Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 17901 til 17920 af 117955
-
logaritmeregneregler
Forumindlæghar lavet nogle noter til logaritmeregneregler, som jeg bedst forstår dem. ved godt der er andre måder at skrive dem op på, men dette er nemmest for mig, er bare ikke sikke på om jeg kan bevise dem sådan, jeg tænker på den venstre side af lighedstegnet har vedhæftet dem -
Udled formlerne for at bestemme konstanterne i forskrifterne for enten eksponentielle eller potens sammenhænge, når netop to støttepunkter er kendte.
ForumindlægHejsa. Hvordan gør jeg dette? Det er et spørgsmål til mundtlig eksamen. -
eksamensbevis
ForumindlægHvis jeg afslutter matematik på C-niveau i 1.G og så SENERE efter 3.G tager det på B-niveau, kommer så både eksamenskarakteren fra C-niveau eksamen og årskarakterene fra C-niveauet i 1.G til at tælle, eller der det kun eksamenskarakteren for C-niveau og så årskarateren og eksamenskarakteren for B... -
enzymer
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen og jeg er helt lost med en kategori. Hvordan optimere kroppenforholdene for udvalgte enzymer? Hvad sker der fra at en burger puttes i munden til dens bestanddele er optaget i blodet? Hvad kan kroppen bruge disse bestanddele til? Jeg håber virkelig i ka... -
STX el. HF?
ForumindlægHej allesammen, er HF lettere end STX, altså får man mere lektier i STX? Hvilken er hårdest at gå på? -
HTX ELLER STX!?!?
ForumindlægHej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Tysk skriftlig.. FY FORN!
ForumindlægAndre som har fået en "god" karakter i tysk skriftlig eksamen eller årsprøve i år?Det kan man ikke ligefrem sige jeg fik, men med 05 kan man da måske blive fisker :\\.. -
spørgsmål !
Forumindlæghej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål? -
Eksamenssæt matematik A(25 maj, 2012)
ForumindlægHej folkens, er der nogen der har eksamenssættet fra i dag(matematik A-niveau 25 maj 2012) Kunne tænke mig at prøve regne den da jeg skal op til eksamen her næste uge. -
toppunkt
ForumindlægJeg læser til eksamen og kom lige i tvivl om en lille ting omhandlende toppunkt: Når man skal bevise toppunktsformlen, ved brug af differentialkvotienten, hvordan kan man så argumentere for, at: f'(x)= 0 2ax + b = 0 x = - b /2a ??????Jeg ved godt at 2ax + b fåes ved at differentiere ... -
Hvor mange vil læse medicin???
ForumindlægHej, Har selv planer om at læse medicin... skal sog først ud af 10. klasse og gymnasiet. Er lidt ivrig efter, at vide hvor mange der vil læse medicin i fremtiden, og hvorhenne? :) -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Positiv ortogonal matrix
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en opgave, hvor jeg skal angive værdierne c, b og a i nedenstående matrix: Sådan at den bliver positiv ortogonal. Det er klart, at den numeriske værdi af både c, b og a må være sqrt(2)/2, men hvordan kan jeg (uden at bestemme determinanten) se, hvilke fort... -
Mystisk fysik opgave
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har løst delopgave b i denne opgave fra min fysik eksamen, men er ikke sikker på om jeg har lavet de rigtige antagelser omkring elastisk stød. Nogen der kan fortælle mig hvordan den skal laves? Og måske et facit hvis ikke det bliver for besværligt -
hjælp?
ForumindlægÅrsprøve? har tæn og tænkt kommer ingen vejne?http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0581.pdfopg.a hvordan løser man sådan en?? -
Vektorprodukt
ForumindlægEr der nogen, der har lavet rapport over skalarproduktet? Jeg skal op til eksamen om nogle dage, og jeg kan simpelthen ikke finde min rapport! -
Evt. spørgsmål v. mundt. årsprøve
Forumindlæghej!da jeg skal til mundtlig årsprøve i biologi her snart, ville jeg høre om der er nogen der har eller kender til steder, hvor jeg kan finde eksempler/rigtige spørgsmål fra den mundtlige eksamen.jeg har slet ikk set nogen før, så det ville være en meget stor hjælp.jeg går i 2. g og har det på hø... -
Jeg er desperat , hjælppppp !!!!!
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 2.g, jeg har matematik på B-niveau, jeg hader virkelig meget matematik. Jeg kan ikke sætte mig ind i faget, og til sommer skal jeg op til en skriftlig eksamen... Jeg er bange for at dumpe :( hvad skal jeg gøre ?? Hjælp mig ??!! :( -
Rødder igen!
ForumindlægHej.Jeg laver i øjeblikket dispositioner til de forskellige emner, vi kan blive udsat for til mandagens årsprøve i mdt. matematik. Et af vores emner hedder "Rødder og toppunkter" i et andengradspolynomium.Jeg synes, det er lettere kompliceret, så jeg vil i det følgende forsøge at forkla...
