går i 9 klasse. Vi bor i Hvidovre. Jeg vil naturligvis betale for undervisningen. Mvh Lina e-mail: lina-o-la@hotmail.com -
Tricky matematik opgave.
ForumindlægJeg har fået følgende spørgsmål:Strykket i et fly kan beskrives som:f(x)=b*a^xJeg har udregnet a:0,854Og b: 1282,54Det betyder ikke noget hvordan jeg har det, men talene er rigtige nok.Nu skal jeg svare på følgende:To fly befinder sig i stratosfæren. På det ene fly måles dobbelt så stort tryk som... -
Har brug for hjælp til en matematik opgave om industrirobotter!!!!
ForumindlægFiguren viser: 1982=62 1983=76 1984=114 1985=164 1986=210 1987=287 1988=349 1989=410 1990=489 1991=552 a) Vis vha. regression, at udviklingen fra 1986 til 1991 med god tilnærmelse kan beskrives med en lineær model. Angiv desuden modellens regneforskrift. b) Hvilket år vil antal... -
Aktie regning, lidt svær matematik!
ForumindlægHey alle sammen. Har en pænt svær opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Den lyder sådan her: Isproducenten Frisko købte for 3 år siden aktier i to andre firmaeer for i alt 11,5 mio. kr. I det første firma købte de for 7,5 mio. kr. aktier til kurs 162. (Aktie 1) I det andet fir... -
hjælp til matematik aflevering, 1hf
ForumindlægJeg vil bede om jeres hjælp da jeg ikke lige kan se logiken i teksten, som også gøre det svære at regne det =) Jeppe sælger sin Nintendo dx for 2003kr, men han skal betale 37% i skat, hvor meget har Jeppe tjent?? (forstå ikke hvorfor han skal betale skat fx) Jeppe køber et par vandski... -
En kugle i en kegle (Matematik A)
ForumindlægHej, jeg har MEGET svært ved denne opgave, og håbede på lidt hjælp herinde fra :) I en kegle er indlagt en kugle, således at kuglen rører keglens grundflade og krumme overflade. Keglens højde er 12 cmog radius i grundfladen er 5 cm a)Bestem kuglens diameter b) keglen fremstilles af t... -
Matematik afl. Cykel lås
ForumindlægHej folkens! Jeg har en opgave hvor jeg skal regne ud hvor mange kombinationer jeg kan lave med en cykel lås. Der er 4 rækker med tal fra 1-9. En gode er fx. 6521. Spørgsmålet lyder: Hvor mange kombinationer kan du lave? -
Matematik B niveau
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål til følgende opgave: I en model betegner O x (målt i kr.) en virksomheds samlede omkostninger ved en produktion på x enheder af et bestemt produkt. Den pris pr. enhed, som virksomheden kan sælge samtlige x enheder for, betegnes a(x) (målt i kr.). I modellen anta... -
Matematik B Niveau Hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg har fået følgende opgave stillet i min blækregning og har problemer med de to sidste dele af opgaven, er der nogen som kan hjælpe mig? Alle former for hjælp modtages med kyshånd!Opgave 5: "Den tid, det tager et æg at udklækkes, kaldes inkubationstiden, og den afhænger af æggets te...
