Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17961 til 17980 af 95434
-
Differentialligning
Forumindlægdy/dx = ex-y Samtlige løsninger til denne differentialligning har jeg regnet at være y = ln(ex+c) Er dette korrekt? Derefter skal jeg bestemme den løsningskurve der går gennem (0,1): y = ln(ex+c), gennem (0,1) 1 = ln(e0+c) 1 = ln(1+c) 1 = 0+c Det er her jeg kommer i tvivl. ln(1) = 0, men ln(c) ... -
Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne opgave
ForumindlægIoniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linier med bølgelængder på 140nm, 185 nm, 254 nm, 313 nm og 579 nm. a) Beregn de tilsvarende fotonenergier Linien med bølgelængden 254 nm svarer til overgang fra 1.exciterede ... -
vands ionprodukt
ForumindlægJeg har lige læst at selv friskt destilleret vand er en lille smule strømledende. Det skyldes at vandmolekyler sommetider overføre en hydron til hinanden. Måles koncentrationen af hydroxid og oxonium får man [H3O] = 1,0 * 10-7 M Og så står der at man for at få vands ionprodukt skal GANGE de 2 ... -
lineære funktion
ForumindlægVed et laboratorieforsøg hænges en fjeder op ved siden af en målestok. Når der hænges et lod i fjederen, bliver fjederen længere. Fjederens position aflæses på målestokken ud for pilen (se figur 1). [<-- Den behøver i vist ikke!] Det oplyses, at sammenhængen mellem fjederens position og lod... -
regneregler og bevis
ForumindlægDisse udtryk sættes lig hinanden 1/2•a•b•sin?(C)=1/2•a•c•sin?(B)=1/2•b•c•sin?(A)⇔ Divider med 1/2•a•b•c a•c=b•c⇔a/c=b/c (1/2•a•b•sin(C))/(1/2•a•b•c)=(1/2•a•c•sin(B))... -
lysledere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive AT-synopsis under hovedemnet Videnskab og Ansvar. Jeg har kombineret fysik og dansk, hvor dansk fylder mest. I min fysik-del skal jeg snakke om lysledere, men jeg må indrømme, jeg ved ikke så meget om det. Er der nogle, der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
forstå det ikke
Forumindlæghej alle samme jeg har et problem jeg vil det ikke hhvad faremomenter. er der ikke nogen der kan hjælpe mig. det er fysik, men jeg tror ikke vi har haft i fysik jeg kan ikke huske og er der ikke nogen der kan hjælpe mig med fællestrak hos syre og fællestræl hos baser. hjælp mig pleas (9. klasses ... -
Udtryk E
ForumindlægJeg har fået af vide i en opgave, at jeg skal udtrykke E ved m, c og T. E= C*T og C=m*c Hjælp? -
Navngivning
ForumindlægHej!Nogen der kan hjælpe med at navngive:CH3 CH3 \\ / C=C / \\ H COOHog... CH3 COOH \\ / C=C / \\ H CH3På forhånd tak.. -
andengradspolynomie?
ForumindlægHvad betyder b og c i et andengradspolynomie for grafen?? -
Afstand med sin, cos og tan
ForumindlægHej. Jeg sidder med en trekant hvor jeg hved at vinkel A er 90 grader og B er 89,05 og C må derfor så vel være: 0,95 grader. Jeg ved udove dette at afstanden mellem A og B er 6371 km. Opgaven er nu at igennem at bruge sin, cos og tan at udregne linjen bc. Jeg vil gerne have en lille forklaring ... -
Salte og ioner!!!
Forumindlægjeg skal til eksamen her på mandag og kan ikke komme på mere end 2 forsøg og de kræver mindst 3 forsøg af os. vil i ikke komme nogle forslag til hvad jeg skal sige og bruge af forsøg, jeg kan noget fysik/kemi men hvis i ville sige hvad jeg så skule bruge til forsøgene ville det virkelig være dej... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Er det umuligt at få 12 i gennemsnit på gymnasiet?
ForumindlægJeg tænkte på om det var dybt umuligt at få et snit på 12 i gymnasiet, hvis man deltager aktivt i timer og leverer opgaver til UG hver gang? -
Mundlig eksamen: funktioner og vækst?
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på alle mine mundlige eksamensspørgsmål til om et par uger. Jeg har et spørgsmål der lyder: FUNKTIONER OG VÆKST Redegør for mindst to af de tre typer af vækstmodeller - læneær vækst, eksponentiel vækst og potentiel vækst. Det lyder meget ligetil. Mit problem e... -
Antal eksamener for STX
ForumindlægJeg har et par spørgsmål omkring eksamener, som jeg håber I kan hjælpe mig med at finde svar på. Jeg er i tvivl omkring hvor mange eksamener man skal op til i et almindeligt STX- gymnasieforløb på 3 år. Jeg overvejer stærkt at tage 5 A-niveau fag - kommer det til at betyde noget for antalle... -
Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket i gang med at tage Matematik på B niveau via VUC Flex (fjernundervisning). Det er gået fint indtil vi ramte differentialregning og integralregning, jeg er gået helt i stå nu og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber at der er nogen derude der har mulighed for at guide m... -
bøger til laborantuddannelsen
ForumindlægAlle bøger til laborant uddannelsen sælges, der er nogle notater i dem. Laboratorie beregninger (Pia Johansen) Håndbog for laboratoriefolk (Flemming Simonsen) Kemi 2000 C niveau (Helge Mygind) Kemi 2000 B niveau (Helge Mygind) Mikrobiologi (H. Thougaard, V. Varlund, R.M. Madsen) Prak... -
Bøger til sygeplejestudiet
ForumindlægKemi 2000 C-niveau af Helge Mygind Kemi 2000 B-niveau af Helge Mygind Klinisk Mikrobiologi af Elsy Ericson og Thomas Ericson Ansvar i sygepleje - rettigheder og pligter af Karenlene Ravn Sygeplejebogen 1 - grundlæggende sygepleje. Gads forlag. Sygeplejebogen 2 - 1. del. Teoretisk-metodisk gr... -
Metoder i samfundsfag - HJÆÆÆLP
ForumindlægHej Alle. Jeg vil høre om der er nogen som har godt styr på de samfundsfaglige metoder? For jeg har brug for god rådgivning mht. netop dette til min afsluttende AT-eksamen. Jeg har skrevet en synopsis i historie(A-niveau)-samfundsfag(C-niveau) hvor jeg under emnet "Racehygiejne i Danmark i m...
