Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17941 til 17960 af 102572
-
Herons formel??!?!?!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik og har brug for lidt hjælp. Jeg skal gøre rede for arealet af en trekant og bevise Herons formel ved hjælp af grafregneren. Jeg er helt blank på hvordan jeg besvare dette, og ville høre om der var nogle der ville hjælpe?? -
Sådan finder du sidste års opgavesæt!
ForumindlægSidste års opgavesæt fra de skriftlige eksaminer på gymnasialt niveau finder du sådan her: Start på Undervisningsministeriets hjemmeside, Undervisningsministeriet, vælg Uddannelse, vælg Gymnasiale uddannelser > Prøver og eksamen vælg Centralt stillede skriftlige opgavesæt, s... -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
I tvivl om gymnasie og fag
ForumindlægHej, mit navn er Benjamin og jeg går i 6. klasse. Jeg har mange spekulationer for fremtiden, men jeg er i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal gå på. Jeg ved heller ikke præcist hvilke fag jeg skal have. Jeg vil være matematiker, og evt tage en Ph.d. Mit faglige niveau er intet problem; jeg score... -
2. ordens diff. ligning
ForumindlægHej. Jeg står med en opgave hvor jeg skal redegøre for, hvordan man løser en andenordens diff.ligning af formen y''+c*y=0. Helt specifikt vil jeg gerne kigge på typen y''=-c^2*y. Tænker umiddelbart, at fortælle den fuldstændige løsning til y''=-c^2*y, og bevise hvorledes d... -
Hjælp vedrørende gymnasiet.
ForumindlægNogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på? Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biol... -
reducere udtryk?! hjælp :)
ForumindlægSidder med et matematik stykke jeg har stiret mig ret blind på og håber der måske er en der har et skarpt øje for det... Er gået død i dette her: (x+y)^2 - 2xy som skal isolere r i formlen 1•r^2+p=q Hjæææælp!?!? Har løst denne her men er ikke sikker i min sag på den er rigtig: Reduc... -
trekanter
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af det så hvis der er nogle der vil hjælpe vil det være dejligt -
I am no good at it
ForumindlægHej alle. Har undret mig lidt over hvorfor det hedder "I am no good at it" og hvorfor det ikke er not good ? Nogen der kan forklare hvornår man bruger no og not? Louise -
Bagud på uni !!
ForumindlægHej alle Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er kommet utroligt langt bagud på mit studie, pga. akut sygdom. Jeg er i hvert fald 200 sider bagud, og jeg kan ikke overskue hvordan dælen jeg skal få indhentet alt dette.. Jeg ville derfor høre, om der er nogle derude som har nogle gode... -
Fysik A eller kemi A?
ForumindlægHej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors... -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde... -
Ascorbinsyre
ForumindlægJeg har fået en spørgsmål som lyder: Udregn indholdet af ascorbinsyre i en enkelt C-vitaminpille og sammenlign med varedeklarationen. Som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal svare på?? Det vil være en kæmpe hjælp hvis I kunne hjælpe mig:)) -
haster!!! Formler til retvinklede Sfæriske trekanter
ForumindlægHej allesammen!! Jeg sidder mit i min SSO om sfæriske geometri. Jeg er kommet til et problem da, jeg skal bevise formlerne for en retvinklet sfærisk trekant. Jeg har desværre ikke ret meget om dette specifikke område, kun en enkelt bog og den har desværre kun en halvside. Så jeg står lidt på bar... -
Hhx
ForumindlægNogen der har/har haft finanslinjen på Hhx. Vil gerne høre om, hvordan den er at have. Interesserer mig meget for matematik og økonomi. Matematik A, Finansering C/B, VØ A Og kan man vælge imellem C/B i finansering -
Hjælp med eulers metode numerisk til SIR
Forumindlægi dokumentet er der noter til hvordn man kan benytte Eulers metode ved SIR-modellen -
Læse
ForumindlægHvordan læser i op til oldtidskundskab? Har I nogle gode råd? Altså man får jo ikke så meget ud af at læse Odysseen igen. Skal man bare kigge sine noter igennem? -
Søger hjælp til latin..!
ForumindlægJeg skal til eksamen i latin i år, og desværre ikke helt vildt styr på det..Nogle der vil hjælpe mig lidt?? foreksempel med nogle noter eller noget andet?? så skriv til min mail---> ida_mam@hotmail.comVille være så dejlig hvis der var en der gad at hjælpe mig.. -
Notesystem i evt. Word?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har hørt noget om, at man et sted kan downloade et SUPER smart notesystem til sin computer, så det er meget nemmmere at have styr på sine noter osv. Ved i hvor man finder dette og kan downloade det henne? KH Naja. -
Engelsk gramatik
ForumindlægMin datter vil have tatoveret følgende tekst: The things that does not kill me, only makes me stronger Er det korrekt gramatik at der skal et s efter 'make' ? På forhånd tak Tina
