Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17961 til 17980 af 23489
-
Kastevidde, Haster virkelig virkelig meget!!!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet spørgsmålet : Undersøg eksperimentelt, hvordan kastevidden L afhænger af vinkel α og/eller affyrringshøjden h. Dette er i forbindelse med skråt kast forsøget. Jeg ved virkelig ikk hvad jeg skal svare, håber på et svar hurtigst muligt.. PÅ forhånd tak. Ps. plot oploa... -
Reaktion ved titrering
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lavet en titrering af saltsyre med natriumhydroxid og skal så opskrive titreringsreaktionen. Er det bare: HCl + NaOH → H2O + NaCl Eller er det noget andet der tænkes på? Derudover er der to ting, som jeg ikke lige kan gennemskue. For det første, hvad bør pH så pr... -
Nyttevirkning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, hvordan nyttevirkningen afhænger af vandportionens størrelse? I må også meget gerne uddybe, hvorfor det lige er som du nu engang er.. På forhånd tak -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der gider, at bruge tid på at læse min SRP og give en bedømmelse af den og hvilken karakter den burde få? Jeg har lige fået den tilbage og er utrolig skuffet over min karakter.. Tak på forhånd. Venlig hilsen Maria -
en funktion...
Forumindlægjeg har en opg. som formentlig ligger på denne side (jeg kan nemlig ikke åbne den selv - mærkeligt:S) anyway så er det opg 6:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/0083.pdfhvis den handler om en funktion f(x)=lnx/x så sig lige til for jeg kunne tænke mig at spørge om nogle ting...ta... -
Dansk opgave
ForumindlægHej allesammen! hmm.. jeg skal snart vælge en bog til den "stor danskopgave" i 1.g.. jeg ville hører om der er nogen der har en god bog de vil anbefalde?? -
ekspansiv finanspol, multiplikator, keynesianere og klassikere
ForumindlægJeg har nogenlunde forstået det med multiplikatoreffekt og accelerator, altså acceleratoren kommer til på baggrund af en multiplikatoreffekt, men hvordan sættes multiplikatoren i gang under lavkonjunktur?? for ja, muliplikatoren sættes jo i gang via et stigende forbrug, men hvordan det, når vi ... -
Afstandskvadratloven, radioaktivitet
ForumindlægHej, Jeg sidder med et problem i forhold til et fysikprojekt der omhandler radioaktivitet. Jeg forstår ikke rigtigt det her med afstandskvadratloven, så måske der er en der har lyst til at forklare det? Jeg har søgt på nettet, men jeg synes at den er forskellig alt efter hvilken side jeg kigge... -
Rotationsenergi i stang
ForumindlægHej jeg skal lave et eksperiment hvor jeg beskyder en stang ophængt i sin ende, med et projektil, så skal jeg bestemme mængden af energi optaget i stangen. Jeg har inkluderet et billede hvis min beskrivelse ikke har været helt god :) http://www.myupload.dk/showfile/165953acb19.png/ Hvis jeg er is... -
Valget 2005
ForumindlægHej!Valget er nu efterhånden fuldstændig afgjort. Det parlamentariske flertal ligger fast. Nogle er glade, andre er triste! Studieportalen har endnu en gang været en portal for politiske debatter i en heftig valgkamp.Valgkampen er forbi, jeg er træt, og jeg har personligt opnået det, jeg ønskede.... -
Hvorfor?
ForumindlægHvordan kan det være, at man ikke kan forstå noget, når det er muligt at forstå? Hvis I synes jeg er skør, er det jer, der ikke forstår mit spørgsmål. -
Hvad synes i om "Valentins dagen"?
ForumindlægHej!Vil hører hvad folk herinde synes om "Valentins dagen"?Er det godt el. skidt?HilsenPukPs: Håber alle har en god ferie, selvom man sneen stadig bliver ved med at dale ned! -
4.5 Røde opgave bog
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med a)?Opgaven lyder:50,0 mL 0,00820 M MgCl2-opløsning blandes med 50,0 mL NaOH-opløsning ved 25 grader. Herved udfældes der magnesiumhydroxid. Når bundfaldet har lagt sig, bestemmes den aktuelle koncentration af Mg2+ i opløsningen til at være 0,00178 M.a)beregn de... -
er kvindekampen fortid?
ForumindlægSkal skrive et debat oplæg, om kvindekampen/kønsroller, og jeg kunne godt tænke mig at hører jeres holdninger til emnet!Personligt mener jeg at erhvervslivet stadig er mansdominerende, udaf 75 danske top erhvervsledere er kun 1 kvinde, hvilket i høj grad skyldes rip, rap og rup effekten. men frem... -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
Idealgasligningen?
ForumindlægIdealgasligningen?? 2 mol af en ideal gas befinder sig i en lukket beholder på 4 litr ved 35 grader celsius. Hvad er trykket af beholderen? -
grænseværdi i ppm
Forumindlæg30 liter heptan C7H16 fordamper i et rum på 190m3. Overskrider dette grænseværdien på 400 ppm. Opgivet: t= 22 p= 1 bar massefylde 0,75 g/mlhvordan griber man lige den ad..Håber at høre fra jerMalli -
SRP Mat A Fys B - Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHey, jeg er nok lidt sent ude med at skrive (Det er også sent på natten, men sidder og kører helt død i det her.) Jeg har fået to opgaver, som jeg ikke lige kan hitte ud af, noget hjælp ville være meget dejligt! Jeg skal finde formler for r(t), v(t) og a(t) for det skrå kast og det frie fald ... -
Fotosyntese/respiration niv. C
ForumindlægHejJeg er rimelig meget på bar bund mht. til teorierne for det forsøg jeg skal skrive rapport om så ville sætte pris på lidt hjælp:-)1. Hvordan kan vandplanters optagelse/afgivelse af CO2 påvises ved hjælp af ph-indikator?2. Er det planten der sørger for farveskift i lys/mørke?3. Optager vandplan... -
Artikel...
ForumindlægHej...Jeg har fået en artikel for hjemme som jeg skal læse på, det er ikke der problemet er, men der hvor problemet er, at min lærer siger ikke hvad vi skal med det "i skal bare læse det meget grundigt" siger han....Vi skal sikkert tale om den men ud overat fortælle om hvad artiklen han...
