Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 17881 til 17900 af 31756
-
Geometri
ForumindlægJeg sidder så småt og forbereder til eksamen og er i tvivl om nogle opgaver fra tidligere eksamenssæt. Jeg er i tvivl om hvordan man løser c'eren i vedhæftede opgave? Nogen der kan hjælpe? Desuden er jeg lidt i tvivl om b'eren Men jeg tænker vel bare den kan løses ved at vi har at y'... -
Bestem hastighedsvektoren
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (vedhæftet) :-) -
Reducer ved hjælp af potenser
ForumindlægHvordan ville du regne disse ud? -Medmellemregninger 1: (2 * 3)^3 * (2/3)^2 * (2 * 3)^-2 * (2^2)^3 2: a^3 * b^4 * a^2 * 2a * b^-4 3: X^3 *x * y^2 * x * x^-4 * y -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der sker i hvert trin, for når jeg kigger på det mister jeg helt overblik. Tak på forhånd. -
Foreskrift og funktion
ForumindlægHar svært ved at kunne finde svaret og begrunde det. Angiv for følgende forskrifter skæringen med y-aksen, den procentvise ændring og hvorvidt grafen er voksende, aftagende eller konstant. Begynd dine svar! ??(??) = 19 · 1,026 -
f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f' og g(0)
ForumindlægJeg ved ikke hvad der sker, der er gået en matematisk blokade-klap ned for mig og jeg husker intet af differentialregning selvom jeg har afleveret 2 store afleveringer uden fejl for 2 uger siden samt lige genopfrisket pensum. Nogen der kan hjælpe mig? f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f'... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægKan nogle hjælpe? :) Grafen for en eksponentiel funktion f går gennem punkterne A(2,60) og B(8,90). Løs ligningen f(x) = 125. -
Hjælp til matematikopgave!
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd -
eksponentiel funktion
ForumindlægHar vedhæftet opgaven har brug for hjælp -
hjælp til passande variabel
ForumindlægNogle som vil hjælpe med at løse denne? -
Hvad skal jeg gøre???
ForumindlægHej, jeg hedder X og er 15 år gammel. Springer bare direkte ud i det :) Jeg aner ikke, hvordan jeg kommer i et gymnasie, da jeg er bange for ikke at blive egnet, og ved ikke, om det er en god ide at skifte klasse. Jeg går i 8. klasse nu, og flytter, så jeg kan starte på 9. på en ny skole. Proble... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
Samfundsfagligt studie
ForumindlægHejsa alle. Jeg er personligt kommet meget i tvivl om mit studievalg, hvilket enten taler for at jeg tænker mig godt om inden jeg vælger noget, eller, at jeg bare generelt er noget forvirret. Som overskriften antyder, så vi over i det samfundsfaglige område, hvorfor mine tanker går på studier som... -
Problemregning på computer. Hvordan?
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig, at lave mine problemregninger på computer fremover, da jeg er meget langsom til at skrive ind (og så får et 7-tal for det). Problemet er, at jeg ingen ide har om hvilke programmer man bruger. Bruger man Word eller Excel? Og hvordan laver man kvadratrodstegn osv.? -
Hvad skal jeg gøre for at få over 0 point i Mohr?
ForumindlægHey. Jeg har tilmeldt mig Mohr, men er ikke videre noget matematisk geni. Jeg tænkte på om der er noget man kan øve sig på - bevisførelse, talteori, etc. - således, at man maksimerer muligheden for at kunne få et par point-Hvad er ejres erfaring med Mohr? Nogle der har prøvet bare ikke at kunne a... -
Kan man få 13??
ForumindlægJeg er lige blevet i tvivl om noget..Hvis man har valgt 1-årigt A-niveau, og får 11 i 2.g og 13 i 3.g i den skriftlige prøve..Hvad vil ens endelige karakter så være? Runder de op til 13? -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Mat A på eng.=> Medicin?
ForumindlægHey folkens....Jeg starter på IB efter sommerferien, hvor jeg har valgt Math Higher som på papir svarer til Mat A-niveau, men som i virkeligheden er nærmere Mat A+.Jeg har valgt det, da jeg gerne vil ind på medicin...Men problemet er, at jeg er ret nervøs over om jeg kan klare Math Higher (og en... -
Hvem har søgt aktuar/forsikringsmatematik?
ForumindlægHej folkens. Jeg har selv søgt om optagelse på forsikringsmatematik, og venter nu på svar fra KOT. Jeg kommer fra Jylland og har længe haft planer om at flytte til København. Mine tanker om videregående uddannelser kredsede i første omgang om valget økonomi/mat-øk. Men jeg endte så med at vælge...
